Ga naar inhoud

PC start niet op


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, Ik zit hier met een klein probleempje! Ik heb hier een computer die niet meer wil opstarten. Ik heb hem vanacht aanlaten staan om te downloaden en toen ik vanmorgen wakker werd stond deze niet meer aan. Toen ik hem vanmorgen wilde aanzetten ging alleen een lampje aan van dat de pc aanstaat. Verder niks. Ik heb het al geprobeerd met een bios reset door het batterijtje er uit tehalen en er weer opnieuw in te zetten. En nog steeds niks. Het gaat om het volgende systeem: Asrock K7VT2 xp 2400+ inmiddels overgeclockt van 2 naar 2.25 Ghz. fx 5200 768 mb ddr-ram en 20 GB schijf. en een 300 Watt voeding. Deze werkte voorheen altijd zeer goed. (is al een half jaar overgeclockt dus daar zal het niet aan liggen). De ventilator van m'n proc gaat ook niet aan, net als de rest. (ventilator voeding ook niet)
Link naar reactie
Zit het kabeltje van de powerswitch nog wel goed vast op het moederbord? Als dat het geval is en hij werkt ook niet met een andere veoding vrees ik dat het moederbord of de proc overleden is. Je kunt nog even checken of je CMOS jumper niet per ongeluk in de clear mode staat, dan wil ie namelijk ook niet starten.
Link naar reactie
De kabels zitten gewoon goed aangesloten. Maar omdat ik geen andere 300 Watt voeding heb kan ik niet testen of het niet aan m'n moederbord of proc ligt. En jumpers heb ik niet veranderd dus daar kan het niet aan liggen. Bedankt voor alle reacties, ik zal eerst even contact op nemen met de winkel waar ik de voeding gekocht heb om te kijken of ze een vervangend exemplaar hebben.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...