Ga naar inhoud

Opstart probleem


Aanbevolen berichten

Ik heb een maand geleden nieuwe computer gebouwd. Alles werkt prima enzo, maar een weekje goed te hebben gedraaid wil die moeilijk opstarten (geen piepjes en beeld blijft zwart, fans gaan wel aan). CMOS Clear hij doet het weer ik doe hem uit weer het probleem dus weer CMOS Clear en geheugen veranderd van bank hij doet het weer. Maar als ik hem dan weer wil opstarten weer het probleem. Maar nu is het punt hij doet het helemaal niet meer(nog wel de fans). Nu weet ik het ook niet meer. Mijn specs: Asus A7N8X Deluxe Amd Athlon XP 2800+ Asus FX 5200 128 MB 512 MB DRR PC2700
Link naar reactie
Hmm, vreemd. 'strip' je pc es. Alles loshalen, behalve het noodzakelijke en kijken of je het probleem dan nog hebt. Zoniet, dan ga je alle onderdelen stuk voor stuk weer 'aankoppelen' en zo vind je het probleem. Zowel, check eens of alles goed aangedrukt zit. En als je de mogelijkheid hebt, probeer het eens met ander geheugen, want ik denk dat dat de boosdoender is. :roll:
Link naar reactie
Een voedings probleem is het denk ik niet. Dat is meestal als de pc vastloopt of na een aantal resets wel wil opstarten. Een gehugenprobleem lijkt me waarschijnlijk. Wat voor een gehuegen is het, misschien oem geheugen of de latencies niet goed ingesteld in de bios of het geheugen te 'strak' getimed? Scenic20
Link naar reactie
Een geheugenprobleem lijkt het je niet, maar het lijkt je een geheugenprobleem? :P Start eens met alleen moederbord, geheugen, grafische kaart, voeding en processor. Als dat niet helpt zul je de vreschillende onderdelen moeten gaan testen door ze in een andere PC te zetten. Dit gaat het makkelijkst met de grafische kaart aangezien de meeste PC's wel een AGP slot hebben en kijk daarna of je nog een andere PC hebt waarin je het geheugen zou kunnen testen.
Link naar reactie
[quote:e26ed4addb="Marcel de Reus"]Een geheugenprobleem lijkt het je niet, maar het lijkt je een geheugenprobleem? :P[/quote:e26ed4addb] Ik bedoelde natuurlijk een voedingsprobleem. (Misschien had ik meer koffie moeten drinken, was pas aan mijn 2e kopje bezig die avond :wink: ) Heb het bericht ff aangepast. Scenic20
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...