Ga naar inhoud

Kloksnelheid te langzaam


Aanbevolen berichten

hallo, ik heb een tijdje geleden een computer-crash gehad en alles was doorgebrand. :( veel dingen zijn toen vervangen. Sinds die vervangingen, loopt mijn AMD-Athlon 1600+ XP processor nog maarop een kloksnelheid van 1000mhz (1000.3) en hij was voor die crash altijd 1400mhz, wat hij ook hoort te lopen. ik heb iets gevonden over dat je in de bios het cpu(en nog wat erachter) naar 133 moet zetten hij staat nu op 100/33 maar ik kan dit niet wijzigen in de bios. Heeft iemand een idee hoe ik het weer als van ouds kan krijgen? ALVAST HEEL ERG BEDANKT!
Link naar reactie
[quote:8cb66a99ba="egslim"]Heren, jullie mogen best iets vriendelijker zijn tegen mensen die hier voor het eerst komen. Ondertussen staat het antwoord er wel tussen, maar vraag niet hoe... :roll: Als je een vraag niet fatsoenlijk wilt beantwoorden, doe dat dan helemaal niet. Leon, welkom op het forum! :wink:[/quote:8cb66a99ba] Het is nu iig wel duidelijk dat ie eerst moet zoeken en de FAQ lezen :wink: Maar, sorry Leon! :oops: Kijk eens in het boekje van je mobo hoe je de fsb moet instellen. Soms is er een mogelijkheid met jumpers, soms moet het in de bios ingesteld worden, dat verschilt per mobo. Zet die fsb op 133MHz en voila, AMD power! :P
Link naar reactie
[quote:2931e0b7fc="tweakermatt"]UTFS!!!!! Je fsb staat op 100MHz, die moet 133MHz zijn. Die vraag is nou hier al zo vaak gesteld en staat zelfs in de FAQ. ZOEK EERST!!! (ik ben niet boos hoor, alleen niet blij :) )[/quote:2931e0b7fc] [quote:2931e0b7fc]ik heb iets gevonden over dat je in de bios het cpu(en nog wat erachter) naar 133 moet zetten hij staat nu op 100/33 maar ik kan dit [b:2931e0b7fc]niet[/b:2931e0b7fc] wijzigen in de bios. [/quote:2931e0b7fc] Je leest zelf gelukkig wel goed tweakermatt
Link naar reactie
[quote:16b84d3c65="Proxy"][quote:16b84d3c65="tweakermatt"]UTFS!!!!! Je fsb staat op 100MHz, die moet 133MHz zijn. Die vraag is nou hier al zo vaak gesteld en staat zelfs in de FAQ. ZOEK EERST!!! (ik ben niet boos hoor, alleen niet blij :) )[/quote:16b84d3c65] [quote:16b84d3c65]ik heb iets gevonden over dat je in de bios het cpu(en nog wat erachter) naar 133 moet zetten hij staat nu op 100/33 maar ik kan dit [b:16b84d3c65]niet[/b:16b84d3c65] wijzigen in de bios. [/quote:16b84d3c65] Je leest zelf gelukkig wel goed tweakermatt[/quote:16b84d3c65] Zoals ik al zei, soms moet het dmv jumper(s). Maar gelukkig kan je harstikke goed lezen en weet je dat al :wink: Zoek eens in het boekje van je mobo naar het instellen van jumpers, daar staat vast en zeker in hoe ze moeten staan.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...