Ga naar inhoud

Welke processor is geschikt voor:


Aanbevolen berichten

Deel screenshot van Belarc dat mijn huidige setup heeft uitgelezen: [img:972651342f]http://homepage.novi.net/tjeerd/images/belarc01.jpg[/img:972651342f] Mijn vraag is: wat is de snelste processor die ik op dit mobo kan pluggen? Ik heb geen knaken (student grrrr), maar een wat sneller systeempje kan geen kwaad.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ik weet niet wat de snelste processor s die op jouw bord kan maar de laagste maximum waarde voor chaintech moederborden met socket 370 = 866 Mhz. Sommige modellen kunnen hoger maar omdat we nog steeds niet weten welk model jij hebt zou ik voor de maximum waarde gaan die in ieder geval door elk moederbord wordt ondersteund, namelijk die 866 Mhz.
Link naar reactie
Socket 370, het lijkt me waarschijnlijker dat het een gewone 100MHz FSB slot 1 P3 met een Katmai core is. Dat wordt dus gewoon heel goed 2e hands zoeken of een converter gebruiken. Dat laatste is waarschijnlijk het makkelijkste, ik dacht namelijk dat Powerleap nog kant en klare upgrade setjes met converter en processor leverde.
Link naar reactie
[quote:e92bea1260="Marcel de Reus"]Socket 370, het lijkt me waarschijnlijker dat het een gewone 100MHz FSB slot 1 P3 met een Katmai core is. Dat wordt dus gewoon heel goed 2e hands zoeken of een converter gebruiken. Dat laatste is waarschijnlijk het makkelijkste, ik dacht namelijk dat Powerleap nog kant en klare upgrade setjes met converter en processor leverde.[/quote:e92bea1260] ...misschien beetje prijzige oplossing... ?
Link naar reactie
Hij vraagt toch gewoon wat de snelste proc is die hij op het mobo kan zetten en ik geef doodsimpel twee opties. De eerste is goedkoper, maar dan kan hij minder ver upgraden en zal hij wel net tegen een goede en goedkope 2e hands slot 1 P3 aan moeten lopen. De tweede oplossing is duurder, maar eenvoudiger en levert een grotere preformence winst.
Link naar reactie
[quote:5ff60a58da="Marcel de Reus"]Hij vraagt toch gewoon wat de snelste proc is die hij op het mobo kan zetten en ik geef doodsimpel twee opties. De eerste is goedkoper, maar dan kan hij minder ver upgraden en zal hij wel net tegen een goede en goedkope 2e hands slot 1 P3 aan moeten lopen. De tweede oplossing is duurder, maar eenvoudiger en levert een grotere preformence winst.[/quote:5ff60a58da] okay volgens www.powerleap.nl zou zoiets € 179,- voor dat geld heb je een nieuw mainboard+cpu (+geheugen zonodig) .....en dan heb je meer performance winst... Ik geef doodsimpel alternatieve opties welke de TS wellicht ook kan overwegen..... Hij zegt ook dat hij geen knaken heeft.... ;) dus als te topicstarter reageert met watvoor slotsocket geval er op zit kunnen we zeggen welke (lieftst goedkoop 2ehandse ) pentium erop past :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...