Ga naar inhoud

Compaq Deskpro


Aanbevolen berichten

Opzich kunnen merkcomputers een vrij behoorlijke configuratie hebben, het is alleen dat ze veel bezuinigen op belangrijke onderdelen, zoals de videokaart en het moederbord. Ook hebben ze vaak een speciale bios waarin je niks kan instellen, dat is veel minder fijn. Voor alledaags gebruik (beetje typen en internetten ofzo) is zo'n Deskpro best te pruimen. Wil je upgraden, nieuwe spellen spelen of andere zware toepassingen draaien, zou ik hem zelf bouwen. Weet je tenminste wat je erin hebt zitten...
Link naar reactie
[quote:581c912825="Hu'uruun"]Opzich kunnen merkcomputers een vrij behoorlijke configuratie hebben, het is alleen dat ze veel bezuinigen op belangrijke onderdelen, zoals de videokaart en het moederbord. Ook hebben ze vaak een speciale bios waarin je niks kan instellen, dat is veel minder fijn. Voor alledaags gebruik (beetje typen en internetten ofzo) is zo'n Deskpro best te pruimen. Wil je upgraden, nieuwe spellen spelen of andere zware toepassingen draaien, zou ik hem zelf bouwen. Weet je tenminste wat je erin hebt zitten...[/quote:581c912825] Ik gebruik um voor alles internetten muziek , games :oops:
Link naar reactie
Die compaq [b:8e6b2d03db]desk[/b:8e6b2d03db]pro is dus duidelijk een 'thuiscomputer', zoals de naam al zegt. Voor de nieuwste games zal ie niet meer goed zijn, maar het is een prima systeem hoor! :) (veel personen die zo oud zijn als jouw hebben niet eens een eigen pc) Maar de Bios heeft idd weinig opties. Ik heb hier ook een compaq gehad (Celeron 300 ofzo) en daar kon k niet mee overklokken in de bios, de fsb kon k niet veranderen. (daarom is ie de deur uitgetrapt :P ) Zelf ben ik niet zo weg van merkcomputers. De kasten hebben vaak aparte maten en de voor de bios'en zijn vaak geen goede updates verkrijgbaar. Vaak ook nog eens moeilijk hardware up te graden. Als er iets mis is, ben je helemaal afhankelijk van het merk waarvan je pc is. Dan moet je het kapotte onderdeel opsturen ofzo en wachten tot het probleem is opgelost :-? Dus voor mij geen merk-pc. groeten, tweakermatt :)
Link naar reactie
Feit is gewoon dat een groot deel van de Nederlanders die thuis een PC hebben nog steeds gewoon een merk-PC hebben. Dan hebben we het dus over HP/Compaq's, Dell's en Packard Bells in de meeste gevallen. Deze PC's worden nu eenmaal in veel winkels verkocht en hebben een goede naam, of dat terrecht is is een tweede. De configuraties van deze PC's zijn in veel gevallen niet al te best uitgebalanceerd, zo zie je dus dat er vaak PC's met een hele snelle proc en veel nieuwe features worden verkocht en dat er vevolgens een Geforce4 MX in zit. Bovendien kosten deze PC's veel geld. De PC's zijn dus vaak niet al te voordelig en er zijn dus meestal wel betere alternatieven, maar die moet je dan wel kennen. Jij hebt de PC en dan vallen die nadelen weg, aangezien er al geen sprake meer is van een beter alternatief oid. Afgezien van de eerder genoemde zaken als upgraden en overclocken zijn de PC's prima geschikt voor de huis-tuin-en-keuken computergebruiker. Niks om je voor te schamen dus.
Link naar reactie
Ach, en al heb je een snelle PC, dan denk je in het begin van: Dat gaat lekker snel allemaal. Maar na een paar weken begint dat weer te wennen en wil je nog sneller. Dus ga je overklokken en kom je weer tot de conclusie dat het allemaal nog weer iets sneller gaat. Maar dan weer een paar dagen later komt dat ontevreden gevoel weer opzetten dat het allemaal nog niet snel genoeg gaat. En dat je wil dat windows in 5 seconden opgestart is. :lol: Maar ook al kreeg je dit voor elkaar, dan went dat ook wel weer en komen de gevoelens van ontevredenheid langzaam weer opzetten. en zo besluit je dan bijv van een AMD 1800+ naar een AMD 3000+ te gaan en dan valt het allemaal weer zo enorm tegen en ben je eigenlijk al onbewust weer aan het zoeken naar nog iets sneller. dus dat wordt wéér overklokken. :lol: Intel en AMD zouden elk jaar pas een nieuwe processor op de markt moeten brengen. Dan blijven de mensen tenminste langer tevreden en heb je ook niet meer dat nare gevoel dat het nog sneller kan. Want er is dan niets sneller op de markt. We zijn eigenlijk een veel te veel verwend volkje. :lol: Wees maar blij met je relatief "trage" PC, want ook al heb je het geld, dat goede gevoel dat je tevreden was met wat je hebt en had, dat gevoel krijg je nooit meer terug. Ik wou dat ik weer jong en slank was. :lol: Kees
