Ga naar inhoud

Vervolg: Upgrade Nieuw Moederbord en Processor.


Aanbevolen berichten

Hallo mensen , zoals jullie weten ben ik nu in het bezit van een pentium iii die nie snel is. Ik wil dus gaan upgraden het budget wat ik er aan uit wil geven is +-60 euro. Het moederbord moet een bord zijn met ondersteuning voor de AMD Processoren en met een FSB van 266. Wat de processor betreft wil ik een Duron 1.3 Graag reacties en tips over wat ik het beste kan pakken voor 60 euro. Alvast Bedankt Luitjes :lol: PS ; Is een Duron 1.3 snel in verhouding met XP ? Ik heb namelijk geen benul van hoe snel AMD is.
Link naar reactie
[quote:5cf45c6263="Computerfreakje"]Hallo mensen , zoals jullie weten ben ik nu in het bezit van een pentium iii die nie snel is. Ik wil dus gaan upgraden het budget wat ik er aan uit wil geven is +-60 euro. Het moederbord moet een bord zijn met ondersteuning voor de AMD Processoren en met een FSB van 266. Wat de processor betreft wil ik een Duron 1.3 Graag reacties en tips over wat ik het beste kan pakken voor 60 euro. Alvast Bedankt Luitjes :lol: PS ; Is een Duron 1.3 snel in verhouding met XP ? Ik heb namelijk geen benul van hoe snel AMD is.[/quote:5cf45c6263] Tjah, de Duron @ 1,3GHz is niet bepaald meer een nieuw model. Er zal zeker wel verschil te merken zijn met een Athlon XP, maar hoe groot dat verschil is, ligt eraan waarvoor je je pc gaat gebruiken. Nieuw een mobo+CPU voor 60 pleuro gaat mss net lukken. De Duron @ 1,3GHz staat in de pricewatch van tweakers.net voor ?33,- en een mobo kan je ook wel rond de 30 euro vinden, hoop ik voor je.
Link naar reactie
[quote:16a316ddb4="tweakermatt"][quote:16a316ddb4="Computerfreakje"]Hallo mensen , zoals jullie weten ben ik nu in het bezit van een pentium iii die nie snel is. Ik wil dus gaan upgraden het budget wat ik er aan uit wil geven is +-60 euro. Het moederbord moet een bord zijn met ondersteuning voor de AMD Processoren en met een FSB van 266. Wat de processor betreft wil ik een Duron 1.3 Graag reacties en tips over wat ik het beste kan pakken voor 60 euro. Alvast Bedankt Luitjes :lol: PS ; Is een Duron 1.3 snel in verhouding met XP ? Ik heb namelijk geen benul van hoe snel AMD is.[/quote:16a316ddb4] Tjah, de Duron @ 1,3GHz is niet bepaald meer een nieuw model. Er zal zeker wel verschil te merken zijn met een Athlon XP, maar hoe groot dat verschil is, ligt eraan waarvoor je je pc gaat gebruiken. Nieuw een mobo+CPU voor 60 pleuro gaat mss net lukken. De Duron @ 1,3GHz staat in de pricewatch van tweakers.net voor ?33,- en een mobo kan je ook wel rond de 30 euro vinden, hoop ik voor je.[/quote:16a316ddb4] Ik bedoelde eigelijk in verhouding met Windows XP.
Link naar reactie
