Ga naar inhoud

Nog wat vraagjes


Aanbevolen berichten

PCB is print circuit board. Volgens mij is dat dus gewoon de electronica op je mbo en bij mijn weten kan je die niet upgraden of je moet handig zijn met een zaag en soldeersel en in het bezit zijn vn het schema van de pcb. Over de AMD zullen de anderen welk info geven. Op de AMD homepage kan je ook aardig wat info vinden. Als je de CPU in een werkend systeem heb, amd heeft tooltjes die de processor uilezen voor je Succes
Link naar reactie
De pcb is gewoon niet te 'upgraden'. Dit is de printplaat versie van het moederbord. Vaak komt een fabrikant na een tijd met een iets hoger Pcb reversie nummer met wat verbeteringen aan het ontwerp of bijvoorbeeld dat het moederbord snellere processoren ondersteunt. Als voorbeld: Toen de Asus A7N8X op de markt kwam had deze reversie nummer 1.xx (1.02 d8 ik) Inmiddels is reversie 2 op de markt en daar is een verbeterde versie van de chipset op gebouwd waardoor deze snellere processoren ondersteunt (1 in dit geval). Een chipset is gewoonweg niet te vervangen dus het upgraden van een pcb kan niet. Met een programma als Wcpuld (Of iets dat daar op lijkt) kan je zien welk model processor je hebt. Staat dit overigens niet ook op de cpu zelf? @ MDJ: Wat heeft jouw overclock te maken met dit topic?
Link naar reactie
Van te voren is het nooit te zeggen of een CPU goed overklokt, dat verschilt per CPU. Maar ik zou je niet al te veel zorgen maken aangezien de meeste Tbreds en Bartons het gewoon heel leuk doen met OC'en. Een beetje geluk moet je altijd hebben en verder is het erg simpel: gewoon proberen hoe ver je komt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...