Ga naar inhoud

Nforce2 of tKT600


Aanbevolen berichten

Binnenkort pc upgrade in elkaar zetten,. Gewoon recht toe recht aan en hij moet spellen aankunnen. Erin komt 1 misschien 2x HD, een cdrom en een 24x brander, volgend jaar een dvd brander. AMD 2600+ (in elk geval een DDR333), 512 MB geheugen en een ATI 9-serie Vraag : A. Asus A7N8X-X of Asus A7V600 (dus nforce tegen KT600) Wat is wijzer en waarom ? (driver support, stabiliteit en ook snelheid) B.Voeding 350 of 400 watt ? Suggesties voor rond de 50 euro
Link naar reactie
A7N8X-X is toch de budget nforce2 ? dat weet ik zo niet. Maar als je de Asus A7N 8x (deluxe) verglijkt met een kt600 bord, dan wint op bijna alle fronten de nForce 2 (USB2 is flink sneller op de kt600) Ik sta op het punt de deluxe versie te bestellen van de nforce2. dit icm met een hercules R9800 en een 2000+ (unlocken naar 512kb cache en wat overklokken)
Link naar reactie
Persoonlijk zou ik voor de Asus A7N8X - X gaan. De nforce chipset heeft inmiddels bewezen stabiel en snel te zijn. (ik wil overigens niet zeggen dat de Via kt600 langzaam is ofzo) Uit benchmarks blijkt ook dat de nforce 2 ook zonder dual channel iets sneller is dan via kt600 (@ome tom d8 ik). Misschien zou je ook eens kunnen kijken naar de gewone N8X, deze is amper 15 euro duurder zover ik heb kunnen zien en heeft wel dual - channel support. Met oog op drivers en support zullen ze elkaar nouwelijks ontlopen omdat het hetzelfde merk is. Overigens denk ik wel dat de drivers van de Nforce 2 iets verder ontwikkeld zijn aangezien deze al langer op de markt is. Scenic20
Link naar reactie
Mijn ervaring met nVidia is dat driver support echt zeer goed is. Regelmatig verschijnen er nieuwe drivers en ik heb nog nooit geen problemen ermee gehad. Voor mij een belangrijke factor is dat nVidia zelf drivers ook voor andere platforms als GNU/Linux een FreeBSD maakt. Ik zou overigens ook voor de Asus A7N8X-X gaan.
Link naar reactie
Wie levert de goede IDE drivers ? Nvida, mobo fabrikant ? Van de topics had ik geleerd dat het branden niet goed ging. De specs van de KT600 asus moet ik nog goed bestuderen, die heeft na een quick look wat extra's die de 8x-x niet heeft zoals serial ata . Dat soort extra's zijn wel niet bepalend voor mij maar bij gelijke stand geven ze wel de dooslag. nog meer Suggesties en ter overdenking zijn welkom.
Link naar reactie
Ik heb net een epox boardje met een kt600 chipset gehaald en ik ben hier prima over te spreken. Ik heb de epox 8kra2+ met raid, serial ata, usb 2.0 enz.. Ik heb dit boardje genomen omdat het niet als te duur was (89 euro). Ik ben zelf van mening dat de snelheidsverschillen tussen een nforce 2 boardje en een kt 600 boardje niet subjectief waarneembaar zijn. Als je benchmarks gebruikt zie je natuurlijk verschillen, maar het snelheidsverschil zal in de praktijk wel meevallen denk ik.
Link naar reactie
[quote:6ee7216c3b="hjs"]Nou ik heb me een beetje verdiept de laatste dagen in die nforce drivers en ik ben er niet helemaal gerust op geworden, wat een ellende gebeurt daar af en toe mee !! De nforce2 is alweer een jaar uit, en er zijn maar net goede IDE drivers uit :([/quote:6ee7216c3b] Heb je de asus al besteld of twijfel je nog ? Hoe zit Epox met BIOS onderhoud ?
Link naar reactie
[quote:b1a55d5bd7="Bosje"][quote:b1a55d5bd7="hjs"]Nou ik heb me een beetje verdiept de laatste dagen in die nforce drivers en ik ben er niet helemaal gerust op geworden, wat een ellende gebeurt daar af en toe mee !! De nforce2 is alweer een jaar uit, en er zijn maar net goede IDE drivers uit :([/quote:b1a55d5bd7] Heb je de asus al besteld of twijfel je nog ? Hoe zit Epox met BIOS onderhoud ?[/quote:b1a55d5bd7] Ik heb bij mijn epox boardjes nog nooit een bios hoeven flashen, maar als ik op de site kijk zijn er wel verschillende nieuwe bios-bestanden te vinden. Als je bij een epox boardje het bios per ongeluk verkeert flashed en het werkt niet meer, kun je ook een geheel nieuwe bios chip bestellen en verwisselen met de kapotte chip.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...