Ga naar inhoud

Ik ga over 2 maanden een nieuw moederbord kopen {socket370}


Aanbevolen berichten

Yo , mensen ik ga over 2 maanden een nieuw moederbord aanschaffen een socket370, waar mijn pentium iii op kan. Alleen ik zat tussen 2 mobo's te twijfelen en ik weet niet zo goed welke beter is en van die dingen. 1. ASus CUV4X ATX 2.AOpen MX3S ATX Dus wie kan mij vertellen welke beter is en eventuele gebruikerservaringen . Greetz.
Link naar reactie
  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:49e794e752="yoo_han"]Waarom zou je nog een nieuwe mobo gaan kopen voor een P3?? Als die ene die je nu hebt het gewoon doet zou ik die zowiezo houden, al is je bestaande nog heel waarom zou je er dan nog zoveel in investeren? :-? .[/quote:49e794e752] Eens, waarom wil je een nieuw moederbord In een andere topic zie ik dat je een compaq hebt. Dat andere moederbord kan je normaliter niet in de compaq kast kwijt. Dus dan moet je ook een andere kast hebben, ook een nieuwe voeding (die kan je volgens mij ook niet overzetten)
Link naar reactie
[quote:ec5515217c="Bosje"][quote:ec5515217c="yoo_han"]Waarom zou je nog een nieuwe mobo gaan kopen voor een P3?? Als die ene die je nu hebt het gewoon doet zou ik die zowiezo houden, al is je bestaande nog heel waarom zou je er dan nog zoveel in investeren? :-? .[/quote:ec5515217c] Eens, waarom wil je een nieuw moederbord In een andere topic zie ik dat je een compaq hebt. Dat andere moederbord kan je normaliter niet in de compaq kast kwijt. Dus dan moet je ook een andere kast hebben, ook een nieuwe voeding (die kan je volgens mij ook niet overzetten)[/quote:ec5515217c] Waarom ik een nieuw moederbord wil ? Omdat ik zelf heel veel in wil stellen in de bios en bios update en van die dingen ....
Link naar reactie
[quote:13393acf54]Waarom ik een nieuw moederbord wil ? Omdat ik zelf heel veel in wil stellen in de bios en bios update en van die dingen ....[/quote:13393acf54] Ow ja je wilt zelf bijvoorbeeld de tijd kunnen instellen in je bios ofzo... Voor overklokken hoef je he in ieder geval niet te doen als je dat wilt, want ik denk niet dat je ver komt met die P3-866. En nou een nieuw mobo te kopen om je bios te kunnen updaten :-? . Na ja zal wel aan mij leggen dat ik dat nutteloos vindt. je moet het helemaal zelf weten, ik zou het hartstikke zonde van mijn geld vinden. Het werkt nu toch, lekker laten zitten. Straks krijg je ook ook (net als Bosje zei) problemen met het formaat van je kast, voeding etc...
Link naar reactie
Als dit om vervanging in je Compaq gaat, hier wat overwegingen. Heb je je ook al laten informeren of het wel in je Compaq past (afmetingen, aansluitingen) ? Compaqs willen wat dat betreft wel eens een beetje eigenwijs zijn. Na een nieuw moederbord kan het nodig zijn het een en ander opnieuw te installeren, in het ergste geval Windows. Men zegt dat dat uberhaupt aan te bevelen is. Laat even horen of installeren via de recovery CD werkt, anders moet je Windows ook nog even opnieuw kopen.
Link naar reactie
[quote:8bbc52b9d5="Computerfreakje"]Ik heb trouwens gezien bij de specificaties van de ASuS CUV4X dat het bord een AGP Pro slot heeft > ? en wat heeft dat voor gevolgen kan ik er een gewone AGP4x kaart in doen in een AGP Pro slot ?[/quote:8bbc52b9d5] Ik heb de CUV4X (naja nu nog wel :P ) maar dat AGP Pro slot houdt in dat er AGP Pro kaarten in kunnen, dat zijn kaarten met een extra connectortje, waar normaal die "haak" zit vd AGP kaart. of het nut heeft zo'n AGP Pro kaart dat weet ik :-? niet... Ik heb nooit geen problemen gehad met het mobo, superstabiel, overclocken weet ik niet, geen ervaring mee. Maar koop gewoon een fatsoenlijke upgradeset, door een ander mobo alleen wordt ie niet eens zoveel sneller
Link naar reactie
[quote:cb62b8ffdf="Computerfreakje"]Ik heb trouwens gezien bij de specificaties van de ASuS CUV4X dat het bord een AGP Pro slot heeft > ? en wat heeft dat voor gevolgen kan ik er een gewone AGP4x kaart in doen in een AGP Pro slot ?[/quote:cb62b8ffdf] AGP pro is voor videokaarten die, zoals NoepZoR terecht al zegt, een extra connector hebben. Een agp pro kaart verbruikt meer stroom en een agp pro slot kan dat leveren, in tegenstelling tot een gewoon agp-slot. Dit is echter niet van belang voor computerfreakjes doeleinden.
Link naar reactie
[quote:9e6af05c29="NoepZoR"]het ziet er uit als een iets langer APG slot, en het klopt idd dat het voor stroomslurpende kaarten is, vergeten te vermelden :-? maar computerfreakje, koop gewoon een andere kast+voeding, AMD moederbord + Processor + DDR geheugen en je systeem is weer flink sneller...[/quote:9e6af05c29] Hij is 13, bijna 14. Dan is 'GEWOON" en bijna compleet nieuw systeem kopen niet zo makkelijk :wink:
Link naar reactie
ligt eraan hoeveel geld hij kan/wil besteden he :) iemand van 12 met een budget van 1400 € kan prima een PC upgraden, om maar wat te noemen. maar ik moet toegeven dat 200 - 250 euro wel een redelijk grote uitgave is op die leeftijd (afgezien van mn GBA + game @ 389 gulden :P paar jaar terug, week na de launch)
Link naar reactie
[quote:87d49fa8ae="Computerfreakje"]nah , ik had al;s maximaale budget in m'n hooft 55 á 60 euro ik weet dat dit weinig is maar meer budget heb ik niet :([/quote:87d49fa8ae] Spaar even door, je krijgt er spijt van als je nu nog een Socket 370 mobo koopt. Als je doorspaart tot 150 euro kan je al een hele leuke upgrade kopen. (mobo+CPU+geheugen) :)
Link naar reactie
[quote:cd05520407="tweakermatt"][quote:cd05520407="Computerfreakje"]nah , ik had al;s maximaale budget in m'n hooft 55 á 60 euro ik weet dat dit weinig is maar meer budget heb ik niet :([/quote:cd05520407] Spaar even door, je krijgt er spijt van als je nu nog een Socket 370 mobo koopt. Als je doorspaart tot 150 euro kan je al een hele leuke upgrade kopen. (mobo+CPU+geheugen) :)[/quote:cd05520407] Dan ben ik 4/2 maand aan het sparen wel een bietje veul he'? :o
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...