Ga naar inhoud

PC Upgraden


Aanbevolen berichten

Hopelijk kunnen jullie wat info geven. Aangezien Medal of Honor op t moment ongeveer rond de 10 fps draait (zit in een MOH:AA clan ;) :lol: )en mn andere programma's ook vrij snert lopen dacht ik erover om s ff de pc flink te gaan upgraden. Op het moment heb ik een PIII 933 mhz processor, 40 gb hd, tnt 2 m64 ( :oops: ) en 128 mb sdram geheugen (t geheel draait op XP pro). Ik heb ff wat topics doorgelezen en als ik een p4 processor drin zou willen zetten zou ik dus ook een nieuwe mobo moeten kopen. In een van de computertotaals las ik ook wat over processorupgradekits o.i.d. Heeft iemand daar (een positieve?) ervaring mee? Verder zet ik er dan een nieuwe videokaart in en 512 mb geheugen.
Link naar reactie
[quote:8bcb1e6df8="Harregarre"]Hopelijk kunnen jullie wat info geven. Aangezien Medal of Honor op t moment ongeveer rond de 10 fps draait (zit in een MOH:AA clan ;) :lol: )en mn andere programma's ook vrij snert lopen dacht ik erover om s ff de pc flink te gaan upgraden. Op het moment heb ik een PIII 933 mhz processor, 40 gb hd, tnt 2 m64 ( :oops: ) en 128 mb sdram geheugen (t geheel draait op XP pro). Ik heb ff wat topics doorgelezen en als ik een p4 processor drin zou willen zetten zou ik dus ook een nieuwe mobo moeten kopen. In een van de computertotaals las ik ook wat over processorupgradekits o.i.d. Heeft iemand daar (een positieve?) ervaring mee? Verder zet ik er dan een nieuwe videokaart in en 512 mb geheugen.[/quote:8bcb1e6df8] Dan krijg je dus bijna een heel nieuw system: ander mobo, ander geheugen, andere CPU, andere grafische kaart. Wat bedoel je met processorupgradekits? Een andere proc. erin zetten? Je kan beter gewoon een goedkoop Socket-A mobo kopen met daarop 512MB DDR Ram en een R9200 of R9500 kopen (als je die nog vinden kan). En als proc. een Athlon XP 2000+, als je genoeg geld hebt een 2500+. Dan heb je een mooi systeem. Aan het huidige systeem valt weinig up te graden. Het is al bijna de snelste proc. in z'n socket. Het is SD-RAM (verouderd), dus een ander mobo is dan wel handig.
Link naar reactie
Jep, heb net het comptotaal nummer gevonden en ff de sites bezocht: www.evertech.com en www.powerleap.nl en dan zou 1 ghz de beste upgrade zijn en dat heeft geen zin. THX ALEX! Denk dat de 2500+ nog wel kan hoor ;) Kga s ff kijken hoeveel dat zou kosten als ik t via informatique kies: Hmm kan de ECS al niet vinden, zal zo nog andere proberen. Heb wel alternatief: Asus A7V8X-X (wel 65 euro dus kga zo nog ff die ecs kijken) AMD Athlon XP 2500+, 333Mhz, 512Kb, SocketA, Box (109 euro) Die koeler, is dat een systeem of processor koeler? Oh ennum het geheugen, wat is het verschil tussen pc2100, pc2700 enzovoorts. Zou dit bijvoorbeeld in combinatie met de rest kunnen?: Kingston Dimm 512Mb DDR Sdram PC2100 CAS2 edit: Nog ff 1 ding, welke harde schijf kun je hier dan bij doen? IDE, S-ATA of SCSI? edit 2: zie op de spire site: http://www.spire.nl/asp/fcc.asp?ProdID=105 dit staan bij die koeler: Application AMD : Duron ~ 1.3 GHz (Morgan) Athlon XP ~ 2700+ (Thoroughbred) Athlon XP ~ 2100+ (Palomino) Athlon XP ~ 3200+ (Barton) Athlon MP ~ 2600+ (Thoroughbred) Athlon ~ 1.4 GHz (Thunderbird) geen 2500+ ?????
