Ga naar inhoud

Celeron


Aanbevolen berichten

En nog een belangrijk verschil. De celeron heeft nog maar een 400mhz fsb terwijl de P IV 533 of 800mhz is. Overigens zou ik voor een laptop wel zorgen dat hij een mobile cpu krijgt. De desktop versies produceren veel meer warmte, die meestal word afgevoerd door een lawaaige ventilator. Je kan, wanneer je nu een laptop zou aanschaffen beter kunnen kijken naar een Centrino van rond de 1.5 ghz. Deze cpu heeft extra veel cache geheugen en levert daardoor prstaties die hoger zijn dan de gemiddelde 2.0ghz processor. Ik weet niet waarvoor jouw vader die laptop gaat gebruiken. Als desktop vervanger zou ik gewoon voor een P IV processor gaan. Het stroomverbruik (accu) en warmte productie is dan toch van een niet al te groot belang. Is een lange accuduur wel van belang dan is een Ceinrino notebook de beste keuze. Overigens vind ik de enige echt slechte cpu's een 486dx4/100. Deze presteerden echt slecht. Een pentium 60/66 was toen al veel sneller.
Link naar reactie
[quote:39eac7f1e8]cash geheugen[/quote:39eac7f1e8] Dat omschrijf je precies goed, want behalve wat extra features als integrated wifi etc is de Centrino imho gewoon een grote reclame stunt. Je kunt net zo goed voor een Pentium 4 Mobile gaan en als je perse een zuinige laptop wilt hebben kun je beter naar een een laptop met een Crusoe uitkijken e.g.
Link naar reactie
[quote:10485343a9="Marcel de Reus"][quote:10485343a9]cash geheugen[/quote:10485343a9] Dat omschrijf je precies goed, want behalve wat extra features als integrated wifi etc is de Centrino imho gewoon een grote reclame stunt. Je kunt net zo goed voor een Pentium 4 Mobile gaan en als je perse een zuinige laptop wilt hebben kun je beter naar een een laptop met een Crusoe uitkijken e.g.[/quote:10485343a9] Ik denk dat ie toch 'cache' geheugen bedoelt :wink: Maar als je pa hem alleen gaat gebruiken voor office, zou ik voor een Celeron gaan, deze is een stukkie goedkoper en maakt voor office (vrijwel) niets uit.
Link naar reactie
Dat 'cash' heb ik inmiddels verandert naar 'cache'. Toch verbruikt een centrino minder stroom als een vergelijkbare P IV mobile. Doordat de centrino meer cache geheugen heeft, presteert deze bij een gelijk aantal mhz. ook beter dan een P IV mobile. Voor office ed. zou ik ook voor de Celeron gaan, het bedrag dat die goedkoper is zou hij dan beter in meer geheugen kunnen steken. Daar schiet hij meer mee op. Scenic20
Link naar reactie
[quote:caef333da5="turk2003"]De laptop word gebruikt voor internnetten enzo.[/quote:caef333da5] Dan lijkt het mij niet echt belangrijk of er nou een P IV of een celeron in je laptop zit. Celeron is natuurlijk niet het toppunt van snelheid, maar zolang je geen veeleisende applicaties draait, maakt dat niet zoveel uit. Het lijkt mij dat je best een laptop met een celeron processor kunt kopen.
Link naar reactie
[quote:e724417e76="turk2003"][quote:e724417e76="scenic20"][quote:e724417e76="turk2003"]ik heb een centrio gehaald 1.4 1mb chace. hoeveel mhz is dat?[/quote:e724417e76] Wat dacht je van 1400mhz :D Scenic20[/quote:e724417e76] dus het is gewoon net als een pentuim 4 1.400 mhz.[/quote:e724417e76] Nee! Een Centrino heeft een hogere IPC en kan daardoor meer met minder kloksnelheid :)
Link naar reactie
[quote:48a17cfc23="turk2003"]Hallo Me vader gaat een laptop halen. maar hij zegt dat celeron niet goed is. is dat waar of ....... MVG Mehmet[/quote:48a17cfc23] "AnandTech readers will know to [b:48a17cfc23]stay away from the Celeron at all costs..."[/b:48a17cfc23] "For those who want the cheapest possible system, AMD will give you the best performance every time." http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1927&p=18 :) :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...