Ga naar inhoud

nforce 2 mobo's


Aanbevolen berichten

ik ben op zoek naar een goedkoop nforce2 moederbord waarmee ik wel goed kan overklokken nou zag ik dat er nogal wat merken zijn die die borden hebben ik hoef verder geen extra's als s-ata en onboard geluid en lan want ik heb die kaarten toch al en s-ata heb ik geen schijven voor. ik zag afgezien van de abit en asus mobo's de volgende: elitegroup N2U400A (Sound, LAN) NVIDIA nForce2 Ultra 400 Epox 8RDA3+ (FireWire, LAN, sound) nVidia nForce2 SPP epox 8RDA+ DeLuxe (onboard FireWire, LAN en sound) nVidia nForce2 leadtek NCR18DLM nForce2 nVidia nForce2 deze zouden allemaal de bussnelheid tot 200Mhz aan moeten kunnen en zijn rond de 70 euro. Nou vraag ik me af of deze ook de opties hebben om de voltages aan te passen net als bij de abit nf7, doordat ze ook een nforce2 chip hebben of is dit iets wat weer door de fabrikant in de bios kan worden aangepast en dat je dus alleen bij de wat duurdere moederborden tegenkomt.
Link naar reactie
[quote:a1f35fdeeb="schoenie"]deze zouden allemaal de bussnelheid tot 200Mhz aan moeten kunnen en zijn rond de 70 euro. Nou vraag ik me af of deze ook de opties hebben om de voltages aan te passen net als bij de abit nf7, doordat ze ook een nforce2 chip hebben of is dit iets wat weer door de fabrikant in de bios kan worden aangepast en dat je dus alleen bij de wat duurdere moederborden tegenkomt.[/quote:a1f35fdeeb] zou voor een van deze 2 gaan; zijn redelijk goedkoop, maar toch wel goed; http://www.tweakers.net/pricewatch/44204?Landfilter=Benelux http://www.tweakers.net/pricewatch/54528?Landfilter=Benelux heb zelf de + versie van de epox gehad, die heeft dus soundstorm onboard, maar aangezien je dat toch niet wilt, is dit evt ook een optie. ze ondersteunen wel 200mhz, na evt een biosflash zeker weten wel. over die voltages hoef je niet in te zitten. alle bordjes ondersteunen Vcore en Vdimm voltage instellingen. alleen de duurdere bordjes hebben dan ook nog een instelbaar voltage op de NB (wat wel een pre is als je ver wilt overclocken) bij bijvoorbeeld de Nf7 (vanaf 85 euro al) kun je heel gemakkelijk dmv een potlood mod het voltage opkrikken van de NB. dit helpt zeker, want ik kon met mn nf7-s eerst booten tot 220 FSB, maar na de mod was al de 228 aantikbaar. zou persoonlijk als je iets meer geld neerlegt voor de Abit Nf-7 gaan. wat voor andere hardware ga je gebruiken in je systeem? die duron die in je sig staat? :wink:
Link naar reactie
nou.................... eigenlijk wel :D ik wil gewoon kijken hoever ik met die duron kan komen, want op het mobo wat ik nu heb kan ik geen voltages instellen dus als ik de bus instel op 133 mhz loopt ie vast omdat de signalen niet sterk genoeg zijn(maargoed dat weet je ook wel) als hij dan kapot is ga ik wel op zoek naar een barton
Link naar reactie
als die ''oude'' duron 200 FSB lust dan weet ik het ook niet meer :wink: naja, als je gewoon direct goed wilt doen, en je wilt niet teveel rommel erbij, koop dan mooi die abit. beter als de Epox iig. heb zelf dus de 8rda+ eens gehad, maar die was echt ruk. soms kon ie net over de 200FSB aan, maar vaak trok ie het gewoon niet.. Abit maakt goed naam weer met een super OC bordje, heb er zelf ook 1, en ik ben er echt gek op! dus ik wist het wel :wink:
Link naar reactie
voor mij iig geen soltek meer.. heb een kt333 van ze gehad, maar die wou niet hoger als 136 FSB ofzo!! :evil: dat was echt rommel vond ik persoonlijk. mooi adverteren met redstorm overclocking ofzo, maar overclocken ho maar :( misschien zijn ze nu wel beter hoor, daar niet van, maar ik ben er niet meer gek op iig... Soltek SL75drv5 was het als ik me kan herinneren (bah, slechte herinneringen aan :wink: )
Link naar reactie
[quote:4a4dd0d0c3="Tolgay"]mijn nForce 2 mobo (7NJL3) kan tot 266Mhz overclocke maar bij bios zie ik nix over MP en kan ik niet de voltage bepale van me cpu. :([/quote:4a4dd0d0c3] hmm, erg karig voor een Chaintech bordje dan.. meestal zijn die wel redelijk goed uitgerust qua instellingen.. heb ff de manual van je bordje gelezen, en je kan wel de instellingen aanpassen, als je bij ''frequency&voltagecontrol de settings op ''expert'' zet, maar er staat niks over Voltage instellingen oid... vreemd, want ze zeggen ''this board is designed to support overclocking'' wel handig als ze dan ook zorgen voor voltage instellingen
Link naar reactie
hmm, nee inderdaad staat ook niks over in de manual. verder is er ook geen utility te downloaden van chaintech.com.tw waarmee je de temps kan uitlezen :-? en programmas als cpucool of mbm5 bijvoorbeeld. bij mbm5 kun je zelf sensors instellen, heb je dat al eens geprobeerd. anders neem ik direct terug, van wat ik zei dat chaintech normaal wel redelijk compleet altijd is... :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...