Ga naar inhoud

opstarten duurt lang


Aanbevolen berichten

Omdat ik een nieuw moederbord heb (ASUS p4pE-x), heb ik alles weer opnieuw moeten installeren. Na het installeren van mijn modem blijft tijdens het opstarten van het systeem een bepaald scherm heel lang zwart. Dit gebeurt nadat het Windows XP logo is geweest en voordat het "welkom" scherm komt. Als ik het modem weer de-installeer gaat het opstarten weer sneller, maar toch nog minder snel dan ik gewend was. Wie heeft de gouden tip? Ik draai onder Windows XP Home met een P4 2,4 Mhz met 512 MB intern.
Link naar reactie
[quote:356f956d3e="Lionhead"]Het progje Bootvis downen, loopt hij daarna weer als een tierelier!![/quote:356f956d3e] ja ook goedemorgen.... Dat veranderd er echter weinig aan als er tijdens het opstarten tal van "zinloze" processen en applicaties opgestart worden. het enige dat bootviz doet is het optimaliseren van opstartvolgorde van de applicaties en processen. bovendien is er niet bij alle systemen een merkbaar voordeel mee te behalen trouwens kijk de properties van je modem of de dail-up adapter dan eens na, hij zoekt denk ik een verbinding of iets dergelijks. dit kun je ook uitschakelen
Link naar reactie
[quote:c1c73d8f5f="Lionhead"]Hij had het systeem toch schoon Micky!![/quote:c1c73d8f5f] ok, als hij even vermeld wat hij met schoon bedoeld? c.q. hoe hij dat gedaan heeft.... [quote:c1c73d8f5f="Lionhead"]Of helpt dit volgens jou ook niet Micky?[/quote:c1c73d8f5f] Zeker, dat was min of meer wat ik bedoelde. Ik had het over processen en apps, maar er zijn ook een boel min of meer "nuttige" services die bij gewoon gebruik uit kunnen. Ik zei niet dat bootviz helemaal niet helpt maar dat het geen onnodige apps e.d. uitschakelt en dat er niet op ieder systeem een "merkbare" snelheids winst is. Het is natuurlijk het proberen waard......
Link naar reactie
[quote:c79a28b2c6="Lionhead"]Hij had het systeem toch schoon Micky!! Ok, Ok, misschien kun je eens bij Services kijken............. Zijn genoeg sites te vinden welke service je kunt uitschakelen. Misschien kun je daar wat winst boeken... Of helpt dit volgens jou ook niet Micky?[/quote:c79a28b2c6] Welke sites zijn dat dan :P
Link naar reactie
Ik denk dat het probleem iets te maken heeft met de USB-poorten. De modem die ik heb aangesloten is een USB-modem. Via Bootvis heb ik een scan gedaan met het volgende resultaat: Bij Boot Activity staan een tweetal zaken die nogal wat tijd vragen. Dat zijn Prefetching (79 sec) en Registry&Pagefile (72 sec). Bij Driver Delay staan ook een tweetal zaken die nogal al wat tijd vragen. Dat zijn usbhub.sys en nic.delay (gelijktijdig 63 sec). Ik heb geen idee wat dit allemaal betekent en wat ik er aan kan doen om het systeem sneller te laten opstarten. Maar omdat het probleem zich voordoet na installatie van een usb-modem en omdat in Bootvis ook de term usb terugkomt denk ik dat het iets met USB te maken heeft.
Link naar reactie
Denk dat je goed zit met je USB modem.... Het geval met het prefetching de volgende oplossing: Het prefetching proces is bedoeld om applicaties en het systeem sneller te laten starten. Het bestaat uit routines die de opstartprocessen analyseren en optimaliseren. Dit wil je eigenlijk niet uitzetten maar wanneer dit toch noodzakelijk mocht zijn: Lokaliseer de volgende registersleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters De waarde EnablePrefetcher kan als volgt worden ingesteld: 0x00000000 = Geen prefetching 0x00000001 = Application launch prefetching 0x00000002 = Boot prefetching 0x00000003 = Application en boot Doe je voordeel ermee............................
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...