Ga naar inhoud

temperatuur overklokken


Aanbevolen berichten

[quote:4b0e95ff35="arjant2"]Stel dat ik ga overklokken, wat is een acceptabele temperatuur voor mijn mbo en cpu?[/quote:4b0e95ff35] Je CPU heeft een maximum van 70 graden. Maar hij zal wel met een lagere temperatuur instabiel worden. Zolang ie niet warmer wordt dan 70 graden is het goed, maar ik denk dat je die temperatuur niet eens haalt, hij wordt waarschijnlijk al op een lagere temperatuur instabiel.
Link naar reactie
[quote:311021eafe="vincenzo"]moederbord zonder case fans 30 is goed rond 40 graden is het heel heet en cpu als je zorgt dat het ALTIJT onder de 60 graden blijft zit je goed hoor kan je proc geen goed doen en bovcen 70 graden is het boem of vlam iig kapot dus onder de 60 graden als je hem hebt geburnt test[/quote:311021eafe] Een P4 schakelt terug al hij te warm wordt. Er is dus theoretisch geen kans dat ie boem of vlam doet.
Link naar reactie
40 graden is nog wel okee hoor. Je merkt meestal wanneer hij te heet wordt omdat de pc instabiel wordt, vastlopers enzo. Tsja acceptabele temp, ligt er ook aan hoever je m OCed. Die van mij draait ipv 2000 op 2200, door alleen de fsb te verhogen. Dan wordt hij niet heter zover ik merk. Maar wil je nog verder dan moet je de Vcore, de spanning op de processor omhoog doen en waardoor de temp stijgt. P.S. het is geen altijt maar altijd :P :wink: de temperatuur overclocken, cool leert mij dat ook eens :P :wink:
Link naar reactie
[quote:7fa936b6dd="vincenzo"]ja maar het is niet gezond!!! :roll:[/quote:7fa936b6dd] Wat is niet gezond? Doordat de proc terugklokt vanwege de COP daalt ook de temperatuur en zal er absoluut niets gebeuren en het kan dan ook geen kwaad. Natuurlijk is de COP voor noodgevallen bedoeld, aangezien je anders altijd met een teruggeklokte proc werkt en dat is juist de inverse van overclocken ;) Ik zou 60 graden als bovengrens aanhouden voor een P4 als ie goed gestressed is. Dan blijf je zekerste weten altijd onder die 70 graden.
Link naar reactie
CPU is nu idle 31 graden niet overgeclocked? geef em maar eens goed op zn donder, want er zit nog genoeg rek in lijkt mij. ga gewoon idd van die temps uit die eerder gegeven zijn, dan zit je altijd safe. houd een temp monitor proggie draaiende, en controleer tijdens het spelen van games oid eens hoe de temperatuur zich houdt.. casetemp is wel redelijk hoog, misschien eens de verwarming iets lager zetten of een extra casefan?
Link naar reactie
mainboard/systemtemp is dus niet je chipset he, de sensor die dat meet zit soms op aardig vreemde plaatsen... bij mij zit ie vlak bij me cpu (de warme lucht die daarvan komt blaast erover) en tussen alle mosfets en condensators) hij word dus aardig warm bij mij en is dus niet echt een maatstaaf. In je handleiding staat meestal waar hij zit. Have fun met overclocken.... je kan em wel wat voltjes opschroeven :lol: goede airflow zal iig wel helpen :)
Link naar reactie
[quote:2b1cb50554="Vandread"]mainboard/systemtemp is dus niet je chipset he, de sensor die dat meet zit soms op aardig vreemde plaatsen... bij mij zit ie vlak bij me cpu (de warme lucht die daarvan komt blaast erover) en tussen alle mosfets en condensators) hij word dus aardig warm bij mij en is dus niet echt een maatstaaf. In je handleiding staat meestal waar hij zit. Have fun met overclocken.... je kan em wel wat voltjes opschroeven :lol: goede airflow zal iig wel helpen :)[/quote:2b1cb50554]aha zal het daar wel aan liggen, vond het al zo vreemd. oke ik ga eens aan de slag!
Link naar reactie
Ik weet niet hoe het zit per type P4, maar mij lijkt een temperatuur van 40-50 graden geen extreme waarde. Wel kan ik zeggen dat in combinatie met een waterkoelingsset, incl GPU blok, de temperatuur bij langdurig 3d gamen, hoog kan oplopen. Maar wat is hoog vraagt men? In mijn pc loopt de temperatuur op tot ongeveer 55 graden als ik dikke 4 uur heb zitten gamen met bijv. Medal of honour of Unreal2003. Bij toepassingen die weinig aanspraak maken op de GPU merk ik dat de temp ronde 40 blijft steken. Tijd voor een oplossing mbt de GPU dus. Volgens de technische specs van Intel heeft de doorsnee P4 een grenswaarde tussen 68 en 73Gr celcius. Ik neem aan dat hier ook een veiligheidsmarge in zit. De opmerking die iemand plaatste dat als je in de 60 graden zit het systeem instabiel wordt is best geloofwaardig. De levensduur van een P4 is veelal groter dan de marktduur, dus of er door overclocken een jaartje af gaat van de levensduur is naa rmijn inziens te verwaarlozen. Overclockers gaan toch elk jaar of twee jaar wisselen van CPU. Tenslotte, wie kan mij tips geven mbt Peltier-elementen? greetz Sanctum :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...