Ga naar inhoud

CPU weetjes


Aanbevolen berichten

Hoi, Heb laatst bij computerland een AMD XP2400+ gekocht. Deze cpu was groen, en had een rechthoekige core. Nu weer eentje voor mn moeder gekocht, boxed, bij mycom. Dit is ook een 2400+ maar deze is bruin, en heeft een meer vierkantere core. Wat is dit verschil? Verkopen ze de boxed versies ALTIJD in bruine versie? Verder: Deze cpu (de bruine) kan ik in mijn bios bij de standaard settings!! instellen op 2666 Mhz..nu lijkt mij dit voor een 2400+ een beetje teveel van het goede...maar het kan wel! Betekend dit dat ie al geunlocked is?
Link naar reactie
[quote:db7624cb87="Ceasar120"]Hoi, Heb laatst bij computerland een AMD XP2400+ gekocht. Deze cpu was groen, en had een rechthoekige core. Nu weer eentje voor mn moeder gekocht, boxed, bij mycom. Dit is ook een 2400+ maar deze is bruin, en heeft een meer vierkantere core. Wat is dit verschil? Verkopen ze de boxed versies ALTIJD in bruine versie? Verder: Deze cpu (de bruine) kan ik in mijn bios bij de standaard settings!! instellen op 2666 Mhz..nu lijkt mij dit voor een 2400+ een beetje teveel van het goede...maar het kan wel! Betekend dit dat ie al geunlocked is?[/quote:db7624cb87] Die groene is waarschijnlijk een Thorton, omlaaggevoerde Barton. Als je er zo een te pakken krijg heb je geluk, die push je zo naar de 3000+ en soms kan je de volledige cache weer inschakelen. Die bruine is een gewone Tbred B.
Link naar reactie
[quote:66588fb2e1="Vandread"]Kleurtjes boeien niet.... steppings.... die boeien pas :)[/quote:66588fb2e1] Die vierkantere core is toch echt een Tbred. Die meer rechthoekige core is een Thorton. Dit zegt al veel over de overklokbaarheid. Maar je hebt gelijk, aan de steppings kan je beter zien of ze goed zijn over te klokken. Op de processors zit een zwart stikkertje, met daarop een code. Een gedeelte van die code is de Stepping.
Link naar reactie
[quote:ebcf2e578b="Alexander Online"]Kan je m er echt mee op laten starten? Bij ons thuis hebben we een P4, en daar kun je de MP ook de luicht ingooiuen, maar als je m saved en herstart dan "pakt" ie m niet.[/quote:ebcf2e578b] Nee, want de MP van de P4 is gelockt, dat doet iNtel al jaren... En deze is op gee enkele manier te unlocken.
Link naar reactie
[quote:ba77df56f9="diniz"]AMD heeft ook weer een nieuwe techniek om de mp vast te zetten. Deze is ook nog niet gekraakt en komt bij de nieuwe steppings van de xp2500+ voor.[/quote:ba77df56f9] *ronduit frustrerend* nounounou wat liep ik te schelden toen ik dat hoorde.... *wil ook een keertje weer es nieuwe cpu kopen* wat doen ze.... LOCKEN!
Link naar reactie
[quote:d51208d716="diniz"]Als je nu nog één koopt heb je dikke kans dat het nog een geunlockte is. Gewoon ff vragen of je de stepping mag zien. Ze zijn pas sinds een paar dagen op gedoken.[/quote:d51208d716] Alle 2500+'en vanaf week 40 zijn gelockd. Dus vraag even bij de winkel naar de week van de proc. :)
Link naar reactie
[quote:a8c682bbb8="Vandread"]mja maar ik ging de cpu via een ingewikkelde constructie bemachtigen :P pctje voor de zaak die die xp2500 toch neit nodig heeft en waar wel een 1800+ in kon...... dus dat word lastig (ik ben partner in het bedrijf dus jullie hoeven niet meteen beginnen te gillen dat dat "jatten" is etc ;)[/quote:a8c682bbb8] Niet van het bedrijf, maar waarschijnlijk wel van de belasting :wink: :D
Link naar reactie
