Ga naar inhoud

windows xp corrupt na toevoegen geheugen...


Aanbevolen berichten

Ik zit sinds enkele dagen met een vervelend probleem, namelijk het volgende: Ik heb de cpu van mijn systeem vervangen door een a-xp 2400+. Bij het installeren van het koellichaam ben ik per ongeluk uitgeschoten met de schroevedraaier en heb ik het mobo geraakt :evil: .(ik heb het mobo geraakt op het stukje tussen de cpu socket en de geheugenbanken). Na de installatie van de cpu zet ik de pc aan maar hij start niet goed op: geen beeld en alleen een herhalende pieptoon, bij mijn award bios betekend dit een defecte geheugenmodule. Ik heb toen een van de twee modules in mijn systeem verwijderd (de nieuwste module, net een maand oud), waarna het systeem goed opstartte. Ik heb echter al sinds een tijd last van scandisk bij het opstarten (soms waren volgens scandisk hele mappen onleesbaar geworden), en het werd, na bovenstaand akkefietje, alleen maar erger. vandaag crashte windows tijdens het uitvoeren van scandisk (waarbij ook veel bestanden kruislings aan elkaar waren gekoppeld, aldus scandisk) waarna er niks meer mee te beginnen was. Ik heb vandaag de defecte geheugenmodule omgewisselt voor een nieuwe van Corsair, ik heb toen deze module in mijn systeem gezet (de andere module, die er nog in zat, heb ik uit het systeem gehaald, om te kunnen testen of deze nieuwe module goed is). Ik heb daarna windows xp opnieuw geinstalleerd, zonder enig probleem. ik heb daarna een aantal drivers geinstalleerd, 3dmark uitgevoerd (normale score) enz. werkte allemaal goed. Toen heb ik de tweede geheugenmodule, die ik eerder had verwijderd, weer terug in de pc gezet. Toen heb ik mijn pc weer opgestart, waarna windows xp weigert te starten, met de volgende foutmelding: ´windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden: \windows\system\config\system´ Ik heb vervolgens de tweede geheugenmodule weer verwijderd, maar windows xp blijft dezelfde foutmelding geven. Nu is mijn vraag: - Zou het kunnen dat mijn mobo zodanig beschadigd is dat ik niet meer dan één geheugenmodule kan gebruiken? - Of zou de tweede module ook beschadigd kunnen zijn (lijkt me sterk want een kapotte module zou een onstabiel systeem tot gevolg hebben en bovendien zouden de problemen na het verwijderen van de defecte module moeten verdwijnen)? Mijn hardware: - epox 8k3a mobo - a-xp 2400+ - 1 x 256 mb pc 2700 ram van Corsair - 1 x 256 mb pc 2100 ram van Apacer - Raid configuratie, q-tec raid controller + 2 x wd 80 gb. Ik hoop dat iemand mij kan adviseren bij dit probleem, ik ben zelf bang dat mijn mobo beschadigd is....
Link naar reactie
Ik zal de module vandaag nog ff testen met memtest, maar het lijkt me sterk dat er twee geheugenmodules tegelijk kapot gaan, maar het is een mogelijkheid. Ik ben btw nog vergeten er bij te vertellen dat ik na dit voorval ook nog een ander probleem kreeg: af en toe bleef windows ongeveer 20 seconden hangen, waarna ik weer door kon werken. Dit probleem verdween NIET na het plaatsen van de nieuwe geheugenmodule of het opnieuw installeren van windows xp.
Link naar reactie
In de buurt van de plek waar ik ben uitgeschoten zit een klein gaatje, maar ik weet nu niet of dit gaatje er hoort te zitten, of dat het door mijn schroevedraaier komt, ik denk echter het laatste.... :cry: Memtest is nu ieg al 25 minuten de geheugenmodule aan het testen, maar hij heeft nog geen fouten gevonden.
Link naar reactie
[quote:cef844ddc9="jackdegek"]Memtest is nu ieg al 25 minuten de geheugenmodule aan het testen, maar hij heeft nog geen fouten gevonden.[/quote:cef844ddc9] Als 1 cyclus al achter de rug is, dan zit het met het geheugen wel snor. hoe gaat het met beide modules tegelijk? Er kan best wat schade zijn, alleen het kan dus ook al die oude schade zijn. ALs de installatie uiteindelijk beschadigd is, dan maakt het waarschijnlijk niet meer uit dat het systeem later weer stabiel is. Er is al gewoon wat misgegaan. je weet heel erg zeker dat de harde schijf okay is? Als de geheugen modules okay zijn en de harde schijf okay is, tja dan blijft over het moederbord en de CPU en heel misschien nog wat anders ...
Link naar reactie
Dit is vrij normaal voor windows XP. Ik heb hier ook weles last van gehad na bijvoorbeeld het 2x verwisselen van CPU. Gekke windows :P Gewoon alletwee de geheugens erin doen, en DAN een nieuwe install doen...alle kans dat het weer werkt. Bovendien : uitschieten met je schroevendraaier hoeft niet fataal te zijn...is mij gisteren ook overkomen..
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...