Ga naar inhoud

primaire IDE-controller


Aanbevolen berichten

Nou ik snap precies wat je bedoelt :x :x Vertel eerst eens duidelijk wat je hebt gedaan, wat hd('s) je erachter hebt enzo. Als ik zo moet gokken: check je kabels (geen scheurtjes, zitten ze goed vast, haal ze eventueel eruit,, en druk ze er weer in) probeer het eens op IDE-1 (Secundairy IDE channel). Als hij daar ook fouten geeft, is of je hd/cdrom naar de 'knoppen', of je mobo is kapot. Heeft hij überhaubt ooit gedraaid? (dat mobo) Waarschijnlijk is het een losse kabel oid, aangezien hij wel opstart, maar langzaam. Probeer ook eventueel met je master/slave aan de gang te gaan. Kijk in je BIOS, vindt die ze? En zoja, hoe lang doet hij erover. (duurt het lang voordat je in de bios bent of gewone tijd) (als het lang duurt heeft je bios moeite met het detecteren van je hardware) Probeer eens 1 apparaat op je IDE kanaal aan te sluiten (de hd met win lijkt me logisch...)
Link naar reactie
HD is goed: is dezelfde waarmee ik nu op internet zit; (Bij het knutselen versteek ik die, zou het niet mogen doen maar ja) Met een oude HD die ik hier nog heb liggen: daar staat W95 op: start perfect op, maar toch nog dat uitroeptekn.) Mobo heeft gewerkt: is vanop mijn werk waar hij bij defecte app.is gezet (zetten nogal vlug iets bij defect!) Wat bedoeld u met IDE 1: daar staat zowieso de HD toch aan? Johan
Link naar reactie
[quote:25350822cb="johangel"]Tyan S1857, model trinity 371.(volgens de website) met plaats voor 2 CPU's. Welke driver moet ik downloaden en waar? Johan[/quote:25350822cb] Een Dual-bord. Mss is het verstandig om er dan ook 2 processors in te zetten :P ff serieus: Kijk voor drivers eens op Tyan.com, klik op Support en kijk bij Driver download. Dan zul je zeker wel iets vinden vermoed ik.
Link naar reactie
Beetje vreemd dat hij de ene keer wel en de andere keer niet op start dan. Op het moment dat volgens Windows de primaire IDE niet werkt, werk je vanaf diezelfde IDE dus dat is dan toch knap ;) Verder slaat de melding 'alle bronnen bezet' waarschijnlijk op een IRQ-conflict met de IDE controller. Daardoor zou het ook kunnen komen dat ie af en toe wel en af en toe niet wil starten. Zorg ervoor dat je in het BIOS een aparte IRQ aan de IDE controller toekent, nu zit hij waarschijnlijk met meerder apparaten op 1 IRQ en blijkbaar gaat ie daarvan over zijn nek.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...