Link naar reactie
[quote:4bad827602="Harregarre"]Jep, heb net het comptotaal nummer gevonden en ff de sites bezocht: www.evertech.com en www.powerleap.nl en dan zou 1 ghz de beste upgrade zijn en dat heeft geen zin. THX ALEX! Denk dat de 2500+ nog wel kan hoor ;) Kga s ff kijken hoeveel dat zou kosten als ik t via informatique kies: Hmm kan de ECS al niet vinden, zal zo nog andere proberen. Heb wel alternatief: Asus A7V8X-X (wel 65 euro dus kga zo nog ff die ecs kijken) AMD Athlon XP 2500+, 333Mhz, 512Kb, SocketA, Box (109 euro) Die koeler, is dat een systeem of processor koeler? Oh ennum het geheugen, wat is het verschil tussen pc2100, pc2700 enzovoorts. Zou dit bijvoorbeeld in combinatie met de rest kunnen?: Kingston Dimm 512Mb DDR Sdram PC2100 CAS2 edit: Nog ff 1 ding, welke harde schijf kun je hier dan bij doen? IDE, S-ATA of SCSI?[/quote:4bad827602] Veel vragen, veel antwoorden: Die 1GHz updat zou idd geen zin hebben, niet merkbaar. Die cooler die er bij zit is een boxed-cooler, CPU-cooler, als je niet gaat overklokken is die goed zat. PC2100 is @ 266MHz, PC2700 is @ 333MHz. Als je voor de 2500+ gaat moet je PC2700 geheugen hebben!!! IDE harde schijf.
Link naar reactie
[quote:cc426ca0c4="Harregarre"]Hopelijk kunnen jullie wat info geven. Aangezien Medal of Honor op t moment ongeveer rond de 10 fps draait (zit in een MOH:AA clan ;) :lol: )en mn andere programma's ook vrij snert lopen dacht ik erover om s ff de pc flink te gaan upgraden. Op het moment heb ik een PIII 933 mhz processor, 40 gb hd, tnt 2 m64 ( :oops: ) en 128 mb sdram geheugen (t geheel draait op XP pro). Ik heb ff wat topics doorgelezen en als ik een p4 processor drin zou willen zetten zou ik dus ook een nieuwe mobo moeten kopen. In een van de computertotaals las ik ook wat over processorupgradekits o.i.d. Heeft iemand daar (een positieve?) ervaring mee? Verder zet ik er dan een nieuwe videokaart in en 512 mb geheugen.[/quote:cc426ca0c4] Die 10 fps bij Medal of Honor dat ligt niet aan je cpu , maar aan je vga kaart , als je er een GF4 Ti4200 in stopt , dan kan je toch wel rond de 50 c.a 80 fps halen.
Link naar reactie
[quote:014a2d6e6f]Oke thx tweakermatt. Dus op zich hoef ik geen extra koeler te kopen?[/quote:014a2d6e6f] Nee een extra koeler hoeft niet per se, je moet gewoon ff kijken wat je temps zouden zijn na een tijdje gamen. Als dat echt hoog wordt, kun je 1 of liever 2 casefans erin gooien, 1 voor koude lucht naar binnen en de ander voor warme lucht naar buiten. edit: Die TNT2 is echt een zeer slechte kaart voor spellen, je cpu kan het idd nog wel aan, maar die kaart is echt bagger. Ik gebruik hem hier ook maar dan voor in een AMD 399Mhz als internet/office pc, en daar is tie wel goed genoeg voor.
