Ga naar inhoud

pc vol?


Aanbevolen berichten

Het makkelijkste is idd de CD-writer vervangen door de DVD-writer. Kun je ook CD's mee branden. In de specificaties van het moederbord zie ik dat er een Promise RAID controller op zit. Dan zie je dus 4 IDE-aansluitingen? Op mijn moederbord (Gigabyte) zit die ook en die kan ik in de BIOS inschakelen als RAID of als ATA133 en met een driver in Windows gebruiken als extra IDE-controller. Zo kan ik niet 4, maar 8 apparaten aansluiten. Kijk eens in je BIOS na of op jouw ASUS dat ook kan? Wim.
Link naar reactie
[quote:170387f7fe="Vandread"][quote:170387f7fe="hjs"]Ja, door middel van een bios update krijg je vast wel fysiek een aantal IDE aansluitingen op je moederbord erbij.[/quote:170387f7fe] ah bij jou ook al ^_^ makkelijk is dat he :P[/quote:170387f7fe] bij mij mislukte de eerste keer, maar toen ik een andere versie pakte had ik er ineens 8 8) :lol: easy done dus .... :D :lol: :P
Link naar reactie
We hebben zo'n mooie FAQ, met zo'n mooi stukje over RAID erin, waarom _lezen_ mensen het dan niet :cry: Je kunt op dir Promise alleen HDD's aansluiten, geen andere IDE devices. Dat betekent dat je secundaire HDD op de Promise moet en dat je vervolgens dus die plek over hebt voor de DVD writer. Je moet wel even drivers installeren voor de RAID controller, die vind je op de Asus website. Om een of andere reden werken die van de Promise site bij een aantal mensen _niet_ bij dat bord.
Link naar reactie
[quote:ed7b26522a="Marcel de Reus"]We hebben zo'n mooie FAQ, met zo'n mooi stukje over RAID erin, waarom _lezen_ mensen het dan niet :cry: [/quote:ed7b26522a] omdat de meesten tegenwoordig denken dat ze alles al weten en computerexpert zijn als ze een keer achter een pc hebben gezeten 8) (of zelfs al eens een schroefje uit een computerkast gedraaid hebben!!) :lol:
Link naar reactie
Hij heeft min 3 IDE connectors op z'n bord nodig. Echter, hij heeft er waarschijnlijk 4, en daarvan kan-ie er op 2 alleen maar hdd's aansluiten (dat is wat ik opmaak uit dit topic). Ik zou dus gewoon 2e hdd aan 3e IDE connector hangen, en dan die plek vullen met de extra dvd-brander. Dan moet je wel, wat ik opmaak uit het verhaal van Marcel, extra driver spul installeren. Overigens, waarom niet de cdbrander vervangen? Jochem
Link naar reactie
[quote:a523402346="Marcel de Reus"]We hebben zo'n mooie FAQ, met zo'n mooi stukje over RAID erin, waarom _lezen_ mensen het dan niet :cry: [/quote:a523402346] Sorry :oops: . Geloof me, ik heb die FAQ al wel eens doorgelezen alleen d8 ik dat het er niet in stond. Ik dacht voor het lezen nog: dit is iets voor de FAQ. En wat jij zei valt wel mee hoor Mickey.g :wink:
Link naar reactie
[quote:aac85f63ec="hjs"]Ja, door middel van een bios update krijg je vast wel fysiek een aantal IDE aansluitingen op je moederbord erbij.[/quote:aac85f63ec] Inderdaad kan dit in dit geval wel met een biosupdate ! Ga naar deze site : [url]http://www.anycities.com/user/mainboards/asus/asus.html[/url] download daar de biosversie voor "Pure DMA" en daarna heb je 4 extra aansluitingen voor ide-devices.
Link naar reactie
[quote:3f4dafa784="pascal7"]alles wat jullie hiero allemaal zeggen snap ik dus helemaal niks van maar ik heb ergens gezien (ik weet niet meer waar) een omhulsel waarmee je van inbouw cd-rom-dvd spelers etc. externe spullen van kan maken[/quote:3f4dafa784] ja dat is weer heel wat anders das gewoon een doos waar je een HDD of een cdrom in pleurt en aansluit op USB (2.0 is wel aan te raden..) of Firewire, de performance van met name hdd's is dan iig altijd lager. TS: bel gewoon een winkel en zeg wat je wilt doen.... die hebben dan wel een ATA kaartje en die kan je misschien nog wel zelf inbouwen en dvd/cd ding op aansluiten klaar :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...