Ga naar inhoud

Zalman 7000Acu


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik wil dus een nieuwe cooler kopen, deze moet stil zijn, maar toch ook beter koelen dan de koeler van 9 euro die ik er nu op heb zitten. Ik heb een AMD XP 2400+ op een asus a7v266 mobo.. Maar: Er is 1 volledig koperen versie, en een koper-aluminium versie. Ik heb gehoord dat de koper-alu versie beter is omdat: -Hij minder zwaar is (beter voor je mobo) -Koper geleid het beste van de core naar de koeler, maar alu geeft de warmte het best aan lucht af... Nu is mijn vraag dus: Wat is hier van waar en welke koeler kan ik het beste nemen? Verder: Ik kom met mijn FSB niet veel hoger als 150 - 153 mhz. Zou dit hoger kunnen door bijvoorbeeld mijn ram passief te koelen? En een betere northbridge koeling? Alvast bedankt mensen! CU @ HCC
Link naar reactie
[quote:8153965bc2="Ceasar120"]Hoi, Ik wil dus een nieuwe cooler kopen, deze moet stil zijn, maar toch ook beter koelen dan de koeler van 9 euro die ik er nu op heb zitten. Ik heb een AMD XP 2400+ op een asus a7v266 mobo.. Maar: Er is 1 volledig koperen versie, en een koper-aluminium versie. Ik heb gehoord dat de koper-alu versie beter is omdat: -Hij minder zwaar is (beter voor je mobo) -Koper geleid het beste van de core naar de koeler, maar alu geeft de warmte het best aan lucht af... Nu is mijn vraag dus: Wat is hier van waar en welke koeler kan ik het beste nemen? Alvast bedankt mensen! CU @ HCC[/quote:8153965bc2] zoals HJS ook al aangeeft, het is echt geen kleine jongen. niet dat ik je niet geloof hoor :D , maar hoe weet je zo zeker dat ie past? heb je een grote kast oid dan? want hij past niet of haast niet in een gewone ''kleine'' ATX kast iig.. hij is inderdaad een stuk minder zwaar, scheelt iets van 300 gram. of het nu minder slecht is voor je mobo, tsja, het gevaarte hangt er dan wel aan, maar er zitten van die clipjes bij die je eerst op de socket vastzet. hij zit ook op alle 6 punten vast, dus hij zal er niet zo 123 vanaf knappen. tenzij je vaak met de kast aan het verplaatsen bent, dan zou ik er wel even 2x overnadenken, want ik neem aan dat je niet wilt weten wat er gebeurt als dat ding in je kast naar beneden stort, en wat ie allemaal wel niet meeneemt in zn val :wink: ik zou denk ik toch voor de A-CU versie gaan. niet omdat je verhaal niet klopt over alu en koper, maar meer omdat alle grote goeie heatsinks altijd haast 100% koper zijn, en die koelen toch altijd het beste... [quote:8153965bc2]Verder: Ik kom met mijn FSB niet veel hoger als 150 - 153 mhz. Zou dit hoger kunnen door bijvoorbeeld mijn ram passief te koelen? En een betere northbridge koeling? [/quote:8153965bc2] verwacht geen wonderen van de kt266 chipset natuurlijk. Het is geen Nforce2 bordje wat je tot over de 200FSB kan pushen :wink: het kan gewoon zijn dat de Northbridge het niet aankan maar kijk anders gewoon eens even op de HCC of je daar ook een ouwe pentium of AMD cooler kan vinden. fix je die eens op de NB, en gewoon door proberen he :wink: Ramcooling is ook grote onzin, als ik me reepjes ver push dan worden ze wel iets warm, maar om nou te zeggen dat ze dankzij de heatspreader die erop zit koeler blijven... kan je geheugen het bijvoorbeeld wel bijlopen?
Link naar reactie
"kan je geheugen het bijvoorbeeld wel bijlopen?" Ik weet niet hoe ik dat moet testen. Mijn processor is het probleem niet. Alleen weet ik dus niet hoe ik zou moeten kijken of het aan mijn northbridge ligt of aan mn geheugen. Het geheugen wat ik heb is Twinmos pc2100. Zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn om Pc2700 in mijn moederbord te doen? Dan zou ik toch wel hoger moeten kunnen met mn fsb. Of zou het eerder aan mijn northbridge liggen?