Link naar reactie
oftewel een pIII is crappy shit, misschien leuk als word machientje, maar voor gamen moet je echt op zoek naar wat anders. [quote:20f3118e75="de geest van oirlo"]En dat klopt ook, ik ken genoeg mensen die het met minder als 866mhz moeten doen, en evengoed nog best tevreden zijn[/quote:20f3118e75] ja er zijn idd mensen die het met minder moeten doen :evil: [quote:20f3118e75="tweakermatt"](veel personen die zo oud zijn als jouw hebben niet eens een eigen pc) [/quote:20f3118e75] hoe oud ben je computerfreakje ?
Link naar reactie
ik ken 2 meisjes van 13/14 die een eigen Athlon XP pc hebben met een tft schermpje en alle toeters en bellen :P maaruh.... nofi maar wat kan jij mutsen over die pc... lekker boeiend knul, op jou leeftijd had ik net een sega 8-bit geval :lol: je moet die compaq zien als een stukje geschiedenis, toen die net uit kwam was tie retesnel en nu word et een opaatje die langzaam minder dingen kan doen omdat hij het niet kan bijbenen. Veel plezier der mee maar dat zit wel snor.... gewoon ff goed sparen voor wat nieuws.... begin ergens Een [u:676b9d10cf]goed[/u:676b9d10cf] moederboard + cpu + [i:676b9d10cf]degelijk[/i:676b9d10cf] geheugen + een fijne kast. Dan spaar je weer ff verder voor een videokaart. Zo heb ik het zelf ongeveer gedaan..... na verloop van tijd 2x80 gig erbij snellere fikker en uiteindelijk ander 2ehands mainboardje dan een R9700Pro :D en door omstandigheden kon ik de unlockbare en overclockbare 1600 Applebred ruilen tegen een XP1800 ;)
Link naar reactie
[quote:12cbba6beb="NoepZoR"]oftewel een pIII is crappy shit, misschien leuk als word machientje, maar voor gamen moet je echt op zoek naar wat anders. [quote:12cbba6beb="de geest van oirlo"]En dat klopt ook, ik ken genoeg mensen die het met minder als 866mhz moeten doen, en evengoed nog best tevreden zijn[/quote:12cbba6beb] ja er zijn idd mensen die het met minder moeten doen :evil: [quote:12cbba6beb="tweakermatt"](veel personen die zo oud zijn als jouw hebben niet eens een eigen pc) [/quote:12cbba6beb] hoe oud ben je computerfreakje ?[/quote:12cbba6beb]13 en wordt volgend jaar pas 14. :cry:
Link naar reactie
[quote:b581bf3da9="De Geest Van Oirlo"]Ben blij dat je een eigen PC hebt op die leeftijd, toen moest ik hem nog delen met mijn zusje, en was er meer als alleen de computer :)[/quote:b581bf3da9] Ja, ik ken maar weinig mensen van 13 jaar die een eigen pc hebben en als ze dat hebben is dat een 80486 (<80386) die er eigenlijk alleen maar staat voor de sier (niet dat het mooi is, maar het is toch stoer om te showen aan je vrienden dat je een eigen pc hebt 8) :wink: ) Ik ben 14 en ik heb een eigen pc (AXP 2400+, 512mb DDR, GF4MX 440se 128mb, 40 GB Maxtor 7200RPM) Die heb ik kunnen aanschaffen omdat ik werk, anders had ik echt geen eigen pc gehad. :roll: (en ik ben een echte pc-nerd, dat is ook een reden :wink: ) Als je toch hoger wilt, dan zal je toch even moeten sparen, maar ik zou nog gewoon tevreden zijn met die PIII @ 866MHz. :)
Link naar reactie
[quote:fb1a778bbc="tweakermatt"][quote:fb1a778bbc="De Geest Van Oirlo"]Ben blij dat je een eigen PC hebt op die leeftijd, toen moest ik hem nog delen met mijn zusje, en was er meer als alleen de computer :)[/quote:fb1a778bbc] Ja, ik ken maar weinig mensen van 13 jaar die een eigen pc hebben en als ze dat hebben is dat een 80486 (<80386) die er eigenlijk alleen maar staat voor de sier (niet dat het mooi is, maar het is toch stoer om te showen aan je vrienden dat je een eigen pc hebt 8) :wink: ) Ik ben 14 en ik heb een eigen pc (AXP 2400+, 512mb DDR, GF4MX 440se 128mb, 40 GB Maxtor 7200RPM) Die heb ik kunnen aanschaffen omdat ik werk, anders had ik echt geen eigen pc gehad. :roll: (en ik ben een echte pc-nerd, dat is ook een reden :wink: ) Als je toch hoger wilt, dan zal je toch even moeten sparen, maar ik zou nog gewoon tevreden zijn met die PIII @ 866MHz. :)[/quote:fb1a778bbc] Ja , tweakermatt daar heb je idd volkomen gelijk in, en ik ben ook nog dik tevreden met m'n Pentium III . :) Greetz
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...