Ga naar inhoud

Pas gekochte Athlon doet het niet :(


Aanbevolen berichten

Ik heb op de hcc beurs bij norrod computers een Athlon XP 2800 gekocht, veder heb ik een asus a7n8x-x Nforce 2 moederbord gekocht installatie van mijn onderdelen ging allemaal goed, maar als ik mijn pc opstart staat er: Athlon XP (tm) 1250 mHz single memory: 100 die 1250 klopt volgens mij niet maar nu komt het ergste, alles gaat goed totdat het windows xp professional laad scherm komt en direct als dat komt valt mijn pc uit en herstart en blijft vervolgens zo loopen :( :( :( Can anybody help me plz DNA4U
Link naar reactie
je had windows nog niet eens opnieuw geinstalleerd na het vervangen van je mobo? Daar ging ik wel van uit, is toch ook eigenlijk logisch? je kan wel een geluk hebben als je een mobo met het zelfde chipset gebruikt, maar meestal is een nieuwe installatie noodzakelijk omdat er op het nieuwe board ook allemaal nieuwe componenten zitten. De oude geinstalleerde drivers en instellinen geven hier meestal een conflict mee
Link naar reactie
Wel verdorie, zeg. Ik heb afgelopen zondag ook bij Norrod een Athlon 2800+ gekocht die het niet doet. Ik heb 'm gisteravond geïnstalleerd op een MSI KT6Delta moederbord. Bij het opstarten draait de fan wel maar de D-bracket (Diagnostische LED's) gaan alle 4 rood branden. Dat betekent volgens het boekje dat de CPU verkeerd geplaatst is of defect is. De CPU is zeker goed geplaatst (gouden driehoekje wijst naar de basis van het handeltje van de ZIF socket. Het plaatsen ging ook zeer soepel. Mijn conclusie was dan ook AMD Athlon kapot.
Link naar reactie
Ik heb pas geleden noodgedwongen mijn mobo een voeding moeten vervangen. Er stond nogal wat data op de pc waarvan nog geen backup was gemaakt. Ik heb toen gekozen voor een install van windows over de oude heen. Vervolgens de driver voor t mobo en de rest van de drivers terug gezet. Daarna moest ik alle benodigde programa's over de oude installeren, dat ging wel goed en heb de oude data weer terug. Alleen is dit niet de makkelijkste weg. Het blijft dus aan te raden, regelmatig te backuppen. Dit was geheel onverwacht, maar als je een ander mobo of een andere config gaat maken, wees dan goed voorbereid.
Link naar reactie
[quote:bbca3c9c7b="micky.g"]je had windows nog niet eens opnieuw geinstalleerd na het vervangen van je mobo? Daar ging ik wel van uit, is toch ook eigenlijk logisch? je kan wel een geluk hebben als je een mobo met het zelfde chipset gebruikt, maar meestal is een nieuwe installatie noodzakelijk omdat er op het nieuwe board ook allemaal nieuwe componenten zitten. De oude geinstalleerde drivers en instellinen geven hier meestal een conflict mee[/quote:bbca3c9c7b] bullshit, mijne werkt toch ook prima, hij installeert gewoon de drivers voor de nije zooi
Link naar reactie
[quote:d2632c0060]NoepZoR Schreef: -------------------------------------------------------------------------------- [quote:d2632c0060]micky.g schreef: je had windows nog niet eens opnieuw geinstalleerd na het vervangen van je mobo? Daar ging ik wel van uit, is toch ook eigenlijk logisch? je kan wel een geluk hebben als je een mobo met het zelfde chipset gebruikt, maar meestal is een nieuwe installatie noodzakelijk omdat er op het nieuwe board ook allemaal nieuwe componenten zitten. De oude geinstalleerde drivers en instellinen geven hier meestal een conflict mee [/quote:d2632c0060] bullshit, mijne werkt toch ook prima, hij installeert gewoon de drivers voor de nije zooi [/quote:d2632c0060] volgnes mij had hij wel gewoon gelijk hoor niks bullshit, ik heb windows opniuew geinstalleerd en nu doet hij het toch wel :-?
Link naar reactie
Drivers voor randapparatuur zullen met een nieuw mobo gewoon herkend / geinstalleerd kunnen worden. Indien echter zgn. 'kernel' drivers zoals HAL, Memory management, ACPI, RAID, niet-standaard IDE etc. wijzigen, heb je toch echt een probleem als je je XP installatie trakteerd op een nieuw mobo (dit geldt overigens voor ALLE OS, dus dat dit specifiek MS$ zou zijn is bull$%^&). Een nieuwe installatie is over het algemeen [b:8407cbf532]NIET[/b:8407cbf532] nodig. Op de XP cd staat in de support\tools dir een redist.cab waarin SYSPREP.EXE en FACTORY.EXE zitten. Pak deze progjes uit op je C: schijf (VOORDAT JE HET NIEUWE MOBO INSTALLEERD), open een command prompt en geef het volgende: sysprep -reseal -quiet -nosidgen -activated -mini -pnp -reboot Het systeem 'reset' de hardware config en zal na opstarten de zgn. mini setup uitvoeren die normaal ook tijdens een installatie plaatsvindt. Nadat het systeem is afgeslote en wil 'rebooten', zet je de PC uite en bouwt het nieuwe mobo in. Starten, mini setup, evt. extra/specifieke drivers installeren, klaar.
Link naar reactie
[quote:73df5b5344="Dirk Bakkeren"]Wel verdorie, zeg. Ik heb afgelopen zondag ook bij Norrod een Athlon 2800+ gekocht die het niet doet. Ik heb 'm gisteravond geïnstalleerd op een MSI KT6Delta moederbord. Bij het opstarten draait de fan wel maar de D-bracket (Diagnostische LED's) gaan alle 4 rood branden. Dat betekent volgens het boekje dat de CPU verkeerd geplaatst is of defect is. De CPU is zeker goed geplaatst (gouden driehoekje wijst naar de basis van het handeltje van de ZIF socket. Het plaatsen ging ook zeer soepel. Mijn conclusie was dan ook AMD Athlon kapot.[/quote:73df5b5344] past die processor wel op dat moederbord moet je niet eerst de bios updaten zie cpu support bij msi site Vr: Gr: Win2k
Link naar reactie
[quote:60fbdcd753="spiderned"][quote:60fbdcd753="Dirk Bakkeren"]de D-bracket (Diagnostische LED's) gaan alle 4 rood branden. Dat betekent volgens het boekje dat de CPU verkeerd geplaatst is of defect is. [/quote:60fbdcd753] Staat dat echt in het boekje? Vaak is je mobo dan naar de ........[/quote:60fbdcd753] EENS : heb je nog een andere AMD cpu bij de hand of te leen. Probeer die, nog hetzelfde probleem dan ben ik bang dat je mobo is overleden. (dat is normaliter wat 4 rode lampjes in de praktijk betekent bij mSI)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...