Ga naar inhoud

welke processor?


Aanbevolen berichten

[quote:ba64c7de9b="justenelfring"]ik ben pas een beginner in de computerwereld'' dus daarom koop ik geen nieuw mobo of wat anders alleen een processor heb ik nodig. Ik heb deze gevonden: http://www.eynstein.com/a/2534.html deze kan toch wel op mijn mobo ,he ?[/quote:ba64c7de9b] Iedereen is met niets begonnen, dus het maakt niet uit dat je er nog niet zo veel van weet. :) Die processor past gewoon op je moederbord :) Maar weet je wel hoe je m erin doet en de heatsink erop zet? Want als je dat niet goed doet, kan er een 'core-crush' volgen en dat is zonde van die ?81,48. Core-crush is dat er een stukje van de core (rechthoekige vakje in het midden van de processor, dat een klein stukje erbovenuit steekt) afbreekt en dat de processor daardoor niet meer werkt. suc6! :)
Link naar reactie
[quote:eb75e875b1="tweakermatt"][quote:eb75e875b1="justenelfring"]Prijs: ? 87,90 Specificaties Athlon XP 2400+ 2,0GHz FSB : 266 MHz is dit een goede processor ?????![/quote:eb75e875b1] Ja hoor, alleen overklokt ie gewoon klote. Maar als je niet aan overklokken doet is het een prima CPU! Ik heb hem ook, nooit echt grote problemen mee gehad, nooit instabiliteit. :)[/quote:eb75e875b1] Zou hij op je nieuwe mobo niet beter te oc'en zijn? Ik heb ook net zo'n xp 2400+ geïnstalleerd en dat is werkelijk een prima keuze, ik had hiervoor een xp 1800+ maar ik merk toch wel verschil.
Link naar reactie
[quote:84ad061c53="jackdegek"][quote:84ad061c53="tweakermatt"][quote:84ad061c53="justenelfring"]Prijs: ? 87,90 Specificaties Athlon XP 2400+ 2,0GHz FSB : 266 MHz is dit een goede processor ?????![/quote:84ad061c53] Ja hoor, alleen overklokt ie gewoon klote. Maar als je niet aan overklokken doet is het een prima CPU! Ik heb hem ook, nooit echt grote problemen mee gehad, nooit instabiliteit. :)[/quote:84ad061c53] Zou hij op je nieuwe mobo niet beter te oc'en zijn? Ik heb ook net zo'n xp 2400+ geïnstalleerd en dat is werkelijk een prima keuze, ik had hiervoor een xp 1800+ maar ik merk toch wel verschil.[/quote:84ad061c53] Ja. Maar ik moet eerst van m'n ECS bord af. Anders mag ik van m'n ouwelui geen andere kopen. :( Dus als er iemand geinteresseerd is, kopen! :P Dan kan ik snel een EP 8RDA+ kopen en beginnen met overklokken.
Link naar reactie
[quote:ad7125ee7d="jackdegek"][quote:ad7125ee7d="tweakermatt"][quote:ad7125ee7d="justenelfring"]Prijs: ? 87,90 Specificaties Athlon XP 2400+ 2,0GHz FSB : 266 MHz is dit een goede processor ?????![/quote:ad7125ee7d] Ja hoor, alleen overklokt ie gewoon klote. Maar als je niet aan overklokken doet is het een prima CPU! Ik heb hem ook, nooit echt grote problemen mee gehad, nooit instabiliteit. :)[/quote:ad7125ee7d] Zou hij op je nieuwe mobo niet beter te oc'en zijn? Ik heb ook net zo'n xp 2400+ geïnstalleerd en dat is werkelijk een prima keuze, ik had hiervoor een xp 1800+ maar ik merk toch wel verschil.[/quote:ad7125ee7d] Dan was die 1800+ zeker een Palo. Want een 1800+ Tbred B is zeker wel beter over te klokken dan een 2400+ Tbred B! :)
Link naar reactie
[quote:1221f66799="jackdegek"]ik dacht al, volgens mij zijn die xp's behoorlijk te oc'en, ik heb er laatst bij mij ff 100 mhz bij gegooid en dat ging toch behoorlijk makkelijk, zonder extra cooling oid. Ik doe voor de rest niet aan oc'en maar het is af en toe wel eens aardig om te proberen.[/quote:1221f66799] Ik krijg er met dit mobo 175MHz bij, maar na een paar uur CPU-burn is ie dan wel wat onstabiel :roll: Als ik er 145MHz bij gooi, is ie 100% stabiel. Maar ik kan met dit mobo het voltage niet omhoog gooien (ja, van 1,65V naar 1,66V, maar daar heb je niks aan). En het EP 8RDA+ bordje schijnt nogal lekker over te klokken. Er zijn mensen die met hun 1700+ Tbred B op een EP 8RDA+ ruim de 3 GHz halen. (1800+ draait standaard op 1533MHz). Dat is dan wel met een prommie, maar dat zegt toch zeker wel iets van het moederbord. :)
Link naar reactie
[quote:b94d21903c="jackdegek"]dat zijn idd geen verkeerde oc resultaten. Met dat nieuwe boardje kan je als het goed is ook de cpu unlocken?[/quote:b94d21903c] Ja, als het goed is wel. Ik hoop van wel. Ik heb nu PC2700 geheugen en m'n proc. heeft een fsb van 133MHz. Dat is zonde van het geheugen. Nu ga ik proberen de MP te verlagen (op dat nieuwe bordje) en de fsb te verhogen (richting de 166MHz), dan wordt mijn geheugen ook eens volledig benut :P . Maar dit is nog allemaal dromen zolang mijn huidige bord er nog in hangt :(
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...