Ga naar inhoud

Harde schijf gecrasht??


Aanbevolen berichten

laatsts was ik aan de pc aan het werken toen ik er een cd van school instopte en hij vastliep. nu denk ik dat mijn harde schijf gecrasht is maar hij geeft hem nog wel aan bij het opstarten van de pc. als ik de PC opstart krijg ik "disk boot failure please insert system disk" weet iemand misschien wat er aan de hand zou kunnen zijn, want anders moet ik een nieuwe harde schijf kopen en ik betwijfel of dat wel het probleem is
Link naar reactie
Ik neem aan dat je Windows XP draait want dat geef je niet aan. "disk boot failure" kan ook gewoon betekenen dat je bootsector het niet meer doet, dat kun je controleren door op te starten van de Windows cd-rom, en dan kies je voor "repair". Op de commando lijn kun je dan het commando "fixboot" intypen. Als het goed gaat wordt daarmee je bootsector "gefixed".
Link naar reactie
[quote:04ee875052="DarkScribe"]Ik neem aan dat je Windows XP draait want dat geef je niet aan. "disk boot failure" kan ook gewoon betekenen dat je bootsector het niet meer doet, dat kun je controleren door op te starten van de Windows cd-rom, en dan kies je voor "repair". Op de commando lijn kun je dan het commando "fixboot" intypen. Als het goed gaat wordt daarmee je bootsector "gefixed".[/quote:04ee875052] Ik gebruik niet XP en heb exact hetzelfde probleem, moet je dan dzelfde procedure als bij win XP volgen denk je?
Link naar reactie
Wat ik ook weleens zie gebeuren is (bij ons op school dan) dat er in de BIOS is ingesteld dat ie vanaf de secondary controller moet booten. Dan krijgen we ook die melding. Als we hem dan weer instellen op primary controller, doet ie het weer gewoon. Misschien is hier ook op een of andere manier de BIOS-instelling veranderd?? Het is misschien vergezocht, maar je weet maar nooit...
Link naar reactie
[quote:d1475ec2d1="carlobernardini"]Ik gebruik niet XP en heb exact hetzelfde probleem, moet je dan dzelfde procedure als bij win XP volgen denk je?[/quote:d1475ec2d1] Nee, maar wat je dan wel moet doen hangt af van welk OS je gebruikt. Als je windows 9x gebruikt dan kun je vanaf de cd-rom opstarten en dan op de commando lijn "fdisk /mbr" gebruiken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...