Ga naar inhoud

Upgraden? Moeite waard? Graag tips!


Aanbevolen berichten

[quote:cd4187861d="Jan2000"]Heb een computer met moederbord: P2XBL/rev D2. Intel pentium III (100 of 133 Mhz cpu ??) 500 MHz, kloksnelheid 64 Mb geheugen (Ram of Dimm??) HD 10 Gb Draait op Win XP Op welke wijze en met wat voor hardware kan ik dit systeem upgraden...niet te duur! Bedankt jan[/quote:cd4187861d] Het RAM is wat aan de lage kant, daar zou ik 256MB bijprikken, dan kom je op 320mb. (als je mobo dat ondersteunt) De processor valt weinig meer aan up te graden. Als je de harde schijf te klein vindt dan kan je er een bij zetten of deze vervangen door een grotere (als je mobo dat ondersteunt) Wat voor grafische kaart heb je?
Link naar reactie
[quote:fc5cdd4abb="Jan2000"]Heb een computer met moederbord: DFI P2XBL/rev D2. Intel pentium III (100 of 133 Mhz cpu ??)[/quote:fc5cdd4abb] Die heeft een 100MHz FSB. [quote:fc5cdd4abb]64 Mb geheugen (Ram of Dimm??)[/quote:fc5cdd4abb] PC100, SDRAM [quote:fc5cdd4abb]Op welke wijze en met wat voor hardware kan ik dit systeem upgraden...niet te duur![/quote:fc5cdd4abb] Voor Windows XP is 64mb niet al teveel, dus je zou er e.g. een latje 256MB PC133 bij kunnen prikken (PC100 is vaal lastiger te krijgen). Anders kom je uit op vervangen van moederbord+geheugen+processor.
Link naar reactie
Waarschijnlijk is elke cent die je hierin steekt eentje teveel. Alles is verouderd. Om hem up-to-date te brengen, moet je eigenlijk alles vervangen. Op zich is dit nog een aardig office peeceetje, met een beetje extra geheugen misschien. Maar zoals altijd is de vraag: - wat heb je te besteden - wat wil je ermee kunnen - hoe veeleisend ben je
Link naar reactie
Even nog wat aanvullende gegevens. bustype: DFI PA61 ATA66/133FSB Rev.D2 harddisk: Quantum Firewall 10200MB Soundkaart: creative labs ct 4810 videokaart: Riva TNT 8MB AGP pentium III. 500 Mhz kloksnelheid. geheugen: 64MB 1x8MB 64 bit Dimm 100 MHz Deze gegevens staan op de ' garantiekaart' . Ik hoef er geen (snelle) spelletjes mee te doen, met name officewerk en zoeken op internet. Maar zoals ie nu draait vind ik het te langzaam. Wilde het volgende doen..en kan dit ook?? Heb nog 256 Mb SDRAM PC133-16 chip..Kan dit erin? (Of zou ik nog meer ram moeten plaatsen..als dat helpt!) Wil een grotere harde schijf plaatsen en de oude wegdoen. Denk aan eentje van 40 of 80 GB. Kan het moederbord dit aan? Heeft iemand bij het zien van deze gegevens nog andere tips die goedkoop zijn en de comp sneller maken? En dan te bedenken dat deze computer van 1999 is. Gaat snel he...die veroudering!
Link naar reactie
De bottleneck is het geheugen. 64 MB is echt te weinig voor XP. Liefst 256 of meer. Of dat geheugen van jou werkt? Zet het er gewoon eens in, merk je het vanzelf. Je zou ook win98se op het systeem kunnen zetten, is wat lichter, en zal dus ook beter werken. Schijfgrootte is afhankelijk van het bios, na te gaan op de site van de fabrikant van het moederbord. http://www.dfi.com/support1/main.htm Overigens zou 10 GB zat genoeg moeten zijn, als je een beetje economisch met de ruimte omspringt.
Link naar reactie
[quote="gerben"] Je zou ook win98se op het systeem kunnen zetten, is wat lichter, en zal dus ook beter werken. quote] Windows XP werkt super goed met een PIII Systeem , en extra geheugen kan idd nooit kwaad , maar ik vindt Windows 98 wel een achteruitgang voor dat systeem hoor '' :o Ik vindt op een PIII Windows 2000 of XP .... correct me if iám wrong :P
Link naar reactie
Gerben, heb op die site gekeken maar kan niet de grootte van de HD vinden! Het MOBO is: P2XBL/ rev D2. Op de garantiekaart staat verder Bustype: DFI PA61 ATA66/133FSB rev.D2. maar of die 133fsb klopt? Misschien moet ik de bios ook nog wel ' upgraden' ? Weet niet hoe ik nu verder moet? (Wil wel een grotere snellere harde schijf plaatsen om ook een image te kunnen maken. Ga het geheugen erin plaatsen)
Link naar reactie
ik sluit me aan bij Gerben; Ik zou idd een heel nieuw systeem gaan samenstellen... Het is duur geworden om deze pc te gaan upgraden en de parts zijn moeilijk te vinden... Ik zou gewoon een heel basisch -maar nieuw- systeem aanschaffen als je niet veel geld er in wilt steken (anders natuurlijk beter he...). Bijvoorbeeld met een Duron processor en een simpel mobo als de Asus A7V8X-X VIA KT400, waar je nog wel 3 geheugen modules in kan stoppen. Dan er zo'n 256 md ram erbij stoppen, 40 GB 7200 t/pm WD HDD en bijv. een ATI Radeon 9200 videokaart (komt overeen met een GeForce4 MX440 chipset). Dan heb je een basis systeempje.. En als je dan een AMD duron neemt die op 1,6 Ghz draait (FSB: 266 MHz Cache: 128 kB L1, 64 kB L2 ) dan kom je ongeveer op: Duron processor: 40 Mobo van Asus: 60 A-merk SDRAM geheugen: 45 WD Caviar High-Performance HDD: 65 ATI Radeon 9200: 60 ------------------------------------------------- 270 euro En dan natuurlijk nog een kastje, geluidskaart en voeding, cd-rom etc. (als jij dat allemaal wilt) en dan ben je klaar...
Link naar reactie
Mensen bedankt voor alle reacties. Heb toch besloten om deze comp op te waarderen. 256K had ik nog. Heb een HD 80 GB erbij gekocht. En ben nu bezig om de bios te upgraden. Maar dit lukt nog niet zo. Zie mijn topic: Paswoord bios kwijt?? Je rolt van het een in het ander!! Als deze upgrade niet lukt of als ik de computer toch nog te traag vind, kan ik altijd nog een ander MOBO kopen. Heb in ieder geval veel bij geleerd. Jan
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...