Ga naar inhoud

Boot Agent verhindert opstart


Aanbevolen berichten

PC met twee harde schijven start niet meer op. Bij aanzetten verschijnt de mededeling: Managed PC Boot Agent (MBA) v4.00 (C) 1999 Lanworks Technologies Co (onderdeel van 3Com) UNDI initialize failed, no media detected Net work boot aborted Press any key en hij herstart weer. In BIOS opstartvolgorde gewijzigd, maar hij start niet van floppy of CD. Master en slave gewijzigd: zelfde resultaat. Datakabels van beide harddisks losgehaald: zelfde resultaat. Moet dus in BIOS zitten? Daar vind ik niets wat soulaas biedt. Heeft iemand enig idee hoe ik die Boot Agent kan passeren of beter nog: eraf kan gooien? Alvast bedankt! En o ja, er is haast bij: de PC is van mijn studerende dochter, die hem voor haar scriptie hard nodig heeft en volledig op haar vader vertrouwt... Harry van de Wiel :wink:
Link naar reactie
JackdeGek bedankt, maar dat lost het probleem niet op. In het BIOS is niets van dien aard te vinden namelijk. De PC hangt overigens niet in een netwerk, maar zal daar ooit wel eens deel van hebben uitgemaakt. Brigitte ook bedankt, want je bent erin geslaagd me behoorlijk ongerust te maken. Je volgende reactie bevat hopelijk iets van een oplossing? Elke tip is welkom, want ik ben er weer een hele avond zoet mee geweest zonder ook maar het geringste spoortje van resultaat...
Link naar reactie
kun je de harde schijven uit de pc in elk geval in een andere pc plaatsen? op die manier kan je dochter in elk geval bij haar bestanden. # Kun je daarnaast wat meer informatie geven, wat voor hardware zit er in de computer (merk en type moederboard enz.) # Zijn deze problemen spontaan ontstaan of zijn ze ontstaan na een verandering aan de computer (bijvoorbeeld het toevoegen van hardware oid)? Heb je al geprobeerd het bios te resetten?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...