Ga naar inhoud

fan adapter + SLK 900A / SLK 947-U


Aanbevolen berichten

ik dacht het niet, want bij de slk900 wordt de ventilator met clips vastgehouden. Ik geloof trouwens ook dat je er direct een 80 mm ventilator op moet knallen, waardoor je zo'n ding niet eens nodig zou hebben. Of wil je soms een 90 mm ventilator erop gooien, dan kan dat volgens mij ook, dan wordt het een beetje priegelen met de clips.
Link naar reactie
Dat gaat idd met clips, beetje rare constructie en een lelijke oplossing. De fan adapter krijg je er niet zo op. Er zijn 3 van die clips meegeleverd voor de verschillende maten fans. 92MM is de maximale maat. [img:67cb9aec8d]http://www.thermalright.com/a_images/slk947u/mother_slk947u_amd8.JPG[/img:67cb9aec8d] met fan: [img:67cb9aec8d]http://www.thermalright.com/a_images/slk947u/BoltThru_0020s.jpg[/img:67cb9aec8d]
Link naar reactie
ik zie dat dat er inderdaad niet zo op past. erg jammer. ik zou graag die duct erop zetten en 'm richten op een case fan en dan op die duct de 80>120mm adapter op de duct aansluiten en daarop dan een 120mm papst fan. zo komt er een grote stroom koude lucht recht in het midden van mijn SLK 947-U heatsink. misschien kan de duct toch op de een of andere manier op mijn heatsink.
Link naar reactie
[quote:5437f4dd62="Marcel de Reus"]Ik heb vroeger een brute fanduct zelf gebouwd, het resultaat: de temperatuur steeg 1 graad :roll:[/quote:5437f4dd62]hahaha. das jammer, maar het schijnt echt te helpen als de fan koude lucht van buiten de kast rechtstreeks op de heatsink laat blazen. [quote:5437f4dd62="zjarl"]als jij gewoon een goeie airflow in je kast hebt, hoef je niet zo moeilijk te doen hoor :wink: [/quote:5437f4dd62] ik hou niet zo van casefans, te veel gezucht. ik heb trouwens een prima alternatief gevonden. [url=http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=1049]Thermaltake Silent Boost[/url] [img:5437f4dd62]http://shop.freezinghardware.nl/pictures/1011-1049G.JPG[/img:5437f4dd62] *edit sorry zjarl
Link naar reactie
he! dat laatste zei ik :P (en niet marcel :wink: ) dat is wel een redelijk goeie en stille koeler. maar die is lang niet zo goed als een thermalright blok met een koeler erop (met gewoon clipjes :roll: ) als jij je koeler echt koel wil houden, moet je toch echt voor een thermalright blok gaan en niet voor die thermaltake koeler :wink: heb je hem eigelijk wel nodig, want het zijn redelijk dure koelers die je allemaal wilt hebben :wink:
Link naar reactie
Ik krijg sterk het gevoel dat jij die Fan-adapter MOET gebruiken, want nu wil je in plaats van een van de beste koelers een wat mindere kopen, maar ja, dan KUN je je fan-adapter gebruiken. Die SLK 900 is denk ik veel beter met een beetje goede fan erop dan dat ding wat je nu wilt gebruiken... Als je dan toch je fan-adapter wilt gebruiken, koop dan maar een Spire falconrock II ofzo, lekker goiedkoop en je kunt je fan-adapter (waar je duidelijk van bent gecharmeerd) gebruiken. Ik weet: dit slaat misschien nergens op, maar in ieder geval meer dan op jouw reden om een thermaltake silent boost te kopen.
Link naar reactie
als ik zo kijk naar de reviews, doet ie het aardig goed in vergelijking met de laatste SLK's met gelijke fan. De silentboost kost echter 35€, die SLK900 is 45€ en dan moet er nog zo'n fan op, dan kom ik uit op minstens 60€. een fan controler zou misschien handig zijn, maar met de fan van de silentboost is dat nergens voor nodig. anders kan ik er altuid nog een downloaden/ :wink:
Link naar reactie
Ik heb ook een aantal reviews gelezen en idd; de silentboost is zo slecht nog niet. Echter, zo goed als de SLK 900 is ie niet, maar gezien het prijsverschil kan ik je keuze wel begrijpen. Laat ons wel weten, en mij in het bijzonder, wat de cooler bij jou presteert, want ik heb ook nog een andere cooler nodig (zit nu met een standaard cooler)... ALS je deze cooler koopt tenminste
Link naar reactie
[quote:82f8fb226a="Marcel de Reus"]De onderkant vlak schuren? Tis maar wat je leuk vindt :roll: Die blokken zijn zo gemaakt dat ze al optimaal koelen hoor, als jij fijn met een stuk schuurpapier erover heen gaat raggen vraag ik me af of het er beter op wordt ;) :P[/quote:82f8fb226a] Lappen heet dat, met schuurpapier van korrel300 of korrel600 beginnen, eindigen met korrel1200. Net zolang schuren totdat je jezelf erin kan zien. Onder de kraan houden tijdens het schuren is wel makkelijk. Gebruik na het lappen maar een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel dun laagje AS5!!! Echt niet veel! Anders heeft het lappen nog geen nut...
Link naar reactie
[quote:516792af2b="Marcel de Reus"]De onderkant vlak schuren? Tis maar wat je leuk vindt :roll: Die blokken zijn zo gemaakt dat ze al optimaal koelen hoor, als jij fijn met een stuk schuurpapier erover heen gaat raggen vraag ik me af of het er beter op wordt ;) :P[/quote:516792af2b]ze zijn niet allemaal zo vlak als je zou verwachten. het schuren helpt echt. wat ik doe is, ik neem de heatsink, zonder fan natuurlijk :) , en neem k400 schuurpapier van m3, plaats het op een glas, van een fotolijst bijvoorbeeld, spuit het een beetje nat en vervolgens plaats ik de heatsink onderkant op het papier en beweeg de hs in een circel vorm. dat doe ik ongeveer een minuut. hetzelfde doe ik dan op k800 ook een minuut. dan verwissel ik het papier voor k1600 (droog) en beweeg de heatsink heen en terug in een rechte lijn totdat de onderkant van de sink goed spiegelt. dan spoel ik de sink af met water en droog 'm met een koffiefilter. klein laagje as3 of as5 op, uitsmeren tot dat het lijkt als of de heatsink een donkere vlek heeft, dus heel dun. dan een papier dun laagje op de processor core en voila, weer 6 a 7 graden lager.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...