Ga naar inhoud

Harde Schijf van 80 GB wordt niet herkend


Aanbevolen berichten

Gezien de BIOS datum moet die makkelijk je schijf volledig kunnen herkennen. Als ik het goed heb zijn er HD die standaard op 32 gig staan ingesteld terwijl ze bv 40 of 60 gig zijn. Die 32 gig grens is een max. of voor een oudere windows of voor oudere mobo's. Ergens aan de achter kant van de schijf kun je dan iets wijzigen waardoor die schijf wel volledig wordt herkend. Net zoiets als wijzigen van master naar slave. suc6
Link naar reactie
Vervolg.... Ik heb nu een Maxtor 60 GB die in de BIOS helemaal niet wordt gezien. Hij staat als Master maar als extra mogelijkheid staat bij 2 pinnen: CAP LIMIT; als ik daar een extra jumper opzet, herkent de BIOS hem als 33822, dus dat komt aardig overeen met de 33820 die de BIOS zag bij de 80 GB schijf (ook Maxtor!) Het is volgens mij een truc van Maxtor (en misschien andere fabrikanten) om je schijf toch in de BIOS zichtbaar te maken. Dat CAP LIMIT ben ik trouwens nog niet eerder tegengekomen, ook niet bij de 80 GB Maxtor, die de eerste aanleiding vormde voor onze vraag & antwoord sessie..... :-) In deze PC heb ik trouwens gisteren een Maxtor 30 GB gehad, die de BIOS feiloos herkende als 30 GB, kennelijk is 32 GB een van de grenzen van mobo's
Link naar reactie
Zo'n optie voor een Capaciteit limiet word er door de fabrikanten opgezet zodat een oud moederbord (<32Gb) ook die schijven kan gebruiken. Weliswaar niet voor de voledige grootte, maar je kan hem iig dan gebruiken. Omdat het nogal moeilijk is en prijzig om aan kleine schijven te komen. Als je hem later in een ge-upgrade PC stop haal je die jumper weer weg en je heb dan de normale capaciteit. Ik begrijp trouwens ook niet het probleem hier. Hij doet het toch in Windows?
Link naar reactie
[quote:979e3e449d="Wiwelise"]Wat fijn voor je, maar bij mij dus niet. In Windows staat hij wel goed. En dat is het belangrijkste![/quote:979e3e449d] Tja, dit antwoord verbaasd me. Zelf gebruiker van 2 K7S5A's v3.1, de ene bevat een IBM 60GB schijf, de andere een IBM 120GB schijf. Geen herkenningsproblemen gezien. Het kan aan het merk liggen, hoewel ik me dat haast niet kan voorstellen. Ik zou haast gaan denken dat de BIos flash niet goed is gegaan, of je hebt net die ene maandagochtend K7S5A ... Je meldt ook dat Windows 74MB van de 80GB schijf herkent. Ik weet niet of dat een juiste waarde is. Van mijn 120GB wordt 117,8 GB herkend
Link naar reactie
[quote:963a2d6ef9="Wiwelise "] In deze PC heb ik trouwens gisteren een Maxtor 30 GB gehad, die de BIOS feiloos herkende als 30 GB, kennelijk is 32 GB een van de grenzen van mobo's[/quote:963a2d6ef9] Maar je vermelde toch ook [quote:963a2d6ef9="Wiwelise "] een HD van 40 GB wordt wel juist gezien. [/quote:963a2d6ef9] Het is wel raar dat de BIOS bij jouw een 80 GB en 60 GB harddisk kleiner ziet dan een 40 GB harddisk. En komt wat je tijdens het opstarten ziet overeen met [url=http://homepage2.nifty.com/~amaki/k7s5a/bios07.jpg]deze afbeelding?[/url] Dus ook met Auto-Detecting. Wordt bij jouw de UDMA Mode goed weergegeven.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...