Link naar reactie
[quote:eb9047a756]Ik weet niet hoe ik dat moet testen. Mijn processor is het probleem niet. Alleen weet ik dus niet hoe ik zou moeten kijken of het aan mijn northbridge ligt of aan mn geheugen. Het geheugen wat ik heb is Twinmos pc2100. Zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn om Pc2700 in mijn moederbord te doen? Dan zou ik toch wel hoger moeten kunnen met mn fsb. Of zou het eerder aan mijn northbridge liggen?[/quote:eb9047a756] PC2700 is natuurlijk altijd beter. die gaat vanaf 166mhz en evt hoger, dus dan streep je 1 bottleneck 100% zeker af.. probeer ook eens aan de heatsink van de NB te voelen of deze echt warm is. is het een passieve of actieve cooling (met fan)?? twinmos reepjes zijn niet altijd even slecht, maar ja, 20mhz meer kan misschien teveel zijn voor ze. als je op deze speeds draait, hoeveel Volt krijgt het geheugen dan? en de processor??
Link naar reactie
Ik weet dat PC2700 beter is..maar past het ook wel? Niet volgens mijn mobo boekje iig. :-? De heatsink van mn NB is gewoon koel...er zit een fannetje op. Mijn CPU draait op 1,70 volt. Standaard dus. Geheugen weet ik niet (kan ik niet zien in mijn bios). Verder: Als ik mijn MP omhooggooi...dan moet het wel harder kunnen gaan toch? Ik weet alleen dat juist je FSB de performance geeft..
Link naar reactie
idd, mp omhoog gooien werkt ook wel, alleen vaak gaat dat met grotere stappen dan dat jij wil. kijk eens op de site van asus of je dmv een biosflash evt wel PC2700 mem erin kan rammen. chipset ondersteund het ook, dus waarom de memcontroller dan niet? check voltage van je mem eens met mbm5 (motherboardmonitor 5) bijvoorbeeld... misschien je cpu wat meer sapjes geven. kan zijn dat ie iets meer volt wil, nu je hem overclocked..
Link naar reactie
Het voltage van mijn mem kan ik niet uitlezen :cry: . Verder heeft mijn cpu 1,725 volt in het bios, 1, 80 volt in PCprobe. Het gekke is: Met 16*143 word mijn cpu 40 graden idle. Opzich goed dus. Doe ik er 1 stapje bij 16*144 dan word ie niet veel warmer..maar dan valt ie dus spontaan uit... Ik zat te denken, misschien is mn voeding 300 watt, niet sterk genoeg. Ik heb verder: 2 7200 rpm harddisks DVD brander Geforce 2 kaart (word radeon 9600 pro) 3 casefans met leds Misschien trekt de voeding het gewoon niet meer.. Zou het helpen om bijvoorbeeld even 1 van mijn HD's uit te zetten? En is 2272 Mhz een slechte oc voor een 2400+?
Link naar reactie
[quote:5f014e74d1="Ceasar120"]Het voltage van mijn mem kan ik niet uitlezen :cry: . Verder heeft mijn cpu 1,725 volt in het bios, 1, 80 volt in PCprobe. Het gekke is: Met 16*143 word mijn cpu 40 graden idle. Opzich goed dus. Doe ik er 1 stapje bij 16*144 dan word ie niet veel warmer..maar dan valt ie dus spontaan uit...[/quote:5f014e74d1] je hebt vast wel een monitor programmaatje waarmee je voltages kan uitlezen. Lijkt me sterk dat bijvoorbeeld cpucool ( www.podien.de ) of MBM5 ( http://mbm.livewiredev.com/about.html) niet je memV uitkan lezen.. kijk dan ook eens in die proggies hoeveel V je 5v en 12V lijnen zijn bijvoorbeeld. het grootste probleem is toch je PCI en AGP frequentie. die kan je niet vastzetten, en dan kan dat ook vaak problemen opleveren. Ik zat te denken, misschien is mn voeding 300 watt, niet sterk genoeg. [quote:5f014e74d1]En is 2272 Mhz een slechte oc voor een 2400+?[/quote:5f014e74d1] jawel, best wel redelijk toch. Nu is de XP2400 niet altijd een dik OC wonder, maar draait nu toch mooi @ meer dan XP2700 speeds, dus toch netjes....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...