Ga naar inhoud

Plaatsing van casefans in de Aopen H600


Aanbevolen berichten

[quote:0dd7e2c3a6="eynstein"]Waar kun je het beste de fans plaatsen in de Aopen H600? En welke case fans? Iets van Papst? Die zich automatisch regeld? Ik heb maar één 3-pins aansluiting op hijn moederbord. En ik heb een p4 2,8 GHz[/quote:0dd7e2c3a6] De beste airflow is voorkant onder inblazen, achterkant boven uitblazen. Als je een beetje handig bent, maak je een gat in de voorkant en plaats je er een fan. Fans kun je gewoon aansluiten op de 12v lijn (aan die molex-stekkertjes), dat je dus maar een aansluiting hebt op je mobo is niet erg.
Link naar reactie
ik heb de H600a. Ik heb 'e'en fan voorin op inblazen (wel het rooster weggeknipt, is toch alleen maar meet lawaai) en twee fans achterin ook op input (7 volt), en daar zijn de roosters uit gestanst (door de winkelier toen ;) ) Ik heb alles op input, de lucht vind zijn weg vanzelf wel naar buiten, maar standaard is, voor onder op in, en achter op uit. (Maar ik ben eigenwijs)
Link naar reactie
Je kunt ook andersom eigen wijs doen natuurlijk. Je kunt ook alle fans op output zetten waardoor er onderdruk in de kast ontstaat en de lucht vanzelf zijn weg naar binnen zou moeten vinden :P Volgens mij heeft lucht die door alle kleine hoeken en gaatjes moet komen alleen maar extra geluid. Als er bovendien te weinig gaatjes zijn gaat de lucht tegen de fans duwen om uit de kast te komen waardoor de fans gewoon minder hard gaan draaien.
Link naar reactie
Nog ff opletten op de aanloopstroom. Kan zijn dat je voeding het niet trekt om direct twee fans's en de cpu fan te voorzien van stroom. Als dat het geval is geeft hij vanzelf een foutmelding in de bios. Simpel aan- uit schakelaar doet wonderen. Zijn ook wel kant en klare fan regelaars te koop. (zelf knutselen met spul van de conrad ofzo, is altijd leuker) Nadat de bios is doorlopen kun je de fans inschakelen. :roll: :roll: :roll:
Link naar reactie
[quote:7c4dae2132="eynstein"]Ik heb maar één 3-pins aansluiting op hijn moederbord. En ik heb een p4 2,8 GHz[/quote:7c4dae2132] Koop je toch een fancontroller, kan je er gelijk 6 aansluiten op maar 1 molex van je voeding. [img:7c4dae2132]http://www.you-are-a-huge-nerd.com/public/freepix/fan1.jpg[/img:7c4dae2132] [color=red:7c4dae2132]Foto wordt vanzelf verwijderd na 30 dagen.[/color:7c4dae2132]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...