Ga naar inhoud

PC updaten


Aanbevolen berichten

Ik zit er aan te denken om mijn pc te updaten met een moederbord, geheugen en procesor. Nu zit er nog een P2 in en ik dacht hem te upgraden naar een P4 2,8 GHz 800 MHz. Maar welk moederbord moet ik daarbij kiezen? en welk geheugen? Ik dacht zelf er aan om mijk kast te behouden kan dit? Ik heb wel een half jaar geleden een 300 Watt voeding er ingezet die ook geschikt was voor P4. Ik zat zelf te denken aan een aan een MSI 865PE Neo2-FIS2R, want die komt er met de test van hardware.info en Toms Hardware Guide. Of de Gigabyte GA-8KNXP, want die kwam er ook goed uit bij Toms Hardware Guide. En wat voor een geheugen moet ik kiezen? 2x 256 mb ddr 400? En van welk merk of merk loos? Ik heb voor de rest een 80 gb harddisk en 64mb mx 400 pci Videokaart. En er draait nu windows 98se op moet ik daar nog iets aan veranderen? Bijvoorbeeld naar win xp gaan of een iets nieuwere videokaart? Maar daarvoor wil ik niet zo veel geld aan uit geven. Want dat andere is al duur genoeg. En is het slim om er een Zalman CNPS7000A-Cu er op te zetten? Dat is wel wat stiller en ik houd van stil. Alvast bedankt
Link naar reactie
Pfoe, dat zijn veel vragen! :) Wat is je budget? Waar wil je je pc voor gaan gebruiken? Als je kast een gewone ATX kast is moet het passen... Die 300 Watt voeding, tjah, dat zou genoeg moeten zijn, maar P4's hebben wel veel stroom nodig. Ja, je moet 2 DDR SD-RAM reepjes nemen en die in dual-channel opstellen. Het schijnt dat Win98se bij meer dan 384mb RAM trager gaat worden. Ik draai hier Win98se met 512mb RAM en het is gewoon lekker snel hoor, dus je kan best bij win98se blijven. :)
Link naar reactie
[quote:6b93cf9a05]Het schijnt dat Win98se bij meer dan 384mb RAM trager gaat worden. Ik draai hier Win98se met 512mb RAM en het is gewoon lekker snel hoor, dus je kan best bij win98se blijven.[/quote:6b93cf9a05] Ik dacht dat winddoos 98se pas bij meer dan 512 mb ging flippen hoor. Maar als ik de TS was, zou ik overstappen naar win200 Prof en liever naar winXP. Dat is allebei stuk stabieler
Link naar reactie
[quote:f6d0c81cad="yoo_han"]Ik dacht dat winddoos 98se pas bij meer dan 512 mb ging flippen hoor. Maar als ik de TS was, zou ik overstappen naar win200 Prof en liever naar winXP. Dat is allebei stuk stabieler[/quote:f6d0c81cad] alles meer dan 512 word niet gebruikt... maar op zo'n pc moet je iig win2k pro of XP (of "win2k3 server" ... is supersnel maar sommige programma's zijn nog niet compatible (mouseware bijvoorbeeld) en dan alle nutteloze server aps eraf zodat je semi-normaal desktop overhoud ;))
Link naar reactie
[offtopic] [quote:2695e233db="Vandread"]maar op zo'n pc moet je iig win2k pro of XP (of "win2k3 server" ... is supersnel maar sommige programma's zijn nog niet compatible (mouseware bijvoorbeeld) en dan alle nutteloze server aps eraf zodat je semi-normaal desktop overhoud )[/quote:2695e233db] win2k3 is bedoelt als server-OS, lijkt me totaal onzinnig om dat als desktop-OS te gebruiken. (Ik heb win2003 trouwens wel :D, je hebt er alleen zo weinig aan als je geen eigen server hebt, :-? ) [/offtopic]
Link naar reactie
is wel zo, maar dan moet je wel heel ver services uitzetten of verwijderen. En veel handmatig configureren. Videokaart Geluidskaart (ik kreeg het overigens niet voor elkaar 5.1 geluid uit mn boxen te krijgen :-? ) Xp is dan toch gewoon makkelijk. (je kunt XP ook tweaken hor) Maar ik zal me verder afzijdig houden, want de discussie ging ergens anders over. greetz
Link naar reactie
