Ga naar inhoud

Dit is toch een voedings probleem of ben ik nou gek


Aanbevolen berichten

Een kennis van mij heeft pas een nieuwe pc (pcprive) een siemens scaleo 800 en hij heeft last van spontane reboots. Ik d8 dat het misschien de voeding was, toen heeft hij een monteur katen komen, die zei dus dat de pc goed is , heeft alles opnieuw geinstalled en nu hebben we weer problemen. Helpdesk gebeld waar ze zeiden dat het niet de voeding was, ik eb hij denken nog steeds van wel. 300 watt voeding en in de pc zit Radeon 9800 P4 3.06 met HT 2 * 120 gb 7200 rpm schijven Audigy 2 platinum EX (met zo'n interne aansluitbay) 6 in 1 cardreader DVDROM DVD+RW 2* 512 RAM Hiervoor is de voeding toch te licht of niet.
Link naar reactie
Het lijkt me niet dat de voeding te licht is; mijn zwager heeft dezelfde PC en dat ding is stabiel als een huis. Kan natuurlijk wel zijn dat exemplaar toevallig defect is. Of wellicht het moederbord. Maar idd, er zit nog garantie op, dus met je ze DAAR uit laten zoeken wat er aan de hand is, niet zelf gaan klooien.
Link naar reactie
Ik denk dat een bedrijf als Siemens niet helemaal gek is. Als dit een standaard configuratie is of als jij 'm zo kon configureren zonder dat de dealer of Siemens daar bezwaar tegen maakte (ze zouden moeten adviseren dat de voeding te licht is), zou dat (lijkt mij) moeten kunnen werken. 300 Watt zegt niet zoveel, het ligt er maar net aan hoe het verdeeld is over de verschillende spanningen. Ik veronderstel dat er WinXP op staat, kijk eens in de logboeken wat de problemen zijn. Draai eens iets als memtest86 om je geheugen te controleren. Installeer eens een programma (bv MBM5) om voedingsspanningen en temperaturen te monitoren. Verder kan het probleem ook veroorzaakt worden doordat je kennis wat minder lekkere software heeft geinstalleerd. Doe een schone installatie en configureer het systeem, maar installeer geen extra software (dus alleen software gebruiken die met de machine werd meegeleverd). Laat de boel eens een poosje draaien; als er nog steeds problemen zijn, ligt dat toch echt aan de machine. Voorzichtig met internet/email, want je hebt geen bescherming (tenzij er een firewall/virusscanner bij de standaard software zit).
Link naar reactie
Stress de PC eens met CPUburn en meet dan de voltages met CPUcool, www.podien.de Je moet dan kijken naar de waarden van de 3.3V, de 5V en de 12V lijn, deze mogen niet meer dan 5% afwijken. Doen ze dat wel dan zit het probleem hem idd met een redelijke zekerheid in de voeding. Anders zul je op zoek moeten gaan naar een andere oorzaak. Let daarbij ook op zaken als IRQ conflicten etc.
Link naar reactie
@ Wim, het idee van een clean install is door ons al 3 keer gedaan, het gaat goed, totdat windows xp drivers gaat installeren van al die zooi zoals de audigy (4 drivers geprobeert) en de 6 in 1 reader. Het gaat opvalend vaak mis bij het openen van de verkenner, daarom d8 ik aan de voeding omdat hij op dat moment alles aanspreekt zoals de hd's de dvd speler, dvd writer en de cardreader.
Link naar reactie
[quote:3c57e0ded4="DutchVTR"]Het gaat opvalend vaak mis bij het openen van de verkenner, daarom d8 ik aan de voeding omdat hij op dat moment alles aanspreekt zoals de hd's de dvd speler, dvd writer en de cardreader.[/quote:3c57e0ded4]Lijkt meer op een geheugen probleem, dan een rotte harde schijf, en dan een te hoge temperatuur en daarna kan het van alles zijn. De voeding is in ieder geval niet het eerste waar ik aan zou denken.
Link naar reactie
[quote:5fdd6457c3="Hans.Vosman"][quote:5fdd6457c3="DutchVTR"]Het gaat opvalend vaak mis bij het openen van de verkenner, daarom d8 ik aan de voeding omdat hij op dat moment alles aanspreekt zoals de hd's de dvd speler, dvd writer en de cardreader.[/quote:5fdd6457c3]Lijkt meer op een geheugen probleem, dan een rotte harde schijf, en dan een te hoge temperatuur en daarna kan het van alles zijn. De voeding is in ieder geval niet het eerste waar ik aan zou denken.[/quote:5fdd6457c3] het lijkt meer op een K****t pc. koop een pc altijd bij een pcboer. die hebben er echt verstand van
Link naar reactie
We hebben het gevonden: Het was de voeding. We hebben het mb uit de kast gehaald en toen bleek 1 pinnetje van de speciale P4 connector niet echt fatsoenlijk contact te maken; het busje was als het ware te groot voor het pinnetje. Na wat dichtknijp aktiviteiten met een tangetje zat hij een stuk strakker en nu hebben we nergens geen last meer van. (De pc staat inmiddels al 4 uur continue benchmarks ed te draaien en hij geeft geen krimp. Toch bedankt voor alle suggesties
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...