Ga naar inhoud

AMD Athlon 1400 TB en koeling


Aanbevolen berichten

Hallo, Enige tijd geleden heb ik van een kennis die een nieuwe mobo en cpu had gekocht een AMD Athlon 1400 TB overgenomen. Nu las ik dat dit nogal een “heethoofd” is (die processor bedoel ik) maar ik had eigenlijk geen idee over hoeveel graden men het dan heeft. Nadat ik hem had ingebouwd in mijn computer op mijn MSI K7T Turbo (MS6330 V3.0 – BIOS versie 3.3) moederbord, heb ik er een nieuwe koeler, een “Q-Tec AMD Cooler Noiseless”, opgezet die tot 3GHz+ aan zou moeten kunnen. Nadat ik het proggie Speedfan had geinstalleerd (toch eens nieuwsgierig naar de temperaturen) zag ik tot mijn schrik dat ie idle al op 55 a 56 graden stond en stressed tot 61 a 62 graden opliep. Nu bleek echter ook dat mijn moederbord standaard 1,85 volt Vcore afgeeft, terwijl in de bios 1,75 volt vermeld wordt. Dit blijkt dus een bug van MSI te zijn, en daarom heb ik dus de Vcore verlaagd tot 1.625 Volt (volgens bios). Speedfan geeft nu echter 1,68 volt aan en hij loopt er prima stabiel op. Verder heb ik nog 2 Papst casefans gemonteerd, 1 voorin onderin en 1 achterin bovenaan. Nu geeft Speedfan 50 a 51 graden idle en 55 a 56 graden stressed. Wat vinden jullie, moet ik hier tevreden mee zijn en verder laten zoals ie is, of zou ik er goed aan doen om bv toch een andere cpu cooler te halen, en zoja welke. Hoor graag jullie bevindingen/meningen hierover. Symjack
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...