Ga naar inhoud

wie heeft er ervaring met


Aanbevolen berichten

Wie heeft er ervaring met deze koelers. http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=44978&productType=1§ionID=141 of http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=46981&productType=1§ionID=141 Ik word gek van de herrie en wil nu toch maar eens een nieuwe koeler kopen. Hij moet dus stil zijn en op een Asus a7v moederbord passen. Vrgrt Michiel.
Link naar reactie
[url=http://www.google.nl/search?q=Cooler+Master+Aero+7%2B+review&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=]ZOEK eer gij post of u zult mijn messen voelen!!!!! (ja hier kan je klikken)[/URL] [quote:7a4a242992="Da Boy"]Ik zou iig geen coolermaster kopen, die zijn erg luidruchtig dus word je pc er niet stiller op :wink:[/quote:7a4a242992] en wat staat er in de eerste review?! [i:7a4a242992]Good performance and low noise is a combination that can't be beat. [/i:7a4a242992] juist ja! dus hoeveel Coolermasters heeft Da Boy gehad ....... [img:7a4a242992]http://www.ranchorelaxo.nl/html/images/smiles/clown.gif[/img:7a4a242992]
Link naar reactie
Ik heb die coolers die je aangaf even bekeken en zou als het je om de stilte gaat kiezen voor de Aero 7+. Bij deze cooler zit een regelaartje geleverd waarmee je het rotatietoerental kunt aanpassen van de ventilator. Als je deze op de minimale stand zet, dan is deze cooler inderdaad zeer stil, maar zijn de koelprestaties niet geweldig meer. Nu zie ik dat je een Asus A7V moederbord hebt, waar bij mijn weten maximaal en Dondervogel 1200 op kan zitten en die kan door deze cooler makeelijk gekoeld worden op de minimale stand. Als je persee bij de mycom wilt kopen is dit de stilste keus. Maar als je echt voor de stilte gaat zou ik kijken naar een zalman Cnps 6000-cu. Deze kost ongeveer het zlefde als de Aero 7+ maar maakt minder herrie. Deze cooler is een soort waaier model, met daarboven een 92mm fan. Deze is ook instelbaar op ongeveer dezelfde manier als de coolermaster, en in de langzaamste stand is deze nagenoeg onhoorbaar. Waar deze te koop is, is in de pricewatch op tweakers te vinden (www.tweakers.net / pricewatch / Overclocking cooling & mods) Let ook op dat je processorventiator niet de enige herriemaker in de pc is. Let ook eens op het geluidsniveau van je voeding/harde schijf/videokaart/casefans @ Dark Scribe: Een asus A7V heeft behoorlijk veel ruimte rond de socket, dus je zal niet snel problemen hebben met elco's
Link naar reactie
Da Boy heeft 1 proc fan en 2 casefan's van coolermaster en die maken extreem veel herrie, daarom ben ik een oplossing aan het zoeken en dat word mischien wel de bovengenoemde zalman cooler + een blowhole direct boven me CPU om de waaier te coolen. Dus ik heb [u:d601dec4b8]wel[/u:d601dec4b8] ervaring met coolermaster fan's en daar zeer ontevreden over vanwege het geluid.
Link naar reactie
[quote:ce15d77ae4="Da Boy"]Da Boy heeft 1 proc fan en 2 casefan's van coolermaster en die maken extreem veel herrie, daarom ben ik een oplossing aan het zoeken en dat word mischien wel de bovengenoemde zalman cooler + een blowhole direct boven me CPU om de waaier te coolen.[/quote:ce15d77ae4] Ik denk dat iedere standaard ventilator veel geluid kan maken, niet persé een Coolermaster. Er zullen beslist vrij stille no-names te koop zijn alleen. De specificaties zijn soms wat verwarrend. Een dBA wordt nog altijd gemeten vanaf 1 meter afstand en ja bij mij zijn de harde schijven de echte herrieschoppers. Het is wel zo dat ik de noname-ventilatoren en ook een Coolermaster CPU ventilator allemaal een lagere voedingsspaning heb gegeven. Dat geeft veel rust. Case-fans kunnen soms veel langzamer draaien en dan toch hooguit 1 graad minder koelen. Voor mij is de keuze dan makkelijk als die temperatuur nog steeds laag genoeg blijft. Ik heb in 1 geval 2 ventilatoren in serie geplaatst. In dat geval wel opletten dat de ventilatoren op toeren komt. Ik zet er ook wel eens een weerstand tussen. Ook een voedingsventilator verwisseld en die ventilator gewoon gebruikt als casefan met een verzwakker er tussen. Ik kan me voorstellen dat een leverancier voor zekerheid gaat en de netvoeding zo goed mogelijk wil koelen. Tja, als gebruiker heb ik soms andere prioriteiten en die zijn niet terug te vinden bij de specificaties. Voor een CPU ventilator gaat mijn voorkeur overigens uit naar een temperatuur geregelde ventilator.
Link naar reactie
Ikzelf heb dus nog nooit specifiek een 8x8 cm ventilator gekocht. Ik heb oudere exemplaren in gebruik uit oude 386 en 486 systemen. Een defecte ventilator (eentje die ratelt of hapert) zou ik nooit meer gebruiken en dus weggooien. Zo'n ventilator koelt minder dus kan een groot risico betekenen. In het algemeen (er zijn uitzonderingen) zijn de grote stroom verbruikers onder de ventilatoren rumoeriger, deze hebben meestal een hoger toerental en koelen erg goed. Een lager toerental is stiller, maar koelt minder. Ik zou zelf nooit onder de halve voedingsspaning gaan zitten. Vaak is een case fan voldoende stil op de helft of 2/3 van het toerental bij 12V. Zo'n beetje een voedingsspanning tussen 7 en 9 volt.
Link naar reactie
[quote:0913e769c9="Da Boy"]Ik zou iig geen coolermaster kopen, die zijn erg luidruchtig dus word je pc er niet stiller op :wink:[/quote:0913e769c9] Hoe bedoel je luidruchtig??? Echt niet, ik heb er totaal geen last van... Trouwens, het hangt er ook van af hoe isolerend de kast is he, dus als jij een kast van papier hebt dan begrijp ik het wel, maar ik heb een normale kast en ik hoor echt niet veel...
Link naar reactie
[quote:96391474eb="Vandread"]Applebredjes zijn wel lekker he..... als ik wat centjes over had zou ik die ook wel es willen proberen.... al is het alleen al omdat die verrekte 2500+ bartonnetjes gelockt zijn :cry:[/quote:96391474eb] Koop een 2400+ Thorton, mod deze zodat de hele cache weer beschikbaar is en klok m zo hoog als je wilt. De 2400+ Thorton overklokt echt niet slechter dan de 2500+ Barton. Maar die Applebreds schijnen ook wel lekker over te klokken. Zoveel centjes hoef je niet over te hebben, ze beginnen volgens mij rond de 40 euro.
Link naar reactie
flink oftopic: liever eerst een videokaart ^_^ zit zwaar krap bij kas en studieschuld is ook niet alles :P me ouwe tbred-a 1800 loopt op 166 x 11,5 op 1,95 volt ( ik haal net de 2 ghz niet :cry: maar heb ander mainboardje op de kop kunnen tikken voor weinig (had abit kx7 (kt333) en nu kd7 (kt400) en die is wat scheutiger met de voltages en andere opties :)) maaruh wil eigenlijk rond de 200/250 euro uitgeven voor een r9700pro of een r9800 np alhoewel dat moeilijk word... ennuh minder is altijd beter :roll:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...