Ga naar inhoud

AMD Athlon vs Pentium


Aanbevolen berichten

Ik heb pas geleden een nieuwe computer gekocht. Volgens de specificaties hoort er een Athlon 2600 MHZ processor in te zitten. Vervolgens zag ik in het configuratiescherm dat er een processor in zit met een kloksnelheid van 1,91 Ghz. Bij navraag bij de computerwinkel werd mij verteld dat de snelheid gerelateerd is aan de snelheden van Pentium. Dus volgens hen kwam het er op neer dat een Athlon met een kloksnelheid van 1,91 Ghz hetzelfde aankon als een Pentium met een snelheid van 2,6 Ghz. Klopt dit? Hartelijk dank.
Link naar reactie
[quote:a1d1f2ae39="Ruudfeen"][quote:a1d1f2ae39="rickNLWL"]het klopte. De amd athlon 3200+ versloeg de 3GHZ al niet meer van de pentium 4 Bij de ATHLON 64 klopt dit weer wel.[/quote:a1d1f2ae39] Maar de rating van de 2600+ klopt aardig, afhankelijk van het soort benchmark natuurlijk.[/quote:a1d1f2ae39] Mijn 2600+ weliswaar de 2083 versie maar die zou juist minder snel moeten zijn dan die van jou had ik een snellere PiFast dan iemand met een P4 2,8GHz en die had hem 5 % ovegeklockt en ik had de FSB een beetje opgeschroefd van 166 naar 180 ('k heb geen zin om het uit te rekenen)
Link naar reactie
[quote:fa8ad255d7="egslim"]Helaas is PiFast behoorlijk nutteloos als het erom gaat de gemiddelde prestaties van een pc met desktop software te bepalen.[/quote:fa8ad255d7] ow, naja, ik had ook nog ergens in een blaadje gelezen das dat een 2600+ grafisch gezien (polygonen berekenen ofzo) net zo snel is als een P4 2,8 GHz En dat P4 veel beter zijn in tekst zoeken dan AMD's
Link naar reactie
[quote:e90a6ff250]wat doet het dan wel [/quote:e90a6ff250] Pi berekenen. Maar aangezien geen enkele nuttige desktopappicatie dat doet heb je er niets aan om te weten hoe snel je CPU daarin is... [quote:e90a6ff250]ow, naja, ik had ook nog ergens in een blaadje gelezen das dat een 2600+ grafisch gezien (polygonen berekenen ofzo) net zo snel is als een P4 2,8 GHz En dat P4 veel beter zijn in tekst zoeken dan AMD's[/quote:e90a6ff250] De prestatieverschillen tussen CPU's zijn afhankelijk van de software code. "Polygonen berekenen" is een veel te onnauwkeurige beschrijving om te kunnen zeggen dat de ene CPU daarin beter presteert.
Link naar reactie
Echt kloppen zal de quanti-speed rating nooit. Het is en blijft gewoon een benadering. Wat je bij de meeste modellen kunt zeggen (de laatste AXP modellen uitgezonder) is dat de prestaties over de gehele linie ongeveer gelijk zijn met een P4 met het aantal MHz'en dat in de rating van een Athlon staat.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...