Ga naar inhoud

PC Restart telkens


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem dat mijn pc telkens na een tijdje, opnieuw opstart, ik zou niet weten waardoor het komt Moederbord: Asus A7N8X-X Processor: AMD Athlon XP 2800+ CPU koeler: Spire Whisperrock IV + 1 fan case cooler Zou het kunnen doordat er een fanguard op mijn mobo zit dat hij bij een bepaalde temp afslaat? ik heb geen vedere info over mijn cpu koeler, was koeler die ik er gratis bij kreeg toen ik hem kocht, en ik heb hem niet als box gekocht :roll: plz somebody
Link naar reactie
ik heb een Q-TECH 350 WATT voeding Randapparaten DVD-ROM HD Floppydrive Ik heb om mijn temp te lezen CPU COOL gedownload maar volgens mij werkt het programma niet echt, want er staat dat mijn cpu 30 graden is als hij afslaat case temp zegt ie dat het 25 graden is, maar als ik mijn pc herstart en ik kijk dan in de bios bij harware monitor is hij meestal rond de 37 38 graden dat eerste wat je zei snap ik niet helemaal, ik heb dat moederbord en cpu 1 dag en het enige wat ik veranderd heb toen ik mijn pc aanzette was de FSB van 100 naar 166 te hebben gezet veder niks, more info plz? Het is wel zo dat als ik mijn pc gewoon laat staan en niks doe of alleen internet aan het staan en dit soort dingen typ er niks aan de hand is, zodra ik meerdere simpele applicaties opstart valt hij uit, zoals bij MSN messenger, Mediaplayer en Internet explorer teglijk, dat moet volgens mij niet zo'n probleem zijn voor mijn processor :P want mijn cpu gebruik is dan 6 % DNA4U
Link naar reactie
[quote:b42892af8c="tweakermatt"][quote:b42892af8c="DNA4U"]HOLLY FUCK CPU DIODE is 192 Graden Case temp is 25 graden cpu socket is 19 graden is dit goed of fout? ik krijg wel telkens messag met piepjes van Diode has reachead the 192 greeds : Options Turn off, Ignore? WAT MOET IK DOEN??? :o :o :o :x[/quote:b42892af8c] pc uitzetten[/quote:b42892af8c] Of is dit een te droog antwoord? :wink: Zet je pc eens uit en check eens of je koeler goed vast zit. Haal hem eraf, haal alle koelpasta eraf en doe er een heeel dun laagje erop (de meest gemaakte fout is dat mensen er teveel op doen), doe er een kloddertje op ter grote van een rijstkorrel en smeer het met een oud pasje uit over de hele core, druk de koeler erop en maak m vast met de clip(s). Kijk goed of de heatsink contact maakt met de proc. :)
Link naar reactie
Ok pc staat uit zit nu op andere pc die ernaast staat, ik heb geen koelpasta meer, er zat toen ik de koeler kreeg een dun laagje wit vloeibaar spul op ik zal nog is kijken naar mijn koeler wat betekend CPU DIODE eignelijk? en is het niet een beetje erg extreem als je pc gewoon op internet kan terwijl er een component in je kast 192 graden celcius is? :o DNA$U
Link naar reactie
[quote:e5790b0531="DNA4U"]Ok pc staat uit zit nu op andere pc die ernaast staat, ik heb geen koelpasta meer, er zat toen ik de koeler kreeg een dun laagje wit vloeibaar spul op ik zal nog is kijken naar mijn koeler wat betekend CPU DIODE eignelijk? en is het niet een beetje erg extreem als je pc gewoon op internet kan terwijl er een component in je kast 192 graden celcius is? :o DNA$U[/quote:e5790b0531] CPU DIODE is de temperatuursensor van je processor.(letterlijk vertaald uit het engels) Gebruik als koelpasta AS5, niet die goedkope prut die 'er standaard bij zit'. Koelpasta vloeibaar? Het kan zijn dat je cpu-temp sensor het begeven heeft omdat hij zo'n hoge temp aangeeft, maar het kan ook zijn dat je heatsink geen goed contact (meer) maakt met je core... Als het laatste zo is dan vrees ik het ergste... Een palomino core gaat roken bij de 200 graden... Een Tbred/Barton weet ik niet. Kijk dus goed of er schroeiplekken op je CPU. :)
Link naar reactie
[quote:9b66b6e9ba="DNA4U"]er zitten geen schroeivlekken op mijn cpu , veder was het wel zo dat als ik al mijn programma's afsloot de temperatuur daalde naar 164 graden dus volgne smij maakt hij dan nog wel contact hoop ik :roll:[/quote:9b66b6e9ba] Ok, laten we dan het beste hopen :wink: Ga morgen AS5 kopen en smeer dat erop zo als ik al beschreven had. Zet gewoon je koeler erop (kijken of die goed contact maakt!) en kijk wat er dan gebeurt. Werd je pc niet instabiel bij die temp? Je proc. was nooit die temperatuur, maar dat hij dat aangeeft, duidt wel aan dat er iets mis is... :roll:
Link naar reactie
maar kijk wat ik zo gek vind aan mijn koeler is dat ik hem alleen op deze manier opkrijg [img:86d3bafec6]http://www.geocities.com/sh_goodie/CPU_Koeler.JPG[/img:86d3bafec6] je ziet dat koelblok van de zijkant boven mijn socket, alleen op die manier kan ik die koeler op mijn socket krijgen en dat ik volgens mij niet de bedoeling :-? :cry:
Link naar reactie
jep er zitten toch van die dingen op die je moet vastclicken aan de ene kant van mijn socket is de ruimte om in te clicken net iets groter dan aan de andere kant dus kan ik hem alleen andersom erin stoppen, wat ik nu net wel heb gedaan, ik heb mijn fan van mijn heatsink afgehaald en het clickding omgedraait, nu kan ik hem er wel opzetten maar volgens mij koelt hij nog niet goed omdat er in de bios staat dat mijn CPU 63 graden is, tevens is het ook wel zo dat de koelpasta er bijna helemaal vanaf is er er denk ik nog geen milimeter koelpasta op zit. dat wordt morgen koelpasta kopen, kan je dat gewoon bij een standaar hardware winkel halen, ook die AS5? (Arctic Silver 5 Compound) neem ik aan? anders kijk ik morgen wel ff DNA4U
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...