Ga naar inhoud

gevallen pc


Aanbevolen berichten

hallo, mijn broertje was helaas zo slim om zijn pc van get bureau af te gooien, dus harde knal ik kijken... de kast was verbogen enz. sluiten we de pc aan om te kijken of hij nog wel werkt en toen werkte hij niet :cry: . het beeldscherm lampje ging knipperen en de fan van de cpu ging niet draaien, de fan van de video-kaart wel. Omdat er dus geen beeld kwam heb ik de video-kaart in mijn pc getest maar daar kreeg ik wel gewoon beeld. wat is er nu kapot? Specs: ASUS P2b pentium 2 450 mhz TNT2 Pro 2x 8Gb hd's 128 mb geheugen
Link naar reactie
[quote:b1e3a123c2]mijn broertje was helaas zo slim om zijn pc van get bureau af te gooien, dus harde knal ik kijken... de kast was verbogen enz[/quote:b1e3a123c2] Broertjes... :roll: :roll: :lol: :wink: Maar ik denk dat je mobo op een of ander manier beschadigt is, test idd maar ff met minimale configuratie en kijk dan ff. Maar best wel een kansje dat je mobo overleden is....
Link naar reactie
[quote:85213c0c96="turbo-pascal"]Probeer eens mobo+ANDERE cpu en ANDERE HD enzo.[/quote:85213c0c96] ik zou zeggen dat de HD en processor geen invloed hebben op het aangaan van de pc. Pas als de pc aan is (en de proc.fan enzo draait) gaat het bios kijken naar de proc en de HD's... @ computer_nerdo: Dat de videokaart wel spanning krijgt wil niet zeggen dat het mobo dus OK is. Als een bepaalde hoek o.i.d. van het mobo doorgebroken is kan de videokaart wel spanning krijgen, maar alles wat in die hoek aangesloten/gesoldeerd is dus niet. Een mobo bestaat ook uit allerlei laagjes van printbanen. Het kan dus zijn dat een van die onderliggende lagen beschadigd is. Afgezien daarvan; haarscheurtjes zie je zowiezo nauwelijks, maar kunnen wel voor grote problemen zorgen. Ik zou zeggen; op zoek naar een 2e hands mobo. Wel jammer, want die P2B is wel een goed mobo (ik heb hem zelf ook :D ).
Link naar reactie
[quote:de4a5f418b="computer_nerdo"]mijn broertje was helaas zo slim om zijn pc van get bureau af te gooien, dus harde knal ik kijken... de kast was verbogen enz.[/quote:de4a5f418b] Volgende keer niet aanzetten en eerst kijken of er niet het een en ander is verschoven. Mijn broer heeft ook ooit een computer van een service bedrijf opgehaald (begint met een Q... in het oosten des lands). De computer kwam gevouwen terug. Dat ze zoiets ook nog met een stalen gezicht durven af te leveren. Toen alles op de goede manier was rechtgezet (inclusief de kast), bleek alles nog in orde (mazzel?). Apparatuur is kwetsbaar, maar als iets per post verstuurd kan worden, nou dan kan het best wel tegen een stootje. Alleen het moederbord is erg kwetsbaar als die niet in de juiste verpakking zit. Is ook vast geschroefd, dus bij een ongelukkige val is dat rampzalig. Soms schiet alleen de CPU los en/of het geheugen o.i.d.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...