Ga naar inhoud

Vermoedelijk crash, help...


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik heb nu drie maanden lang een pentium 133 laten draaien. Dit is mijn webserver. Wegens verbouwing thuis viel de laatste paar weken de spanning geregeld uit. Gevolg: compu stopt. Nadat de spanning er weer op was startte hij automatisch en alles ging goed. Om 'erge gevolgen' te voorkomen besloot ik gister voor het eerst de compu 'netjes' af te sluiten: de spanning moest namelijk weer van het net. Maar: ik kan hem nu niet meer opstarten. Ik krijg nog niet eens de bios te zien? Wat heb ik gedaan: - compu langer dan één minuut uit. - spanning van de pc gehaald, voor meer dan één minuut. - harde schijfen los gekoppeld. - 'herstart knop' gebruikt. Het apparaat wordt goed gekoeld, de vin op de processor doet het nog prima en er zitten géén schroei- of brandplekken op de processor. (socket 7 ) d.
Link naar reactie
Ok, 1. Zitten de voedingsstekkers naar het mobo in de juiste contacten (dat je niet per ongeluk de stekkers hebt om gewisseld)? 2. Zitten alle draadjes uberhaupt goed aangesloten? Die lange piep heb ik ook wel eens gehad, maar toen heb ik de boel los gehaald n er weer aan gedaan en terug was de bios! 3. Op die oudere mobo's zitten volgens mij geen batterijen... veel geluk!
Link naar reactie
Ik heb met een tweetal andere bakkies lopen stoeien. bakkie1: als slave doen mijn harde schijven het prima. Ik heb meteen alles gebackuped. bakkie 2: ik stop de harde schijven als primnaire schijf: stilte, grootste stile. Hetzelfde als bij de p133. Ik druk op de knop en het is alleen maar stil. Geen beeld, geen opstartmodus, wel een processor die draait (althans de koeler erboven). [edit] ik krijg het ook zonder dat er maar één kabel inzit. help... d.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...