Link naar reactie
lol yoo_han ;) en @computerfreakje: jah idd, maar ook programma's lopen vrij traag en als ik kijk naar de systeemeisen van games die nu al boven de 1 ghz beginnen te komen denk ik toch maar dat ik de gamesindustrie een stapje voor wil zijn :P. @Alexander: http://www.ecs.com.tw/products/pd_spec.asp?product_id=269 tis een 266 / 200MHz fsb dus dat zou niet kloppen met de amd processor want die is 333mhz. Die Asus lijkt me dus een betere optie, toch? Kdenk dat ik ga voor de 9600XT, goede prestaties en kan je er weer ff mee vooruit... dus dat wordt: Asus A7V8X-X AMD Athlon XP 2500+, 333Mhz, 512Kb, SocketA, Box Radeon 9600XT Kingston Dimm 512Mb DDR SDram PC2700 333Mhz edit : Western Digital 80.0Gb, 7200rpm, ATA100, 8Mb cache <-- goede keus?? edit: Lol jah in 3d mark 2001 kwam ik op 800 puntjes :oops: :P
Link naar reactie
[quote:af6e71d85f="Alexander Online"]Klopt, 2500 werkt niet op die ECS. Asus is idd beter optie. Die hardeschijf is ook wel okee. Ik zou trouwens zelf voor een niet boxed (indien mogelijk) gaan i.c.m. die Whisperrock 4 (stiller en beter).[/quote:af6e71d85f] Maar werkt die whisperrock dan met 2500+? Check een van mn vorige posts onder de edit 2: zie op de spire site: http://www.spire.nl/asp/fcc.asp?ProdID=105 dit staan bij die koeler: Application AMD : Duron ~ 1.3 GHz (Morgan) Athlon XP ~ 2700+ (Thoroughbred) Athlon XP ~ 2100+ (Palomino) Athlon XP ~ 3200+ (Barton) Athlon MP ~ 2600+ (Thoroughbred) Athlon ~ 1.4 GHz (Thunderbird) geen 2500+ ?????
Link naar reactie
[quote:4ae7deca25="Harregarre"][quote:4ae7deca25="Alexander Online"]Klopt, 2500 werkt niet op die ECS. Asus is idd beter optie. Die hardeschijf is ook wel okee. Ik zou trouwens zelf voor een niet boxed (indien mogelijk) gaan i.c.m. die Whisperrock 4 (stiller en beter).[/quote:4ae7deca25] Maar werkt die whisperrock dan met 2500+? Check een van mn vorige posts onder de edit 2: zie op de spire site: http://www.spire.nl/asp/fcc.asp?ProdID=105 dit staan bij die koeler: Application AMD : Duron ~ 1.3 GHz (Morgan) Athlon XP ~ 2700+ (Thoroughbred) Athlon XP ~ 2100+ (Palomino) Athlon XP ~ 3200+ (Barton) Athlon MP ~ 2600+ (Thoroughbred) Athlon ~ 1.4 GHz (Thunderbird) geen 2500+ ?????[/quote:4ae7deca25] Die 2500+ houdt ie ook wel koel hoor, wees maar niet bang. En soms is de boxed-versie net zo duur als de retail. Als dat zo is, ga dan voor de boxed, daar zit een jaar meer garantie bij. (3 jaar) [edit] Weer net te laat :( [/edit]
Link naar reactie
[quote:84d17f375e]Zat net ff qua videokaart te kijken. Wel duur...maar dan heb je ook wat... De Sapphire Radeon 9600 XT Atlantis,256Mb is 215 euro ( ) en de Asus Radeon 9600 XT 128 mb is 218 euro ( ) Lijkt mij logisch dat je de sapphire zou nemen of zit er een addertje onder het gras?[/quote:84d17f375e] Je kan ook de Radeon 9600Pro nemen die is iets goedkoper, maar dat van Asus en Sapphire maakt niet zo veel uit hoor, bij Asus krijg je waarschijnlijk een mooiere doos ofzo :lol: :wink: . [quote:84d17f375e]Application AMD : Duron ~ 1.3 GHz (Morgan) Athlon XP ~ 2700+ (Thoroughbred) Athlon XP ~ 2100+ (Palomino) [b:84d17f375e]Athlon XP ~ 3200+ (Barton) [/b:84d17f375e] Athlon MP ~ 2600+ (Thoroughbred) Athlon ~ 1.4 GHz (Thunderbird) geen 2500+ ?????[/quote:84d17f375e] Jawel, die 2500+ is een Barton. deze koeler gaat tot 3200+ Barton zoals je ziet, dus die koeler is goed zat. //\\//\\azzol EDIT: Nou ben ik weer veels te laat :cry:
Link naar reactie
Oke zal ff kijken hoe dat pcies zit qua koeler. En wat betreft die videokaart zat ik me wel af te vragen dat als ik een zwaardere (9600xt dus) zou nemen je er wel langer mee vooruit kunt. Ik heb trouwens de kosten nog ff bekeken en voor 360 euro heb ik dus het mobo, de hd, de processor en 512 mb geheugen. Is dit dan alles wat ik nodig zou hebben? Edit: Hehe, snelle posters :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...