Ga naar inhoud

Harde schijf in slede werkt niet in andere systeemkast


Aanbevolen berichten

Ik heb mijn harde schijf (met windows XP) in een slede geplaatst, zodat ik deze kan verwijderen of plaatsen in de computer van iemand anders. Dit blijkt echter niet te starten in de systeemkast van iemand anders. Zelf gebruik ik afwisselend 2 schijven in de zelfde kast, waardoor je als het ware 2 computers hebt. (Eén voor het serieus bezig zijn en één om mee te expirimenteren) Heeft iemand dit probleem eerder gehad? Graag help. -hws-
Link naar reactie
Windows wordt al panisch als je alleen een moederbord vervangt, moet je na gaan als je hem in een compleet ander systeem stopt. Bovendien is het zelfs zo dat je XP moet heractiveren als je meer dan 3 van de 10 herkende hardware componenten vervangt oid (al kan je vaak geen eens booten, moet je na gaan heractiveren). Waarschijnlijk vandaar dat het niet wil werken. Probeer hem er maar eens als secundaire schijf naast te hangen bij die vriend en dan wordt hij waarschijnlijk wel prima herkent.
Link naar reactie
Hey, Werk zelf ook met 3 PC's met 3 Verwisselbare HDD's maar die gebruik ik dan als 2e HDD voor het backupen/uitwisselen van data. mijn PC's hebben daarbij ook een (vaste) HDD erin hangen waar Windows opstaat. Je kunt een HDD met systeem niet zomaar in een andere PC prikken en daarmee booten. Het is dan een andere systeem met andere hardware daar wordt Windows niet vrolijk van. mvg JC
Link naar reactie
Bij mijn studie op de HRO (Hogere informatica) gebruikte we sledes voor een aantal verschillende soorten pc's ... ik heb dezelfde win2k gedraait op 3 verschillende systemen ofzo vraagjes: word de hdd in de bios herkent? (staat je slave/master/cable select pinnetje goed?) watvoor OS gebruikt die andere pc? win98 kan standaard geen NTFS lezen dus dan zie je ook nix he... en trouwes... linux en windows samen is echt vollop iritant :P zeker op verschillende pc's etc en ff alles opnieuw installeren doe je ook niet ff :-? wind0ws kilt altijd fijn dat je makkelijk linux kan opstarten moetje dat weer fixxe .... nix mis met linux hor :)
Link naar reactie
[quote:96c8f05ad0="Vandread"] watvoor OS gebruikt die andere pc? win98 kan standaard geen NTFS lezen dus dan zie je ook nix he...[/quote:96c8f05ad0] Je begrijpt het niet helemaal. Het OS staat op die slede, dus wat voor fs en OS het ook is, het werkt altijd, aangezien het altijd hetzelfde is. [quote:96c8f05ad0] en trouwes... linux en windows samen is echt vollop iritant :P zeker op verschillende pc's etc en ff alles opnieuw installeren doe je ook niet ff :-? wind0ws kilt altijd fijn dat je makkelijk linux kan opstarten moetje dat weer fixxe .... nix mis met linux hor :)[/quote:96c8f05ad0] Dan moet je dus eerst Windows en dan GNU/Linux installeren, of je boot gewoon even vanaf diskette en schrijft de bootloader opnieuw naar het MBR. Tweede optie is om gewoon GNU/Linux in de Windows bootloader te zetten, dat kan ook prima.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...