Ga naar inhoud

overclocken


Aanbevolen berichten

Hallo, Vaak ben ik bezig met videobewerking en draait mn p4 2,4 op volle toeren. Nu heb ik eens gekeken of overclocken veel uitmaakt. Ik heb hem op 2,52 laten draaien, en inderdaad, het ging best wel stukje sneller! Bij temp. van de cpu bij 2,52 ghz en 3 uur aan is ca. 38°. Dat lijkt me wel ok? Maar hoever kan ik gaan, en nog beter: hoeveel scheelt dit op de levensduur van mijn processor?!?! Want het is niet de bedoeling dat hij er na 2 jaar (of eerder) mee stopt. En dan nog iets, als ik in de bios de fsb verhoog, gaat ook meteen het ram geheugen mee. Moet dit altijd, of kan ik ook alleen de processor overclocken?
Link naar reactie
[quote:160502c0ad="rikverhagen"]En dan nog iets, als ik in de bios de fsb verhoog, gaat ook meteen het ram geheugen mee. Moet dit altijd, of kan ik ook alleen de processor overclocken?[/quote:160502c0ad]Dat [b:160502c0ad]moet[/b:160502c0ad] niet altijd, maar het is afhankelijk van de BIOS software of je het los van elkaar in kunt stellen. De FSB overklokken is trouwens efficienter dan alleen de processor, maar over het algemeen loop je dan wel wat errder tegen problemen aan. Overklokken kan - mits je weet wat je doet - niet zoveel kwaad. Langzaamaan opvoeren is iig het credo. En zorg vooral voor voldoende koeling. Een winst van 10-15% is mooi en meestal goed te doen, daarboven kan het tricky worden. Theoretisch gaat een overklokte processor minder lang mee, echter als je de regels hierboven in acht houd, blijft ie het vast volhouden tot ie uiteindelijk hopeloos verouderd is (een jaar of 5).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...