Ga naar inhoud

computer werkt niet (goed)


Aanbevolen berichten

goedemorgen, ik heb vorige week zaterdag een pc in elkaar gezet, en het ging al fout met de windows installatie, zoals hier [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=103831&highlight=[/url] te lezen is. Nou, ik heb de cd dus naar de winkel gebracht gisteren, ze gaan 'm testen. (windows xp cd). Maar als ik nu de computer opstart zonder cd/floppy erin dan gaat ie als eerst zoals normaal bij alle pc's alles controleren, hdd, fdd, cd, etc. dat ging allemaal goed maar daarna wordt het scherm helemaal zwart met (kleine) rode strepen die erdoor heen lopen. Ik heb al gekeken of er in het BIOS iets verkeerd stond, maar naar mijn idee was dat allemaal goed. Wat kan ik doen om het op te lossen? Jeroen
Link naar reactie
bedankt voor je antwoord. De hardware is zeker weten compatible met XP. Volgens mij ben ik zeker begonnen met de minimum hardware configuratie. Hieronder de hardware die erin zit: ASRock K7VM4 Moederbord (Met onboard Video, LAN, Sound) Hdd Maxtor 40gb. artec 54x cd-rom floppy disk drive AMd Athlon XP 1900+ Volgens mij is dat genoeg. Of niet? Zou je me verder kunnen helpen.
Link naar reactie
[quote:30aca9b28c="yoo_han"]Misschien dat je onboard video niet helemaal jofel werkt. Stop er anders eens een PCI- of AGP videokaartje in, kijken of die dan nog van die rare strepen geeft. Je hebt kans dat die dan wel normaal doorstart, maar verder zou ik het ook nog ff niet weten. Ja je geheugen misschien nog? :D Veel succes![/quote:30aca9b28c] Ik zal een agp kaartje proberen. Kan het dan zijn dat m'n geheugen kapot is?
Link naar reactie
[quote:d4f65dba3e="jeroenvanweeghel"]Kan het dan zijn dat m'n geheugen kapot is?[/quote:d4f65dba3e] Ja dat kan. Soms is het ook het moederbord zelf. ooit ook eentje gekocht die ik nooit aan de praat heb gekregen. Die kon wel worden geruild, dat wel. Tja, ik geloof niet zo in het niet compatibel met XP zijn. Je zou het toevallig met nieuwe hardware kunnen treffen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...