Ga naar inhoud

Pentium 4 2.6(A) vs PC3200 dualchannelled geheugen


Aanbevolen berichten

je schrijft je hebt een pent 2,6 mhz a plus 26 x 100 multipleir, klopt dit wel?volgens mij niet!!!!!! ik heb dezelfde proc 2,6c deze werkt op 13 x200 =2600 je hebt ze ook in 2,66b deze werkt op 20x 133 =2660 als dit werkelijk zo is dat je een multiplier van 26 gebruikt kun je volgens mij nooit gebruik maken van dual channel en springt het geheugen automatisch naar het laagtste n.l. 266 om dus gebruik te maken van 3200 (400mhz) geheugen moet je het c type proc gebruiken. zie voor info op de asus site.[/b]
Link naar reactie
als je een celderon proc hebt staan de instellingen goed . bij een fsb van 100 mhz wordt het geheugen verdubbelt naar 200mhz,dit wordt dan aangegeven als 266mhz omat lager niet kan bij een fsb van 200 mhz wordt het geheugen verdubbelt naar 400mhz,als je 3200 (400) geheugen geplaatst hebt. volgens mij ,mischien denken anderen hier anders over?
Link naar reactie
[quote:51729cb91c="Zapper"]Het hoeft geen Celeron te zijn, er bestaan ook P4's met 100Mhz. quad pumped FSB. Die zie je in je bios dus als 26 x 100Mhz.[/quote:51729cb91c] Hetgeen in mijn geval zo is en daarom : Kan iemand mij uitleggen hoe het kan komen dat de twee identieke pc3200 geheugenbankjes in mijn systeem in combinatie met 100FSB en multiplier 26x op 266Mhz dualchannelled draaien en niet op 400Mhz?
Link naar reactie
zie in het boekje van je moederbord de snelheid van je geheugen is afhankleijk van de fsb (cpu speed) is je CPU speed 100mhz is j egeheugen snelheid ook 100mhz en bij de nieuwe chipsets 2x 100mhz =200mhz wordt 266(omdat ie niet lager kan) probeer maar eens overklokken dan zie je dat de geheugen snelhied ook toeneemt. (zet je cpuspeed maar eens op 120) suc6
Link naar reactie
Ik heb helaas geen boekje van dit moederbord en twijfel er aan of, als ik al wist hoe, het uberhaupt zin heeft om te proberen om deze CPU te overklokken. Ik heb begrepen dat dit met Intel CPU's erg lastig is. Er zit waarschijnlijk niets anders op dan : a. Alles te laten voor wat het is. of b. Een andere CPU te kopen (één mèt 200mhz FSB) Ik snap overigens nog steeds niet waarom mijn geheugen dan toch op 266Mhz draait.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...