Ga naar inhoud

Hoe duur is een fan?


Aanbevolen berichten

Ik heb een klein probleempje met mijn computer. Als ik te lang game of hij staat langer als een etmaal op... dan wordt hij onstabiel... Dan reset ik hem en krijg ik een melding bij het starten: "Your CPU is over the safe temperature"... Ik weet natuurlijk wel dat mijn cpu dan te warm is geworden... Daarom zou ik graag een fan bijsteken... Maar hoeveel kost dat en hoe doe je dit? Moet ik dan een andere voeding aanschaffen? CPU: AMD Athlon XP 2000+ 256 RAM geheugen CD - WRITER 40X ...
Link naar reactie
IK neem aan dat je al wel een cooler op je processor hebt zitten: deze zal wel niet helemaal goed meer zijn of koelt gewoonweg te weinig voor je processor [url]http://www.maxpc.nl/N_art_2791.html[/url] deze is simpel te monteren maar dat is wel lastig te verwoorden mail de bovenstaande site maar een en zei leggen je het wel uit
Link naar reactie
Hoezo zou een casefan geen nut hebben? Al heb je nog zo'n goede CPUkoeler, als je binnen in je kast vervolgens een eitje kunt bakken heeft dat geen zin. Eerst moet je dus weten waar de oorzaak van de te hoge temp ligt. Ligt deze bij de cpu-koeler of bij een tekort aan casefans. Dit kun je even bekijken door CPUcool te downloaden van www.podien.de en vervolgens de CPUtemp en de casetemp hier even te posten.
Link naar reactie
[quote:a8bf8757f0="Marcel de Reus"]Hoezo zou een casefan geen nut hebben? Al heb je nog zo'n goede CPUkoeler, als je binnen in je kast vervolgens een eitje kunt bakken heeft dat geen zin. Eerst moet je dus weten waar de oorzaak van de te hoge temp ligt. Ligt deze bij de cpu-koeler of bij een tekort aan casefans. Dit kun je even bekijken door CPUcool te downloaden van www.podien.de en vervolgens de CPUtemp en de casetemp hier even te posten.[/quote:a8bf8757f0] Ik sluit me bij Marcel aan. Maar ook koelpasta moet je doen, en dan een casefan [b:a8bf8757f0]en[/b:a8bf8757f0] een CPUcooler (althans, dat zou het beste zijn...). Een coolermaster Aero 7+, Thermal Take Ducting Mod transparant of een Coolermaster JET 7 ACB-V83 CPU Koeler... Dan moet het goed zijn anders is er iets anders mis... Kijk ook even in de Bios hoeveel graden de CPU wordt. of met een programma als CPUcool
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...