Ga naar inhoud

Computer sneller maken


Aanbevolen berichten

Ik zou mijn computer graag sneller maken. Ik gebruik het voor vanalles. Zoals gamen, schrijven, internet en tv kijken (ik heb een pinnacle pctv pro, deze loopt ook niet altijd even synchroon qua beeld en geluid). Nu merk ik dat als ik grotere spellen en een ander iets zoals internet of msn gebruik dat mijn processor op 100 % staat. Ook gaan vaak de spellen in het begin traag en later normaal, het heeft dus even tijd nodig. Ik heb nu een 2,53 gHz pentium 4, 512 mb DDR (mhz weet ik niet), en een 128 mb videokaart (de geforce 4 ti4200). Kan iemand mij een goed advies geven over welk onderdeel ik zou moeten upgraden? Alvast bedankt Rik
Link naar reactie
Nadat je veel geïnstalleerd hebt en de hardeschijf voller begint te worden, wordt de windows installatie (aannnemend dat je Windows gebruikt) vervuild en de computer trager. Soms kan een format al wonderen doen, qua snelheid. Kwestie van belangrijke dingen back-uppen en Windows opnieuw installeren. Als je persé wilt upgraden zou ik een nieuwe videokaart aanraden: in jouw geval zou ik voor eeen 9800 non-pro gaan, of mocht je er nog één vinden, een 9700 non-pro...
Link naar reactie
op zich verwonderlijk dat je pc zo traag wordt, want het is nou niet bepaald de langzaamste. heb je al eens gecheckt of je niet allerlei spyware er op hebt staan? Van wat internet gebruik etc mag hij niet zo traag worden! Inderdaad maar eens kijken wat er allemaal aan geinstalleerde programma's op staat. Gebruik eens wat standaard windows programma's zoals diskdefragementatie en schijfopruiming. Daar is vaak de eerste snelheidswinst al te halen. Als dat geen effect heeft (en je harddisk is niet bijna vol) dan zou ik inderdaad maar eens het boeltje opschonen en je harddisk formatteren.
Link naar reactie
En mocht je toch nog iets willen upgraden, dan zou ik ook zeker overwegen er 512 MB bij te doen. Zeker met erg zware programma's kan het gebruik van 1024MB nog wel eens flink schelen. Wat betrefd de videokaard zou ik je ook een 9800 non pro aanraden, dit is nu eenmaal de beste kaart voor het minste geld. Als je iets minder uit wil geven zou ik ook nog voor een Radeon 9700 Pro kunnen uitkijken.
Link naar reactie
als je echt een goede tip wil moet je het volgende eens toepassen, hierdoor word je hele besturingsysteem in je ram geplaatst met een goede prestatiewinst tot gevolg, wel enkel voor xp machines 1. Ram, enkel als je minstens 512 mb hebt.regedit, HKEY-LOCAL MACHINE/System/Currentcontroleset/control/Session manager/Memory Management.Dubbelklik op de waarde DisablePagingExecutive en verander de waarde naar 1. na opstart in werking. Dan ook largeSystemCache, decimaal veranderen van 0 naar 1. ik heb nog een 30 tal tips om standaard xp te optimaliseren,groeten
Link naar reactie
Ik heb al jullie tips opgevolgt. Ik zit er nu over te aarzelen om of geheugen of videokaart, zelf neig ik naar een videokaart, dit omdat ik dan waarschijnlijk beter (en sneller kan zappen) tv kan kijken. Ik heb nog eens gekeken naar hoeveel processen ik heb lopen en dit is op het moment 37, ik heb altijd het idee gehad dat dit er veel te veel zijn, is dat ook zo? Die 30 andere tips van corvette01 zou ik graag willen hebben. De computer is zeker al sneller geworden door jullie tips en ik ben ook wijzer geworden in welke videokaart ik zou moeten kopen. Bedankt alvast (Nog meer tips zijn natuurlijk altijd welkom :D ) Rik
Link naar reactie
dan is hier de volgende tip om een snellere pc te hebben, dit zorgt ervoor dat je pc minder fragmenteerd en zelf de bestanden weer zoveel mogelijk bij elkaar zet. Beter rangschikken van opvolgende files, HKEY-LOCAL MACHINE\system\currentControleSet\Controle\Filesysem, maak een nieuwe dword waarde en noem die ConfigFileAllocSize en zet de waarde op 512 decimaal, herstarten en klaar, groeten
Link naar reactie
typisch voorbeeld van een leek die alles wat maar mogelijk is installeerd en tegelijk heeft lopen, en zich dan verwonderd waarom alles trager is geworden.....? installeer niet iedere shit die je ziet, en laat niet vanalles op de achtergrond lopen, ik denk dat dat een groot probleem is. en zoals boven gezegd, hou je windows ook een schoon en defragmenteer de schijf om de zoveel tijd. je configuratie is meer dan voldoende om vlot mee te kunnen werken,
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...