Ga naar inhoud

Stille koelers ? 1 voor chipset mobo+1voor koelribben


Aanbevolen berichten

Hey, ik heb nu al een tijdje mijn zelfgemaakte pc :D Werkt prima enzo, maar er is 1 probleem: mijn koelers... Heb er 4: Videokaart Voeding Chipset En 1 die 'waait' op mijn koelribben. Nu is de videokoeler erg stil, maar de voeding, chipsetkoeler en de koeler die de koelribben koelt maken veel lawaai. Ik draai een server en de pc stat op me slaapkamer, dus wel zo fijn als ik hem 's nachts aan kan laten staan, en toch kan slapen. Koelers zijn merkloos, en voeding is 300watt. Heeft iemand suggesties voor andere, stille koelers? Merk of geen merk maakt me niks uit. Ze moeten natuurlijk niet al te duur zijn. :D
Link naar reactie
[quote:510da0e3a5="turbo-pascal"]BTW ik zie net dat in de pc hier beneden helemaal geen fan/koeler op de chipset zit... Hij loopt verder wel prima. (de pc) Er is maar 1 koeler, die zit op mijn processor. Verder niks. Ook niet eens op de videokaart :o Kan het dus ook zonder?[/quote:510da0e3a5] Ja, ik heb ook alleen een fan op mijn proc. en een paar casefans. De videokaart (GF4 MX 440se 128mb) wordt passief gekoeld en ook de chipset (KT 400) is passief gekoeld. Dit gaat allemaal prima.
Link naar reactie
Heb ff goed gekeken, er zat idd een blokJE onder. In mijn pc zit een groot half-rond blok van 20/6/13cm (lengte/breedte/hoogte) en dan hangt er nog een waaier (fan) bij... Kost echt veel ruimte. Ik heb als gedacht aan passief gekoeld maar ik heb nu een root blok (passief dus) maar daar zit de CPU helemaal in. Het zijn 2 pilaartjes, en daar kan je het blok zo in schuiven.
Link naar reactie
[quote:f17ed071a3="turbo-pascal"]Heb die [b:f17ed071a3] Zalman NB47-J passieve chipset koeler[/b:f17ed071a3] Die lijkt me toch wel stil :wink:[/quote:f17ed071a3] Hehe, lol :lol: [quote:f17ed071a3] Heb ff goed gekeken, er zat idd een blokJE onder. In mijn pc zit een groot half-rond blok van 20/6/13cm (lengte/breedte/hoogte) en dan hangt er nog een waaier (fan) bij... Kost echt veel ruimte. Ik heb als gedacht aan passief gekoeld maar ik heb nu een root blok (passief dus) maar daar zit de CPU helemaal in. Het zijn 2 pilaartjes, en daar kan je het blok zo in schuiven. [/quote:f17ed071a3] Nooit van gehoord, heb je er een pic van?
Link naar reactie
[quote:492e218f13="turbo-pascal"]Helaas nog steeds geen foto, want de kabel ligt bij me broer thuis. Komen waarschijnlijk vanmiddag. Wet iemand nog een stille voeding. Die maakt volgens mij het meeste lawaai. Geen kleur aub. Gewoon grijs ofzo. en onder de 40 euro? Of is dat teveel gevraagd?[/quote:492e218f13] Foto al gemaakt? :)
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
[quote:714e00ef34="tweakermatt"][quote:714e00ef34="turbo-pascal"]Helaas nog steeds geen foto, want de kabel ligt bij me broer thuis. Komen waarschijnlijk vanmiddag. Wet iemand nog een stille voeding. Die maakt volgens mij het meeste lawaai. Geen kleur aub. Gewoon grijs ofzo. en onder de 40 euro? Of is dat teveel gevraagd?[/quote:714e00ef34] Foto al gemaakt? :)[/quote:714e00ef34]Ja, en die heb je al ;) Weet iemand nou een stille voeding ? (D'is me eigen topic, en ik schop hem omhoog met een reden (voor degenen die wouden gaan zeuren))
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...