Ga naar inhoud

Start niet door


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een probleempje. Ik heb nog steeds een PIII 800EB MHz op een Asus CUSL2-C MB. Nu draait ie al een jaartje of 2,5 OC met waterkoeling en 2 extra casefans. Sinds kort start ie niet meer door. Dit wil zeggen, ik zet hem aan, de waterkoeling gaat draaien, maar mijn monitor blijft standby en de LED'jes op de pc branden niet meer. Je hoort de fans en de waterkoeling gewoon draaien, maar de pc start niet op. Na menige reset start ie alsnog door en kan iok gewoon werken. Ik heb de FSB weer naar zijn normale waarde gezet en de Voltage staat op 1,70V (stond op 1,75V). Waar kan dit aan liggen?? Alvast bedankt, Gilbert [b:cb73a305c8]Specs:[/b:cb73a305c8] Intel Pentium III 800EB MHz Asus CUSL2-C met 845EP Chipset IBM 30,6 GB Western Digital 40 GB Maxtor 200 GB 448 MB SDRAM 16X DVD 12x10x32 Plextor CD-Writer Plextor 504UF DVD-Writer Digital 21" CRT Monitor Asus Ti4200 128 MB VGA (stond OC d.m.v. Rivatuner) <-- 0,5jr oud
Link naar reactie
Hoor je ook enig gepiep als je de pc aanzet? Dit doet mij denken aan een voeding die minder word, bij het opstarten dus een spanningsval krijgt wanneer deze de harde schijven moet laten opspinnen (dit kost zover ik weet altijd een beetje extra stroom). Kijk met een daarvoor geschikt progrmma eens hoe het met de voeding zit, vooral de 3.3, 5 en 12 volts lijnen. Geschikte programma's zijn bijvoorbeeld motherboard monitor en Cpucool. Scenic20
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...