[quote:f1738963d5="Computerfreakje"][quote:f1738963d5="tweakermatt"][quote:f1738963d5="Computerfreakje"]Hallo mensen , zoals jullie weten ben ik nu in het bezit van een pentium iii die nie snel is. Ik wil dus gaan upgraden het budget wat ik er aan uit wil geven is +-60 euro. Het moederbord moet een bord zijn met ondersteuning voor de AMD Processoren en met een FSB van 266. Wat de processor betreft wil ik een Duron 1.3 Graag reacties en tips over wat ik het beste kan pakken voor 60 euro. Alvast Bedankt Luitjes :lol: PS ; Is een Duron 1.3 snel in verhouding met XP ? Ik heb namelijk geen benul van hoe snel AMD is.[/quote:f1738963d5] Tjah, de Duron @ 1,3GHz is niet bepaald meer een nieuw model. Er zal zeker wel verschil te merken zijn met een Athlon XP, maar hoe groot dat verschil is, ligt eraan waarvoor je je pc gaat gebruiken. Nieuw een mobo+CPU voor 60 pleuro gaat mss net lukken. De Duron @ 1,3GHz staat in de pricewatch van tweakers.net voor ?33,- en een mobo kan je ook wel rond de 30 euro vinden, hoop ik voor je.[/quote:f1738963d5] Ik bedoelde eigelijk in verhouding met Windows XP.[/quote:f1738963d5] Ozo, ik denk dat het geen problemen gaat opleveren. Het zal gewoon lekker snel werken. Ikzelf heb er geen ervaring mee, maar iemand heeft op een Duron @ 1,2GHz winXP lopen en dat draait perfect. :)
Link naar reactie
2e hands kun je echt wel wat leuks vinden... wel goed zoeken, want je budget laat niet veel uitschieters toe :wink: waarom spaar je nu niet even 2 maandjes door bijvoorbeeld. dan heb je EN er meer plezier van, EN je kan weer wat langer mee t.o.v die duron bijvoorbeeld. kijk eens op www.marktplaats.nl daar zie ik vaak genoeg voor rond de 100 euro mobotjes incl processor staan.. vergeet niet dat jij wel een mobo moet hebben voor SDram, of had je al zelf DDR geheugen gekocht?
Link naar reactie
[quote:770bc1f8f1="turbulence"]2e hands kun je echt wel wat leuks vinden... wel goed zoeken, want je budget laat niet veel uitschieters toe :wink: waarom spaar je nu niet even 2 maandjes door bijvoorbeeld. dan heb je EN er meer plezier van, EN je kan weer wat langer mee t.o.v die duron bijvoorbeeld. kijk eens op www.marktplaats.nl daar zie ik vaak genoeg voor rond de 100 euro mobotjes incl processor staan.. vergeet niet dat jij wel een mobo moet hebben voor SDram, of had je al zelf DDR geheugen gekocht?[/quote:770bc1f8f1] Ik weet dat ik een moederbord voor SD moet hebbe , want ik heb geen DDR :-?
Link naar reactie
waarom een duron 1,3?????!!!!! [u:315c53d195]neem een duron 1.4 [/u:315c53d195]die draait op 266 fsb en als je ff een zilver streepje zet is heeft hij 256 kb cache :) overclocken van die dingen is ook echt peanuts want op 1,75 vcore halen die dingetjes al 2300mhz :D:D:D:D ikke ga dus duron1600 halen :P en me XP1800 tbred-a wegdoen ;) (moet pc'tje voor maat van me bouwen dus komt me wel goed uit en et kost me geen cent) zie ook G0T http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/803253/0 en koop ingodsnaam een DDR plank, geen gemuts met zo'n elcheapo sdram/ddr mix plank :-? spaar door voor een asus A7N8X geval of abit nf7 of kv7 ofzo als je echt weinig centjes hebt doe dan een Asrock K7VM4 die doet et ook nog best leuk
Link naar reactie
Oke ik , heb ff rondgekekn op pricwatch (tweakers) en nu zit ik te twijfelen tussen deze 2 moederborden : 1.ASrock K7S8X, SiS746FX (Sound,Lan) 2. ECS Elitegroup K7S5A Pro Lan+USB 2 Welke kan ik nu het beste pakken kwa prijs/kwaliteit ? Ik moet in iedergeval de FSB kunnen verhogen in de bios , en het bord moet SD aan kunnen. Alvast Bedankt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...