Ga naar inhoud

Computer draait niet op volle toeren


Aanbevolen berichten

Sinds vorig jaar heb ik mijn pc laten upgraden (amd athlon 2000+) door een klein bedrijfje. Nu heb ik het probleem dat ik in mijn bios, bij CPU PnP setup, mijn CPU Frequency niet op 133MHz kan zetten (wat ertoe leidt dat mijn pc niet op volle kracht draait, op die manier draait hij maar aan 1250 mhz). Als ik het wel op 133MHz zet, crasht de pc na een aantal minuten. Meerdere malen heb ik mijn pc binnengebracht maar de werknemer vond de oorzaak niet (ik heb ze uiteindelijk zelf gevonden), ik voel me bedrogen. Dus mijn vraag is, wat kan ik aan mijn computer veranderen, zodat hij weer op max. snelheid draait???? (ik ben geen echte computer kenner dus ik zou het enorm apprecieren moest ik hulp krijgen) Groetjes
Link naar reactie
Om daarover te kunnen oordelen hebben we meer info over het systeem nodig. De merknaam en het model van het moederbord en het type geheugen (PC100/PC133) zijn daarbij het belangrijkste. De naam van het moederbord vind je vaak in witte letters gedrukt tussen de PCI (die witte) sloten en het type geheugen is vaak aangegeven op de chipjes.
Link naar reactie
Dank u voor de nodige uitleg, ik heb de volgende informatie gevonden: Moederbordeigenschappen Moederbord ID 62-1029-001131-00101111-040201-SiS735$K7S5AK7S5A Release 10/29/2002 S Moederbordnaam ECS K7S5A Front Side Bus Eigenschappen Bus Type DEC Alpha EV6 Bus Breedte 64 bit Werkelijke kloksnelheid 100 Mhz (DDR) Effectieve kloksnelheid 199 Mhz Bandbreedte 1592 MB/s Geheugenbus-Eigenschappen Bus Type SDR SDRAM Bus Breedte 64 bit Werkelijke kloksnelheid 100 Mhz Effectieve kloksnelheid 100 Mhz Bandbreedte 796 MB/s Moederbord Technische Informatie CPU Sockets/Slots 1 Expansie Slots 5 PCI, 1 AGP, 1 AMR RAM Slots 2 SDR DIMM, 2 DDR DIMM Geïntegreerde apparaten Audio Groottefactor(Form Factor) ATX Moederbordafmeting 240 mm x 300 mm Moederbord Chipset SiS735 Moederbordfabrikant Firmanaam Elitegroup Computer Systems Inc. En dan de warmte: Case 25°C CPU 46°C Sensor 3 0°C Ik hoop dat je me kan helpen, groeten
Link naar reactie
Probeer het eens met open case (dus FSB hoger zetten en de kast open). Liefst nog met een huisventilator blazend op de kast. Als-ie dan niet meer crasht, dan is het vrijwel zeker een warmteprobleem. De oplossing daarvoor is casefans kopen... Edit: Computer_Nerdo kán gelijk hebben, maar als de RAM het niet trekt, is het vaak dat de computer niet eens wil doorstarten en niet dat-ie er later mee kapt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...