Ga naar inhoud

AMD en Intel


Aanbevolen berichten

[quote:3da3585d4e="TheOnly"]Als ik de advertenties lees van aangeboden pc's valt me op dat de AMD processoren vaak veel minder Ghz hebben dan de Intel's die in systeemn verkocht worden die als "gelijkwaardig" bestempelt worden. Is de AMD efficienter of zijn ze niet gelijkwaardig?[/quote:3da3585d4e] De AMD processoren lopen langzamer dan de Intel wat Ghz betreft, maar de benaming van de AMD geeft aan waar ze staan in vergelijking met Intel. Dus een Athlon 3000+ is ongeveer gelijk aan een P4 3.0. MAAR!!! AMD is nogal genereus wat betreft het toekennen van die cijfers... Het schijnt dat een Athlon 3000+ te vergelijken is met een P4 2.8. Je moet het dus iets minder ruim zien dan AMD het doet... AMD CPU's lijken dus inderdaad efficienter te lopen, maar het ligt meer aan de bouw en technologie van de processor dan aan efficientie: ze werken gewoon anders, zal ik maar zeggen.
Link naar reactie
Nee hoor, ze zijn wel zo ongeveer gelijk, want de AMD hebben QuantiSpeed Technogoly, iets waarmee ze waarschijnlijk 4 keer zo snel informatie kunnen verwerken ofzoiets. een AMD XP 3200+ is ongeveer net zo snel als Intel 3.0 GHz alleen is de AMD sneller bij spellen maar weer slechter in tekst zoeken Ik heb een 2600+ en die is met spellen net zo snel als een 2,8 GHz
Link naar reactie
Intel en AMD gebruiken allebei een verschillende architectuur voor hun cpu's: De cpu's van intel hebben, in vergelijking met AMD's, een hoge kloksnelheid nodig om goede prestaties neer te zetten, maar ze halen deze hoge kloksnelheid gemakkelijk. De cpu's van AMD hebben niet zo'n hoge kloksnelheid nodig om toch goed te kunnen presteren, ze halen echter ook minder makkelijk een hoge kloksnelheid (in vergelijking met de intel cpu's).
Link naar reactie
[quote:660cc20ba8="jackdegek"]Intel en AMD gebruiken allebei een verschillende architectuur voor hun cpu's: De cpu's van intel hebben, in vergelijking met AMD's, een hoge kloksnelheid nodig om goede prestaties neer te zetten, maar ze halen deze hoge kloksnelheid gemakkelijk. De cpu's van AMD hebben niet zo'n hoge kloksnelheid nodig om toch goed te kunnen presteren, ze halen echter ook minder makkelijk een hoge kloksnelheid (in vergelijking met de intel cpu's).[/quote:660cc20ba8] Duidelijk en helemaal correct. ;) Zolang iedereen fatsoenlijk blijft is er niets mis met deze discussie.
Link naar reactie
ik zou voor een P4 kiezen als geld niet uitmaakt en je puur prestaties wilt hebben, celeron zou ik gewoon niet nemen omdat die evenveel/meer kosten dan athlon xp's die sneller zijn. Voor de meeste mensen die wel goede prestaties willen en toch ook een beetje geld willen overhouden is de AMD het meest geschikt. Dit is mijn mening
Link naar reactie
Voor de duidelijkheid, dit is een forum voor volwassen gedrag. Het gaat maar over [i:e078786a7d]computerchips[/i:e078786a7d], als je daar emotioneel van wordt heb je heel hard een leven nodig. Ik verwacht dat iedereen zich hier fatsoenlijk gedraagt, anders krijg je een waarschuwing en als het nodig is een ban.
Link naar reactie
Het is wel grappig om te zien hoe die discussies over AMD en Intel lopen :) Ik denk dat je het beste kunt kijken naar je wat jezelf wilt, dus denk erover na waar je het systeem voor wilt gaan gebruiken en kijk eens wat op het internet rond naar bv. benchmarks ed. (Forums lezen kan idd ook) Meestal komt het toch neer op het totale systeem, zeker met de snelheden en prestaties die tegenwoordig worden neergezet door de processoren. Ik heb zelf zowel Intel als AMD processoren staan en ze doen het allemaal prima. Groeten, Jan
Link naar reactie
[quote:04a5b06c6a="Alexander Online"]Voor mijn eigen pc heb ik een AMD, dit vanwege de prijs. AMD heeft een goede prijs/kwaliteit, en vaak vraag ik me dan af waarom er zoveel mensen intel nemen :-?[/quote:04a5b06c6a] omdattie in de aanbieding zijn bij de aldi ;) :P 8) , of de pIII omdat dat automatiseringsbdrijf van het PC Prive gebeuren met Intel werkte
Link naar reactie
[quote:b8bdf33a41="Alexander Online"]Voor mijn eigen pc heb ik een AMD, dit vanwege de prijs. AMD heeft een goede prijs/kwaliteit, en vaak vraag ik me dan af waarom er zoveel mensen intel nemen :-?[/quote:b8bdf33a41] iNtel is gewoon voor de meeste consumenten het makkelijkst. Jarenlang terroriseerde iNtel de markt door de consument wijs te maken dat het aantal Hertz de snelheid bepaalde. Dit is niet zo. Nu ziet de consument dat iNtel de hoogste kloksnelheid heeft en dus de snelste is. BULLSHIT! Ook is AMD bij de consument niet bekend. Ik wil me niet pro-AMD opstellen, maar zo zie ik het.
Link naar reactie
Qua prijs kwaliteits verhouding lijkt mij een Pentium 4 2,6 of 2,8ghz op dit moment de beste keuze samen met een i875 moederbord. Intel CPU´s en Moederborden zijn niet meer zo duur als eerst. Als geld geen rol speelt zou ik voor een Athlon 64 3200+ gaan. Ik heb geen voorkeur voor AMD of Intel, ik wil gewoon het beste voor mijn geld en dan maakt het mij niet uit wie dat is.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...