[quote:ecc866be1b="plextor"]ik heb een xp2500+ vandaag gekocht. die loopt nu op dit moment als een xp3200+. de stepping is AQYFA-0342-XPMW waar haal je de productie datum uit dan?. deze cpu is dus niet gelockt.[/quote:ecc866be1b] Volgens mij is dat niet helemaal waar: de multiplier is WEL gelockt als het goed is, maar de FSB niet. Wat krijgen we dus: 2500+ = 11*166 3200+ = 11*200 Dus alleen de fsb omhoog gooien is genoeg om die barton van jou op 3200+ snelheid te draaien, ook al istie gelockt of niet. Ik heb er niet zoveel verstand van, maar volgens mij werkt dit ook met gelockte processors. Of heb je hem overgeklokt door ook de mp te veranderen?? Dan zou die dus zeker niet gelockt zijn. Denk ik..
Link naar reactie
[quote:c1c20988b3="Timmer"][quote:c1c20988b3="plextor"]ik heb een xp2500+ vandaag gekocht. die loopt nu op dit moment als een xp3200+. de stepping is AQYFA-0342-XPMW waar haal je de productie datum uit dan?. deze cpu is dus niet gelockt.[/quote:c1c20988b3] Volgens mij is dat niet helemaal waar: de multiplier is WEL gelockt als het goed is, maar de FSB niet. Wat krijgen we dus: 2500+ = 11*166 3200+ = 11*200 Dus alleen de fsb omhoog gooien is genoeg om die barton van jou op 3200+ snelheid te draaien, ook al istie gelockt of niet. Ik heb er niet zoveel verstand van, maar volgens mij werkt dit ook met gelockte processors. Of heb je hem overgeklokt door ook de mp te veranderen?? Dan zou die dus zeker niet gelockt zijn. Denk ik..[/quote:c1c20988b3] mobo 24 graden cpu stress 40 graden dioden 50 graden . is dat een mooie temp????.
Link naar reactie
[quote:aca27ecf3b="Timmer"][quote:aca27ecf3b="plextor"]ik heb een xp2500+ vandaag gekocht. die loopt nu op dit moment als een xp3200+. de stepping is AQYFA-0342-XPMW waar haal je de productie datum uit dan?. deze cpu is dus niet gelockt.[/quote:aca27ecf3b] Volgens mij is dat niet helemaal waar: de multiplier is WEL gelockt als het goed is, maar de FSB niet. Wat krijgen we dus: 2500+ = 11*166 3200+ = 11*200 Dus alleen de fsb omhoog gooien is genoeg om die barton van jou op 3200+ snelheid te draaien, ook al istie gelockt of niet. Ik heb er niet zoveel verstand van, maar volgens mij werkt dit ook met gelockte processors. Of heb je hem overgeklokt door ook de mp te veranderen?? Dan zou die dus zeker niet gelockt zijn. Denk ik..[/quote:aca27ecf3b] Zeg dan nix. :wink: @ plextor Je hebt een cpu uit week 42, 2003. daar slaat 0342 op. Temp is nix mis mee.
Link naar reactie
[quote:a984721459="diniz"][quote:a984721459="Timmer"][quote:a984721459="plextor"]ik heb een xp2500+ vandaag gekocht. die loopt nu op dit moment als een xp3200+. de stepping is AQYFA-0342-XPMW waar haal je de productie datum uit dan?. deze cpu is dus niet gelockt.[/quote:a984721459] Volgens mij is dat niet helemaal waar: de multiplier is WEL gelockt als het goed is, maar de FSB niet. Wat krijgen we dus: 2500+ = 11*166 3200+ = 11*200 Dus alleen de fsb omhoog gooien is genoeg om die barton van jou op 3200+ snelheid te draaien, ook al istie gelockt of niet. Ik heb er niet zoveel verstand van, maar volgens mij werkt dit ook met gelockte processors. Of heb je hem overgeklokt door ook de mp te veranderen?? Dan zou die dus zeker niet gelockt zijn. Denk ik..[/quote:a984721459] Zeg dan nix. :wink: @ plextor Je hebt een cpu uit week 42, 2003. daar slaat 0342 op. Temp is nix mis mee.[/quote:a984721459] dus het is een goede productie week 42???.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...