Ga naar inhoud

pc hangt na enkele minuten


Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben een oude pc aan het herinstalleren met win2000. Betreft een PIII met 6GB hd . De installatie verliep zonder problemen. Na het opstarten kan ik slechts enkele minuten werken, juist genoeg om te zien dat er geen hardwareconflicten zijn, dat het geheugen herkent wordt, e.d.Op dat moment weigert de muis en toetsenbord alle dienst, alles bevroren dus. Er steekt onderhand een kleine 500Mb geheugen in. Iemand een idee? Johan
Link naar reactie
In veilige modus (had ik voorheen niet getest) is er blijkbaar geen probleem;zo'n 10 minuutjes op bezig geweest. Bij het testen van die PIII versteek ik gewoon muis,toetsenbord en moniter van de pc waarmee ik nu werk naar de oude pc;de enige kaart die in de PIII zit is voor het beeldscherm; De enige software is W2000. Johan
Link naar reactie
Dan kun je in Veilige Modus een blik in de logfiles werpen... En ook even naar conflicten in de configuratie kijken: Start---Uitvoeren...>msinfo32 Onder Systeeminfo vind je Hardwarebronnen, en daaron Conflicten/Delen - staat daar iets wat strijdt met muis of toetsenbord? En anders misschien combinaties onder IRQ's die verdacht ogen?
Link naar reactie
[quote:46319cb199="johangel"]In veilige modus (had ik voorheen niet getest) is er blijkbaar geen probleem;zo'n 10 minuutjes op bezig geweest.[/quote:46319cb199] Het kan een driver probleem zijn, maar ja zonder veel drivers is alleen de videokaart (of geluidskaart of netwerkkaart) een verdachte. Het wordt niet gemeld maar misschien zit dat spul onboard ... Verder zegt het draaien in veilige mode niet alles. BIj defect geheugen en zo, pruttelt Windows wel vaker door in veilige modus. Maar soms ook niet. Krijg je nog blauwe schermen te zien?
Link naar reactie
In systeeminfo zie ik geen abnormaliteiten. In het toepassingslogboek staan echter een 10-tal fouten met vermelding:bronnen:perfects,winmgt,perfnet,userenv,com+,rastrs,perfdisk.En aan dag en uur te zien telkens dezelfde fouten sinds ik let de pc bezig ben. Wat zou ik doen:servicepack installeren? Win2000 eens opnieuw installeren, of eens proberen met een oudere versie van windows? Graag uw advies, Johan
Link naar reactie
Rechtsklik op Deze computer, klik op Beheren. Klik op het plusje voor Services en Toepassingen (zodat die wordt uitgevouwen) en klik op Services. In het rechtervenster zie je nu de services staan, waaronder ook de Remote Procedure Call (RPC) service. Is die gestart?: deze service kan niet handmatig worden gestart op gestopt - als hij niet is gestart kun je op de naam dubbelklikken en in het volgende venster het Opstarttype wijzigen naar 'Automatisch'. Systeem herstarten: probleem doet zich nog voor?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...