Ga naar inhoud

moederbord probleem


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met mijn pc, hij herstart soms. nu heb ik met sisoft sandra ontdekt dat dit aan mijn moederbord(asus a7n8x). de pc winkel zij dat het misschien aan de bios kan liggen en dat ik mijn bios met flashen. denken jullie dat mijn mobo nog in orde gemaakt kan worden dmv bios flash of dat ie gewoon defect is?
Link naar reactie
Niet waar. Wat als het flashen mislukt? dan zit je met een bios die niets meer doet. Wat als er toch nog bugs in de nieuwste bios zitten? Flash alleen als het echt nodig is. Werk in stappen, haal alles uit je pc en steek een voor een alles weer in je pc zodat je zeker weet dat het niet aan je kaarten en je drives ligt.
Link naar reactie
[quote:46ddee0b9c="koene"]Ik heb een probleem met mijn pc, hij herstart soms. nu heb ik met sisoft sandra ontdekt dat dit aan mijn moederbord(asus a7n8x). de pc winkel zij dat het misschien aan de bios kan liggen en dat ik mijn bios met flashen. denken jullie dat mijn mobo nog in orde gemaakt kan worden dmv bios flash of dat ie gewoon defect is?[/quote:46ddee0b9c] Als de winkel dat zegt laat je hun dat fijn doen. Meeste fabrikanten geven namelijk geen garanties van bios flashen. Hij heeft garantie, niet mee kl*ten en trug mee na de zaak!!
Link naar reactie
[quote:7a8fee08c9="THe FLy ZoNe"][quote="De Geest Van Oirlo]Meeste fabrikanten geven namelijk geen garanties van bios flashen. [/quote:7a8fee08c9] Omdat het dus niet altijd goed gaat. Maar als je nog garrantie heb dan moet je zeker de winkel er naar laten kijken. Flahen hun de bios en het gaat fout dan moeten ze jou een nieuw mobo geven.[/quote] dat kost me 68,50 euro per uur dat zij het doen....
Link naar reactie
GARANTIE is het magische woord. Ze moeten een deugdelijk product leveren, gaat het fout binnen de garantie periode heb jij RECHT op ondersteuning. Anders stap je gewoon naar de consumentenbond (dreig je mee :wink: ) En anders ruil je het moederbord gewoon om. Asus geeft normaal gewoon 1 jaar garantie, dat moet de reseller dan ook doen :)
Link naar reactie
[quote:15afe2a6a5="koene"]Ik heb een probleem met mijn pc, hij herstart soms. nu heb ik met sisoft sandra ontdekt dat dit aan mijn moederbord(asus a7n8x).?[/quote:15afe2a6a5] Sisoft is ook maar een programma, die het globaal gezien best goed doet. Het plotseling herstarten kan van alles zijn. Zoals je temp, hardware conflict. Wat zei sisoft dan ? (als ik alles zou geleoven wat sifot zei, dan had ik een 1 week oude pc al direct moeten upgraden) Recht hebben op garantie en krijgen zijn 2. Het is al gezegd in de andere posts : als jij flasht en het gaat fout dan kan je het schudden. De winkel moet het doen. Bovendien moet je in de beschrijving van het BIOS lezen of jouw probleem daarmee ook is opgelost.
Link naar reactie
Bedoelen ze niet gewoon ff de bios jumpertje heen en weer rammelen.... bios reset/flash whatever... kan je ook es eerst proberen Oh en als een bios erin flashen niet goed gaat ga je gewoon terug en zeg je dat ie het niet doet :roll: Enige moment wanneer bios flashen niet goed gaat is als de stroom uitvalt en zeg nou zelf hoe vaak gebeurt dat :lol:
Link naar reactie
[quote:d843a8751e="Vandread"]Bedoelen ze niet gewoon ff de bios jumpertje heen en weer rammelen.... bios reset/flash whatever... kan je ook es eerst proberen Oh en als een bios erin flashen niet goed gaat ga je gewoon terug en zeg je dat ie het niet doet :roll: Enige moment wanneer bios flashen niet goed gaat is als de stroom uitvalt en zeg nou zelf hoe vaak gebeurt dat :lol:[/quote:d843a8751e] Of je hebt (perongeluk) de verkeerde rom file, of het verkeerde flash proggie, of je hebt niet goed gekeken en zit bij het verkeerde type moederbord de rom te downloaden. Wat ik bedoel te zeggen is, als het fout gaat, maakt niet uit hoe erg, dan heb je gewoon de *piep*. Zoals meerdere aangeven, niet mee plaren, winkel is jou een deugdelijk product schuldig en terug ermee....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...