Dat van je atx kast is ff de vraag of dat past, want de "oude" atx-kasten hebben de voeding vaak rechtop tegenover het moederbord gemonteerd. En dan bestaat de kans dat je niet weg komt met de koeling van je nieuwe processor.(de huidige atx kasten hebben de voeding liggend bovenin en het moederbord er onder) Ik zou wel geheugen nemen van een goed merk(Corsair of Kingston bv.), en idd in dual channel plaatsen. Moederbord; zou ik gaan voor een Asus P4P800. Ik zou echter wel een nieuwe videokaart (AGP 8X) kopen want dat PCI videokaartje wordt anders echt de "bottleneck" van je voor de rest snelle systeem. En uiteraard van Win98se overstappen naar WinXP. Je zou eventueel om de kosten te drukken ook kunnen denken aan een AMD AthlonXP systeem. Voor het geld wat je daarmee bespaart zou je bijvoorbeeld een prima Videokaart kunnen kopen. :wink: Succes met je keuze, RicardoS
Link naar reactie
[quote:d50ab2a78c="eynstein"]Ik heb inderdaad een oude atx kast met de voeding omhoog. Wat is een goede andere kast? Ik dacht aan een bedrag voor het geheel updaten aan ongeveer €600. Ik gebruik de pc voor: soms gamen(wel de nieuwere spellen) internetten, Muiziek afspelen, en videos afspelen.[/quote:d50ab2a78c] Als je af en toe games speelt dan raadt ik je dit aan : AMD Athlon XP 2500+ (Barton Core) (2200 Mhz) 512 MB Kingston DDR 333 Mhz ATi Radeon 9600 Pro of XT ASuS A7N8X-X Is ook een lekker snel systeempje :D toch >? PS: Topic Starter , met dit systeem kan je nog wel vooruit voor een paar jaar. Dit komt bij elkaar ongeveer uit op 470 euro .
Link naar reactie
[quote:c006ea9361="Computerfreakje"][quote:c006ea9361="eynstein"]Ik heb inderdaad een oude atx kast met de voeding omhoog. Wat is een goede andere kast? Ik dacht aan een bedrag voor het geheel updaten aan ongeveer €600. Ik gebruik de pc voor: soms gamen(wel de nieuwere spellen) internetten, Muiziek afspelen, en videos afspelen.[/quote:c006ea9361] Als je af en toe games speelt dan raadt ik je dit aan : AMD Athlon XP 2500+ (Barton Core) (2200 Mhz) 512 MB Kingston DDR 333 Mhz ATi Radeon 9600 Pro of XT ASuS A7N8X-X Is ook een lekker snel systeempje :D toch >? PS: Topic Starter , met dit systeem kan je nog wel vooruit voor een paar jaar. Dit komt bij elkaar ongeveer uit op 470 euro .[/quote:c006ea9361] Dit is idd prima, moet wel nog ff een kastje bij. Maar dat kan makkelijk voor dat geld wat je over houdt. Heb echter nog wel een opmerking; die A7N8X-X ondersteund geen dual channel mem. , als je dat wel wilt moet je voor een gewone A7N8X (de luxe (eventueel)) gaan. Dan moet je wel ipv 1 512mb module er 2 van 256mb nemen.
Link naar reactie
wat dachten jullie van de AOpen H600A? Lijkt mij een goede kast. Maar moet ik daar dan ook nog case fans bij plaatsen iets van papst of zo. De Case FAN (80 x 25) Papst 8412 NGMLV of die met 3 pins. En ik heb wat meer vertrouwen in intel ik heb al een intel 2,8 ghz. en die bevalt me goed. En Als ik een intel neem kan hij er weer een aantal jaar mee. En ik wil er best wel wat meer voor uitgeven.
Link naar reactie
[quote:03a9897439="eynstein"]En ik heb wat meer vertrouwen in intel ik heb al een intel 2,8 ghz. en die bevalt me goed.[/quote:03a9897439] als die 2,8 je office pc is en dit meer je entertainment pc kan je beter AMD nemen..... *vertrouwen in intel* kom op zeg je moet over pc's niet met gevoel nadenken :P nofi [quote:03a9897439="eynstein"]En Als ik een intel neem kan hij er weer een aantal jaar mee.[/quote:03a9897439] met een amd niet dan?! :roll: [quote:03a9897439="eynstein"]En ik wil er best wel wat meer voor uitgeven.[/quote:03a9897439] als je nou geld bespaart op een amd maak je de rest dan aan mij over? :lol: Zoiets als computerfreakje is best erg geinig, misschien XP3000 ofzo Dual DDR (2x512 of 256) ASuS A7N8X Deluxe, Radeon9600pro misschien nog wat optical drives nodig?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...