Ga naar inhoud

Temperatuur AMD 2000+


Aanbevolen berichten

Hallo, ik zit met de volgende vraag; Mijn AMD 2000+ wordt met een spire whisperrock III 50 / 53 graden full load onovergeclocked. Zijn dit normale temperaturen ? ik heb nl. het idee dat dit lager kan / moet. Ligt dit aan het koelvermogen van mij koeler, dus als ik bijv een andere koeler koop dat de temperatuur een stuk daalt ? Of kan het gewoon een stuk koeler met de Whisperrock. Er zit ook nog een casefan in, op de HCC gekocht, maar de temperatuur daalt nauwelijks. (49 - 52 graden) Ligt het dus aan de koeler of doe ik iets verkeerd ? Groeten, Rick
Link naar reactie
als het een palimo is in plaats van t-bred zijn die temparaturen normaal. ik had er ook een en die krijg ik gewoon niet onder de 50. :x heh, ik zie nu dat het een thorton is. :oops: vergat je specs te lezen. die processor van jou hoort volgens mij helemaal niet zo heet te worden. misschien zit er geen of te veel koelpaste onder je heatsink
Link naar reactie
zoals al gezegd, hoe zit het met je koelpasta? kan het zijn dat je mainboard verkeerde temps doorgeeft? bios update dus misschien. je moet ook niet verwachten dat 1 casefan ineens een hoeveelheid graden verschil maakt, zeker niet als je er maar 1 in stopt. wat zorgt voor betere temps is airflow, dus koele lucht de kast in en warme lucht de kast uit
Link naar reactie
Ik heb in de GoT FAQ gelezen dat als je de koelvinnen aan kunt raken zonder dat je na 30 sec je tengels brandt dat de temp dan iig onder de 45 graden ligt, mijn koelvinnen voelen lauw aan en bepaald niet heet. Koelpasta zat standaard op de koeler... K zal ff het ding naar zn max temp laten en dan gauw in de bios kijken naar de temps...
Link naar reactie
[quote:9c4a3ac7f5="NoepZoR"]als je de koelvinnen aan kunt raken zonder dat je na 30 sec je tengels brandt dat de temp dan iig onder de 45 graden ligt[/quote:9c4a3ac7f5]Dat is onzin, want het kan nl. 2 dingen betekenen: -òf je CPU wordt idd niet warm < 45 graden. -òf je CPU staat zijn warmte slecht af aan het koelblok. Dat merk je dan aan je temperatuur weergavein het BIOS. Echter, je mobo kan ook foutieve info geven.
Link naar reactie
Ja, ik heb een AMD athlon en mijn temparaturen na een tijdje werken, hangen daar ongeveer ook rond, maar ik heb een oplossing! Misschien wel marginaal, maar het werkt in ieder geval! Je demonteert een kant van de case... Pakt een windblazer, zet die ertegen en op hoogste snelheid... Goede luchtcirculatie EN koeling :D :D :D Heeft iemand hier commentaar op?
Link naar reactie
[quote:bd49ea7586="Gangsta*"]Ja, ik heb een AMD athlon en mijn temparaturen na een tijdje werken, hangen daar ongeveer ook rond, maar ik heb een oplossing! Misschien wel marginaal, maar het werkt in ieder geval! Je demonteert een kant van de case... Pakt een windblazer, zet die ertegen en op hoogste snelheid... Goede luchtcirculatie EN koeling :D :D :D Heeft iemand hier commentaar op?[/quote:bd49ea7586] ja, ik heb er commentaar op. die windblazer werkt alleen de casetemp naar beneden en t helpt niks om de warme lucht van de cpu door de heatsink ''op te laten nemen'' daar heeft dit geen effect op. Ik heb zelf deze cpu cooler nooit gebruikt en ik weet dus ook niet hoe die koelt. misschien kun je het eens met een andere cpu cooler proberen?
Link naar reactie
ja zat die al door te spitten, maar ik laat et denk ik zo zolang ie zo stabiel blijft :) dus ik neem aan dat dit zo ongeveer normale temps zijn voor een thorton @ full load. [quote:181141b4ad="Ruud De Wit"]Voor de 2000-2200 Thorton serie is dit een normale temp. De Barton's zitten ong. 10 graden lager[/quote:181141b4ad] het zijn toch nagenoeg dezelfde core's ? vanwaar die verschillen ?
Link naar reactie
[quote:b386521262="NoepZoR"]ja zat die al door te spitten, maar ik laat et denk ik zo zolang ie zo stabiel blijft :) dus ik neem aan dat dit zo ongeveer normale temps zijn voor een thorton @ full load. [quote:b386521262="Ruud De Wit"]Voor de 2000-2200 Thorton serie is dit een normale temp. De Barton's zitten ong. 10 graden lager[/quote:b386521262] het zijn toch nagenoeg dezelfde core's ? vanwaar die verschillen ?[/quote:b386521262] Het lijkt mij juist dat de Thorton minder warm moeten worden dan de Barton, omdat het dezelfde core's zijn en de Thorton 2000+ lager geklokt is... Maar mss is het wel zo dat AMD een hogere Vcore door die Thortonnetje jaagt, probeer die eens te verlagen (0.05 of 0,10 V), als ie stabiel blijft onder dat voltage is dat mooi, want dan heb je al lagere temps! :)
Link naar reactie
casetemp lijkt me normaal, geen hitte als ik de kast losdraai. Ook is de northbridge heatsink niet echt warm. in speedfan niet boven de 30 graden hoe kan ik controleren of de cooler er wel of niet goed opzit ? hij zit er volgens mij gewoon netjes recht op ? of kan het helpen als ik hem er eens opnieuw op monteer ? moet ik hierbij nog rekening houden met bijv de koelpasta ? dus bijv nieuwe koelpasta erbij op ?
Link naar reactie
koeler eraf, fijn fijner fijnst schuurpapier pakken (dus 800->1000->1200) schuren tot ie glimt, misschien afwerken met wat poetsspul. en dan een UBERDUN laagje AS3 of 5 erop smeren (op de cpu dus) mbt kt400a FSB op 166 zetten en je multiplier verlagen zodoende loopt je cpu en geheugen synchroon wat goed voor je performance is. Trouwes, de temp van de NB is niet de temp van de NB maar de temp van een diode erges op je mainboard (zie handleiding waar die zit)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...