Ga naar inhoud

Een nieuwe pc maar welke


Aanbevolen berichten

Ik wil graag nog voor het eind van het jaar een andrere pc kopen maar het gaat allemaal zo snel ik weet niet meet wat ik nu moet kopen Ik een : Kast (gewoon standaard zonder ramen, deuren of lampen ) Moederbord maakt niet uit Procescor Harde schijf 120 gig Geheugen 512 in totaal ( 2x 256 met dat dual channel ??) evt. scherm 17 tft Er zijn twee sleutelwoorden snel en stil Ik dacht zefl aan een pentium met hypertrading en dat dual channel memory maar wat voor geheugen en moederbord moet daar bij of moet ik nog even wacht op de nieuwe Opteron van AMD Ik weet niet meer welke merken en uitvoeringen nou beter zijn Maar het moet ook weer niet aso duur zijn Alvast bedankt Niek Wqie kan mij wat merken en types noemen die op dit moment gied zijn
Link naar reactie
[quote:3f618a2c00="De Geest Van Oirlo"]De nieuwe amd is al uit. Hoef je dus niet op te wachten :wink: Maar, wij kunnen je niet echt veel adviseren als je geen maximaal besteedbaar budget geeft. Ik zou Pentium 4 pas aanraden als je budget boven de 1500 euro ligt (incl videokaart, monitor etc) Anders voldoet een AMD athlon XP ook goed :)[/quote:3f618a2c00] En als je echt om het geluid geeft, dan kun je het best watercooling kopen. Dit is mss wat overdreven, maar dan heb je cker weten een heel stil systeem! Voor de rest moeten we idd een budget weten. De Athlon XP 2500+ is een aanrader vind ik, is goed over te clocken als je daar evt. aan begint. Als je daar niet aan doet vind ik de 2800+ Barton ook wel een goede. 2x256MB Dualchannel, moet je wel een mobo vinden die dat ondersteunt! En waar wil je je pc voor gebruiken?
Link naar reactie
Het is een multifunctionele pc Ik heb al wat uit mijn vorige pc sblive digital 5.1 5.1 seround boxen radeon 9200 128 mb vidiokaart En wie loopt er nu met de snelste en stilste hd's voorop maxtop wd seagate of iets dergelijks is dat hypertrading dan zoveel sneller dan amd (zelfde snelheid ?) en dat dual channel memory ook ? en watercooling is uitgesloten is me iets te prijzig
Link naar reactie
[quote:31787d951a="Brainboy"]Het is een multifunctionele pc Ik heb al wat uit mijn vorige pc sblive digital 5.1 5.1 seround boxen radeon 9200 128 mb vidiokaart En wie loopt er nu met de snelste en stilste hd's voorop maxtop wd seagate of iets dergelijks is dat hypertrading dan zoveel sneller dan amd (zelfde snelheid ?) en dat dual channel memory ook ? en watercooling is uitgesloten is me iets te prijzig[/quote:31787d951a] Hypertreading is in mijn ogen niets anders dan een marketingstruc, er is echt niet zoveel winst te behalen met Hypertreading, soms helemaal niets. Dat Dual-channel memory levert prestatiewinst, niet dat het een wondermiddel is, maar het werkt wel! Wat is je budget?
Link naar reactie
[quote:696922e37e="www.eynstein.nl"] LG LCD scherm L1715S Sony Diskdrive Black 1.44mb 3.5 inch 2x 256 MB Dane-Elec NON-ECC DIMM PC3200 Maxtor 120GB SATA Fluid Bearring! Diamond Max 9 Plus Zalman CNPS7000A-Cu s478 /462 koeler Intel Pentium 4 2.8 GHz 512kb cache 800Mhz fsb (Socket 478) Asus P4P800 DeLuxe Antec Sonata Life Style midi tower Totaal te betalen (incl. BTW) 1250,- [/quote:696922e37e] Zoiets? Heeft een collega van mij net besteld (zonder monitor), stille kast met 12cm fan (dus stil) en een zalman koeler op de cpu, dus stil :D Het tft scherm is snel (16ms) maar wel alleen een analoge aansluiting, maar dat maakt in praktijk niet veel uit.
Link naar reactie
Ja het budget das een goeie moet ik even met mij pa overleggen maar dat van HJS was wel een goed iedee TFT scherm 17 inch en onder de 20 ms "normale stille kast" Tot welke grote's zijn hd nog te betalen ik bedoel dan de prijs in verhouding tot de groote Het zelfde eingelijk met een processir je kunbt voor 180 een 2600 kopen voor 200 heb je een 2800 en voor 280 heb je een 3000 dus dat laatse klop de prijs niet meer met wat je er voor krijg Het busdget zal liggien rond de 1300 euro bestellen via internet is geen probleem alleen moet bij 1 winkel ivm pc prive
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...