Ga naar inhoud

ECS (EliteGroup) K7S5A Pro Lan+USB2


Aanbevolen berichten

Vraag 1. Heeft iemand dit moederbord zoja wat zijn de ervaringen ermee? Vraag 2. Wat ik heb gelezen bij de specs kan dit moederbord maximaal 266 Mhz FSB aan ? Vraag 3. Is een processor met dit bord makkelijk over te klokken ? Vraag 4. Klopt het dat er een PhoeniX BIOS op zit ? Vraag 5. Zit er Onboard Video en Geluid op ? Vraag 6. Kan er een Duron 1,3 Ghz op en kan het bord tot een Athlon XP 2500+ ? Alvast Bedankt.
Link naar reactie
1. Ja. Fijn bord voor weinig geld. Kan max 2100 geheugen dat wel... Kan SDRAM en DDR (mniet tegelijk). Tsja ik heb er geen slechte ervaringen mee. Als je extra dingen als SATA en gigaLAN wil moet je opzoek naar een ander mobo, maar dat is duurder. 2. Jep, dus processorts t/m 266 mhz 3. Nee. Het is een goedkoop mobo en niet voor OCen. Zo kun je de MP en FSB en Vcore niet instellen (FSB wel software matig en Vcore eventueel met pinmod) 4. Nope. AMI bios. 5. Geluid (5.1) wel, geen video 6. Ik meen dat nieuwere K7S5A pro's geen Duron meer ondersteunen. 2500+ kan, maar dan moet je wel een nauwlijks-te-krijgen 266 mhz model hebben. Ik heb zelf een 2000.
Link naar reactie
Ik vind het voor die prijs ook een goed bord, ik heb er diverse systemen ermee gebouwd, nooit problemen mee gehad, de gebruikers die ze nu hebben nog nooit geklaagd. een Aanrader. Als het goed is is er een speciaal OC bios voor dit bord ontwikkeld, ik niet meer hoe het precies zat, moet je even voor googlen. Maar een echt overklok bord is het niet, voor dat geld mag je dan echter daar niet over klagen vind ik
Link naar reactie
[quote:13f8c03a63="Red Dragon"]Ik vind het voor die prijs ook een goed bord, ik heb er diverse systemen ermee gebouwd, nooit problemen mee gehad, de gebruikers die ze nu hebben nog nooit geklaagd. een Aanrader. Als het goed is is er een speciaal OC bios voor dit bord ontwikkeld, ik niet meer hoe het precies zat, moet je even voor googlen. Maar een echt overklok bord is het niet, voor dat geld mag je dan echter daar niet over klagen vind ik[/quote:13f8c03a63] oke alleen ik had gezien op Gistron.com dat je um daar kunt bestellen voor 45 euro , alleen hoe werkt het bestellen daar ? heb je daar een speciaal klantennummer voor nodig ofzow ?
Link naar reactie
ik vind het een kutplank.... zit bij me ouwelui erin en ik vind het 3x nix :) gewoon niet prettig in het begin veel problemen mee gehad in combinatie met een t-bird, hing nix in en de 300 watt voeding was te zwak voor het plank :o vage plank... heb nu voor 40 euro 2ehands een [url=http://www.abit.com.tw/page/en/motherboard/motherboard_detail.php?pMODEL_NAME=KD7-RAID&fMTYPE=Socket%20A]Abit KD7 Raid[/url] gekocht :) kt400+lan+usb 2.0+5.1 geluid+DDR400+ natuurlijk abits OC bios :P
Link naar reactie
[quote:b76507456a="Computerfreakje"]Maar kan je de FSB (Front Side Bus) wel goed instellen in de AMI Bios ?[/quote:b76507456a] Die link die ik gaf, is een website waar je een speciale BIOS kan downloaden die je meer FSB opties geeft. Standaard zijn de opties 100 en 133 namelijk. 'goed' is alleen een groot woord. FSB: 100, 112, 124, 133, 138, 143, 147, 150, 166*, 200* * [quote:b76507456a]Q20: I can't possibly boot at 166/166, but I'm convinced my system should be able to. I've modified the board to raise the core, memory and chipset voltages, and lowered the multiplier. I've had moderate success at 166 with cpufsb. What's wrong? A: Nobody has ever reported being able to boot at 166/166 with a k7s5a board. One possibility is that there be a bug in the bios programming for this mode. [/quote:b76507456a] Laat staan dus met 200. http://www.ocworkbench.com/2002/ecs/k7s5aguide/ [quote:b76507456a="NoepZoR"] Lezen :-? :wink:[/quote:b76507456a] Alexander_Online had met punt 3 gelijk, behalve dat je de FSB met behulp van een overclock BIOS wel degelijk ietjes kan instellen alhoewel niet erg veel opties. Computerfreakje had mijn en Red_Dragon's reply dus beterder gelezen dan jij :wink:
Link naar reactie
Yep, het zijn onofficiële BIOS'en van derder. Als je flasht en je reboot en dat ding blijkt brak te zijn of er zit een exploit in ben jij de lul. Je zult dan moeten hotflashen of met een EEPROM writer aan de gang. De BIOS'en van OC-workbench zijn echter bekend als goed en veel gebruikt dus het risico dat je loopt is niet al te groot. Waarom zou er BTW geen Duron op dat bord kunnen?
Link naar reactie
[quote:e37ed8478d="Marcel de Reus"]De BIOS'en van OC-workbench zijn echter bekend als goed en veel gebruikt dus het risico dat je loopt is niet al te groot.[/quote:e37ed8478d] Precies. Voor zover ik weet zit het risico alleen in het flashen op zichzelf. Ik heb er goede ervaringen mee. Zo kreeg ik mijn MoBo draaiend met een FSB van 147. Toch mooi voor een goedkoop MoBo dacht ik zo :) Als je niet aan flashen wilt geloven, dan is er ook een programma genaamd CHFSB. (Link guide vorige post van mij). Die veranderd gewoon rechtstreeks de instellingen. Je mist dan wel de optie voor 143 of 147 want die zitten standaard niet de officiele BIOSen. Die laatste twee zijn er dus bij geprogrammeerd in het OC BIOS, maar de rest simpelweg alleen ge-unlocked wat er toch al zit -vermoed ik-.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...